Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat doen die auto's daar toch? - Forum Wereldfietser

Wat doen die auto's daar toch?

Even compleet off-topic, maar ik zit met een vraag. Zeker nu het steeds pisweer is, ga ik (in plaats van fietsen) regelmatig hardlopen. Mijn standaardrondje gaat deels over een bedrijventerrein, en vaak loop ik 's avonds. Ik zie op verschillende plekken op dat bedrijventerrein van die groepjes auto's -type Opel Corsa, VW Golf etc- staan met mannen erin. Op die plekken is het ook altijd een enorme bende (van binnen zijn de auto's waarschijnlijk proper). Ik zie ook op andere plekken van die groepjes auto's.

Ik vraag me dan af met welke reden ze daar staan: lekker kletsen (dat kan ook in de kroeg), afwerkplek (best ongemakkelijk), carpoolen (vast niet), drugshandel (Brabant he)... ?

Ik vraag het natuurlijk niet aan die gasten zelf, want ik ben aan het hardlopen en wil ook geen sores.

Wie weet het?
Lachgas en/of dealen gok ik.
Praatgroep voor mannen met een slecht huwelijk?
Teveel geld en net als wij met ons fietsforum opscheppen met wat ze nu weer voor onzin in hun 3e handsje hebben ingebouwd. Het wordt tijd voor veel statiegeld op verpakkingen van alle drive-through resataurants.
het lijkt me een eigentijdse vorm van 'hangjongeren'. daar is helaas nog geen app voor 8)
hier lokaal gebeurt het ook en gaat het iets verder: het is inclusief af- en aanrijden van deels dezelfde auto's.... de 'hermandad' bedankt me als ik het meld en de kentekens doorgeef.
het is ook logisch: zo'n autostoel zit ook veel lekkerder dan thuis onderuit op de bank :wink: en zo komen ze toch buiten :)
groet! hoogframe
Als voormalig Achterhoeker moest ik ook nog aan "brommers kieken" denken.

Ik ga ook eens navragen bij de gemeente (vanwege het vele afval).
Makkelijk gezegd, teveel geld, jongeren komen moeilijk aan eigen woonruimte en wonen daardoor onnodig lang thuis. En elke dag met je ouders samen op de bank hangen gaat vervelen... 8)

https://utrecht.nieuws.nl/stadsnieuws/6 ... a-10-jaar/
Dat soort hangplekken heb je hier ook. Vooral op een uitgestorven bedrijventerrein lijkt me dat 'reuze gezellig'.
Ik zie vooral op 'verlaten' parkeerplaatsen hangplekken voor automobilisten ontstaan die er hun hond uitlaten, of anderszins huis & haard tijdelijk verruilen voor een Meetup op fabrieksterrein.
In mijn tijd kraakten we een woning als hangplek.
Veel gemeente staken hier een stokje voor door toestaan van oprichten van jeugdhonken waar je tegen gereduceerde prijs kon genieten van muziek, toneel, dans, cabaret enzovoorts. Later ontstonden de buurthuizen als hangplek waar je tegen niet commerciële prijzen aan je trekken kon komen.

ik kan mij voorstellen dat er initiatieven ontstaan die commerciële aanbieders niet te bieden hebben.
Hangplek op 'verlaten' fabrieksterrein voor mensen in bezit van auto.

Ieder zijn eigen 27MC bakkie om met elkaar te communiceren.
Of nieuwerwets met smartphone en chat dienst :idea:
Uiteindelijk is het gewoon een sociale ontmoetingsplaats. Ik ken er ook die met de fiets ergens naar toe gaan om samen in een bos te gaan zitten chillen rond een kampvuur. Het is ons met de paplepel ingegoten onder de naam speelkwartier.
Misschien bijeenkomsten voor illegale streetcar racings zoals in Fast and Furious?
De beschrijving van de bovenstaande automerken is wat summier: zijn ze opgepimpt of niet?
willem.m schreef:
di 29 jan, 2019 19:05
Mijn standaardrondje gaat deels over een bedrijventerrein, en vaak loop ik 's avonds. Ik zie op verschillende plekken op dat bedrijventerrein van die groepjes auto's -type Opel Corsa, VW Golf etc- staan met mannen erin. Op die plekken is het ook altijd een enorme bende (van binnen zijn de auto's waarschijnlijk proper). Ik zie ook op andere plekken van die groepjes auto's.

Wie weet het?
Is misschien de nieuwste filmlocatie van GTA V versie 2.0.
Ze zijn bezig met een kleine upgrade van het spel.
willem.m schreef:
di 29 jan, 2019 19:05
Ik vraag het natuurlijk niet aan die gasten zelf, want ik ben aan het hardlopen en wil ook geen sores.
Het is een vooroordeel dat je sores krijgt. Zij staan daar om te chillen met elkaar en niet om ruzie te zoeken. Dan hadden ze wel een drukke plek op gezocht met publiek. Gewoon een praatje met ze maken. Dat verwachten ze niet en is dus leuk. Tenslotte vriendelijk vragen of ze hun afval weer meenemen, omdat je het overdag een beetje groezelig eruit vindt zien en dat we de gemeente moeten betalen om het op te ruimen. Gewoon vragen en het daar bij laten en niet in meer discussie gaan. Je stelt tenslotte een vraag en vragen mag altijd. Nee zeggen dus ook.
Klopt Groverr. Ik ben zelf ook niet bang hoor. Het is meer dat ik dan aan het hardlopen ben, en natuurlijk niet mijn gemiddelde omlaag wil brengen :wink: Inmiddels denk ik gewoon dat het een hangplek voor jongeren met een auto is. Moet kunnen. Het houdt me niet meer bezig in elk geval.
Misschien gewoon tijd verspillen, de voertuigtypes lijken meer geschikt voor beginners. Of Luniz "I got 5 on it" matig gerookt :D