Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jullie plannen dit jaar? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jullie plannen dit jaar?

Reagerend op een aantal mensen wel een een aantal niet:
Misschien is het een idee om soms iets minder precies aan te geven wanneer jullie huis leeg staat?
Met het gezin met drie kinderen gaan we dit jaar vanaf Aken via de Vennbahnroute de Eifel in. We zakken dan af naar de Moezel, fietsen een stuk langs de Moezel en dan via de Eifel weer terug naar Aken. We zullen zoveel mogelijk over oude spoorbanen en langs riviertjes rijden.
Wij gaan dit jaar Mongolië onveilig maken.

Als er nog mensen zijn die tips, do's, dont's en dergelijke hebben: graag, laat het weten.
Blijf dit jaar in Nederland. Heb nog nooit de Afsluitdijk op de fiets gedaan en dat moet er dan maar eens van komen. Verder afzakken door Noord-Holland (Volendam en Marken: nog nooit gezien, lekker toeristisch doen).
Dan Zuid-Holland (Kinderdijk :oops: ), Groene Hart, Utrechtse Heuvelrug, Oostvaardersplassen.

Dan heb ik alle provincies in Nederland op een fietsvakantie aangedaan.

-Jan
Leon schreef:
ma 18 feb, 2019 09:12
Reagerend op een aantal mensen wel een een aantal niet:
Misschien is het een idee om soms iets minder precies aan te geven wanneer jullie huis leeg staat?
Misschien staat het huis niet leeg?
Ik ga nar Berlijn. Hemelvaartsdag wil ik gaan starten Vanaf Arnhem via de Radweg R1 naar Berlijn.
Tips over de route, slaapgelegenheid?

Groet,
Dukke
Binnenkort als de krokussen bloeien :
grensroute.eu
In juni het centraal massief van Lyon naar Bordeaux.
En hopelijk september Corsica.
Eind mei het fietserspad richting het zuiden en in Juli naar Wenen. Of terug van Wenen naar huis, daar zijn we nog niet over uit. Ivm het reserveren van de trein lijkt het makkelijker om eerst met de trein naar Wenen te gaan en terug te fietsen....
Leon schreef:
ma 18 feb, 2019 09:12
Reagerend op een aantal mensen wel een een aantal niet:
Misschien is het een idee om soms iets minder precies aan te geven wanneer jullie huis leeg staat?
Ik geef redelijk precies aan wanneer we weg zijn, maar dan is het huis niet leeg...
JanH schreef:
ma 18 feb, 2019 10:06
Blijf dit jaar in Nederland. Heb nog nooit de Afsluitdijk op de fiets gedaan en dat moet er dan maar eens van komen. Verder afzakken door Noord-Holland (Volendam en Marken: nog nooit gezien, lekker toeristisch doen).
Dan Zuid-Holland (Kinderdijk :oops: ), Groene Hart, Utrechtse Heuvelrug, Oostvaardersplassen.

Dan heb ik alle provincies in Nederland op een fietsvakantie aangedaan.

-Jan
In NH de kleine stadjes ana het IJsselmeer niet vergeten: Enkhuizen, Edam, Monnickendam, geweldig mooie stadjes. Probeer daar tussen iets meer door het binnenland te fietsen, mooie oude polders met kronkelende waterstromen. Ik von het erg leuk om daar te fietsen.
Solo Tirana - Venetië :D

Aan het begin van de zomer wil ik vanuit Albanië via Bosnië-Herzegovina, Kroatië en Slovenië naar Italië fietsen. Als de rest van het gezing en mijn verlofkaart het zouden toelaten, had ik de route via Oostenrijk en Duitsland doorgetrokken tot thuis :roll:
Voor het eerst alleen op pad, eens kijken hoe me dat gaat bevallen .. Op en neer naar de bron van de Maas, een plan dat al meer dan 10 jaar op de planning staat.
De Alpen over.

Van München naar Venetië en weer terug naar Innsbruck.
Via de Limes route naar Boedapest, van Boedapest langs de Donau tot in Kroatië en dan door Vojvodina / Noord-Servië naar Timisoara in Roemenië. De treinkaartjes Timisoara-Budapest-Wenen-Düsseldorf moet ik nog bestellen, nog geen definitieve datums, maar wel in de zomer.

Begin april heb ik tijdens een reis naar Libanon voor een dag een fiets gereserveerd in Deir el Qamar in het Shouf-gebergte, geregeld via The Bike Kitchen - Beirut.

Waarschijnlijk maak ik ook nog een of meerdere weekend-tochtjes in Nederland.
Loes van den Bergen schreef:
zo 17 feb, 2019 23:30
Fietsen langs de frontlijn, boekje van Kees Swart. En route wellicht een bezoekje aan Auvers sur Oise, laatste rustlaats van de gebr. Van Gogh. Vanaf Bazel naar/ door de Alpen naar een opstapplaats van Cycletours.
De frontlijn ben ik in 2015/2016 afgefietst. Met het boekje van Kees Swart als leidraad. Ik maak er binnenkort een blog van en zal dat dan in het forum delen.
Ik wil een rondje Oostzee doen (Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland, Baltische Staten) en dan met een slingerbeweging door Polen (Mazurie, Warschau, Krakau, Wroclaw), Duitsland (via o.m. Leipzig).
zomer schreef:
ma 18 feb, 2019 20:51
Ik ga nar Berlijn. Hemelvaartsdag wil ik gaan starten Vanaf Arnhem via de Radweg R1 naar Berlijn.
Tips over de route, slaapgelegenheid?

Groet,
Dukke
Hallo Dukke,

Zie: https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... r-rad-2017 en
https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... r-rad-2018

In 2017 ben ik een stuk van de R1 afgeweken, maar die 'schade' heb ik in 2018 weer ingehaald. Het blog bevat een kaartje met de lokaties, vanwaaruit je heel snel op een deel van de route kunt inzoomen.

Bereits gute Reise!
Hallo,

Dit jaar gaan van naar Japan / Zuid Korea.
Vanaf Tokio naar het zuiden van Japan via allerlei omwegen en dan overvaren naar Zuid Korea (Busan) en vervolgens naar Seoul. Een kleine 3 maanden onderweg.
Ik heb geen blog of website (zit al te lang achter de computer)

Groetjes Jacqueline en Henk
henk1 schreef:
di 26 feb, 2019 19:40
Hallo,

Dit jaar gaan van naar Japan / Zuid Korea.
Vanaf Tokio naar het zuiden van Japan via allerlei omwegen en dan overvaren naar Zuid Korea (Busan) en vervolgens naar Seoul. Een kleine 3 maanden onderweg.
Ik heb geen blog of website (zit al te lang achter de computer)

Groetjes Jacqueline en Henk
Ik kan polarsteps.com van harte aanbevelen. Zie ook mijn post hierboven.
Bij mij beginnen de (zelf uitgezette) tochtjes bij de achterdeur, dus ik hou het op NL, Dui en Bel (en misschien nog wat N-Frankrijk).