Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bizar verhaal. Dank zij eric v/d vakantiefietser - Forum Wereldfietser

Bizar verhaal. Dank zij eric v/d vakantiefietser

Ik heb nu iets heel bizars meegmaakt.

Ik zag een koga signature met son en rohloff naaf te koop staan voor €1175. Er stond bij dat deze uit 2009 komt.

Ik vroeg het frame nummer en mailde aan Eric of hij er iets mee kon. Hij mailde mij de specificaties van de fiets, en de naam van de verkoper stond er bij.

Ik mailde de verkoper, wat ik wist aan de hand van het serie nummer en tot mijn stomme verbazing, mailde hij mij een paar uur later het volgende:

Ik heb de fiets 2 april 2012 bij Hans Struijk in den Haag gekocht waar hij al een tijdje stond. Toen ik mijn fiets wilde verkopen bleek dat de fiets als gestolen stond geregistreerd op 8 april 2012. Heel vreemd. Ik heb toen de politie zelf geïnformeerd en die hebben onderzoek gedaan en gemaild dat ze voorlopig geen verder onderzoek meer doen. Vind dat je dit wel moet weten.

Maar hij schrijft in de advertentie dat de fiets uit 2009 komt?

Ben wel blij dat Eric zo aardig was dit mij te mailen, want dit had die man mjj anders denk ik niet verteld.

Mario
supermario schreef: Ik heb de fiets 2 april 2012 bij Hans Struijk in den Haag gekocht waar hij al een tijdje stond. Toen ik mijn fiets wilde verkopen bleek dat de fiets als gestolen stond geregistreerd op 8 april 2012. Heel vreemd.
Misschien heeft Hans Struijk hem zelf wel als gestolen opgegeven.

Dat de fiets uit 2009 komt zou kunnen. Hij stond immers al een tijd bij Hans Struijk geeft verkoper aan.
Als struijk een fiets verkoopt, zullen zij dat wel tegen de klant zeggen denk ik.

Heb ik net gevraagd. Kreeg dit als antwoord.

Hij is gebruikt gekocht vandaar.

Mario
Wat is het framenummer van de fiets?
Meestal is het vrij lastig om hem weer uit het register te krijgen als hij eenmaal is toegevoegd
Dit is de fiets waar het om gaat denk ik? Als je wil dat ik de link weer weg haal moet je het zeggen.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Maar wat is er dan bizar?

Denk dat menig Santos ook best drie jaar in de showroom kan staan als men qua specificaties niets verandert.

De verkoper vermeldt een leeftijd van 2009, en wat heeft De Vakantiefietser hierin voor je betekend naast de specificaties af fabriek voor je opzoeken?

En het was toch de verkoper die het netjes vermeldde dat er blijkbaar iets was met een aangifte?

Of begrijp ik het verkeerd?

Als de politie zegt dat ze er niets mee doen, Rohloff bij problemen nog wil herstellen, en het verhaal van de verkoper goed gedocumenteerd staat... Dan kun je die fiets toch gewoon kopen als 'ie in de technisch voor jou gewenste staat is voor de prijs die je ervoor wil betalen, en de maat je goed past?
supermario schreef:
za 09 feb, 2019 20:39
Ik vroeg het frame nummer en mailde aan Eric of hij er iets mee kon. Hij mailde mij de specificaties van de fiets, en de naam van de verkoper stond er bij.
Kom er niet helemaal uit,
maar begrijp ik nu goed dat een fm (persoons)gegevens verstrekt aan een 'willekeurige' derde? Gegevens van in dit geval de verkoper?

later toegevoegd: dank Eric voor je snelle en uitgebreide toelichting: kwestie dus van een in het frame gegraveerde naam!
De naam van de verkoper stond er niet bij, maar wel de Signature die hij op de Koga had laten zetten.
Zo staat op mijn eigen WTS mijn naam (Eric Schuijt) en die is voor iedereen zichtbaar.

Persoonsgegevens worden door zowel Koga als door mij/De Vakantiefietser niet vrijgegeven.
Sterker nog, als iemand bij ons een Koga of Santos koopt dan vraagt de configurator van Koga of Santos altijd om naam en adresgegevens. Je bent niet verplicht die in te vullen, dus die vul ik dan ook nooit in.

Waar ik Mario mee geholpen heb, is door in de database van Koga te kijken welke configuratie deze Koga oorspronkelijk had en toen kwam ook de naam tevoorschijn die op het frame stond.
Wat ik raar vind is dat blijbaar Hans Struik de fiets als gestolen heeft opgegeven na verkoop.
Of dat Hans Struik een fiets heeft aangekocht. En eerder doorverkocht heeft dan dat het register bijgewerkt was.
Blijft een feit dat als je deze fiets koopt je hem nooit meer goed zal kunnen verkopen omdat hij als gestolen is opgegeven. En dit krijg je echt niet zomaar uit het systeem.
Jurr

Wat ik met bizar bedoel is : ik had veel kontact met de verkoper en pas nadat ik zijn fiets kenmerken en naam noemde, vertelde hij pas dat die fiets als gestolen staat geregistreed bij de politie.

Als Eric mij dus niet deze informatie gaf, had de man dit nooit verteld en loop ik dus de kans dat ik met een als gestolen geregistreede fiets aan het fietsen ben.

Mario
Ah kijk, dat scheelt wel. Maar dat de fiets een week na aanschaf als gestolen geregistreerd werd klinkt nog steeds vreemd...
Wordt dit nog vervolgd?