Additionally, paste this code immediately after the opening tag: santos prototype - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

santos prototype

Bedankt voor deze uitleg.

Des te langer ik op dit forum zit, des te meer ik besef dat ik steeds minder weet. :shock:
Overigens zie ik aanpasbare dropouts van een voorvork nu hier voor het eerst. Zijn die niet eerder bedoeld om de vork geschikt te maken voor bijvoorbeeld zowel steekas als QR? Of is dat specifiek bedoeld voor wheelflop (mooi woord).
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een Travelmaster 3+. De nieuwe 2+ ziet er ook mooi uit, maar ik begrijp niet zo goed wat deze fiets toevoegt t.o.v. de bestaande 3+. Het grootste verschil lijkt mij dat in de 2+ geen kleinere 27.5" wielen met extra dikke banden kunnen. En wellicht is hij daardoor ook ietsje smaller. Zijn dit de enige verschillen?

Overigens heeft Santos destijds het PLUS concept in de markt gezet voor fietsen waar twee wielmaten inpassen. Maar bij de 2+ kan dat dus niet. Waarom dan toch die + in de naam? Iets als Travelmaster 2.8 v2 lijkt mij een logischer naam.

Wel heel jammer dat de maximale framehoogte slechts 63cm is. Vanwege mijn lengte kwam ik juist uit bij de Travelmaster 3+ 70cm. En ook de 2.8 gaat tot 70cm. Bij vrijwel alle andere merken kon ik niet terecht. Dus ik hoop niet dat Santos nu ook de grote maten links laat liggen.
Waarschijnlijk gaat de 2.8 op termijn eruit?
Shadow schreef:
zo 04 aug, 2019 12:16
Waarschijnlijk gaat de 2.8 op termijn eruit?
Zou goed kunnen. Deze levert ook weer wat meer op.

Bijlagen

Stevig prijsverschil met een 2.8 met derailleur en HS33...