Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn jullie plannen dit jaar? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wat zijn jullie plannen dit jaar?

Hallo,
Ik heb eerst nog een paar weken nagenoten van mijn mooie fietsreis van 3 maanden door Australie afgelopen winter (t/m eind februari) en ben nu zoetjesaan eens begonnen met te verzinnen waar ik deze zomer wil fietsen. Het plan is voorlopig:
rondje Cahors, langs Oude Wegen naar Pau, via Jacobsroute naar bijna Bordeaux en dan Midden-Frankrijkroute naar Cahors, deze route doorzetten tot aan de kruising met de Groene Weg en via die route terug naar NL.
Ik vrees echter dat het net iets teveel kms zijn voor mijn zomervakantie, dus nog eens even goed 'rekenen'.
Groet, Petra.
Goedenavond heren en dames.
Ik ben nieuw bij de wereldfietser. Ik lees met veel plezier alles van het forum.
Ik ben van plan om deze zomer van den haag naar marokko te fietsen. Ik heb nog nooit zo'n grote tocht gemaakt. Dus ik ben benieuwd.
Ik ben bezit van een Avaghon X-29 derailleur.
Tips zijn welkom! Over de route, slaapplekken, goede regenjas enz.
Groet, Khalid
Welkom op het forum, Khalid, en veel plezier met de voorbereidingen!

Cheers,

Gee
Khalid schreef:
zo 24 mar, 2019 21:46
deze zomer van den haag naar marokko
Tips zijn welkom! Over de route, slaapplekken, goede regenjas enz.
Een regenjas op die route in die tijd is denk ik het best alleen een dun dingetje dat je als het fris is over de rest aantrekt en ook 's avonds kunt gebruiken als het afkoelt. Maar met wat geluk heb je het helemaal niet nodig.
Slaapplekken hangt van budget, uitrusting en wensen af. De route hangt van de wensen en de beschikbare tijd af.
Dit jaar ga ik stoppen met mijn hoveniersbedrijfje en weer lekker veel reizen zoals vroeger.

In september rij ik met mijn oude trouwe bedrijfswagen naar West Afrika om hem daar (waarschijnlijk in Burkina Faso) te verkopen. Daarna terug naar Nederland op mijn Snel Safari. Ik heb er zin in!

Groet Sander
Khalid schreef:
zo 24 mar, 2019 21:46
Tips zijn welkom! Over de route, slaapplekken, goede regenjas enz.
Gezien de route zou ik eerder voor een Windstopper jack gaan. Kan een bui(tje) hebben en je wordt minder nat van het zweten. En ook handig op bijv. een koude ochtend/avond.
Deze zomer een maand fietsen naar Barcelona. Boekjes van Benjaminse zijn besteld, terugreis met Cycle Tours is geboekt. Heerlijk vooruitzicht, zorgt er voor dat ik weer iedere dag blijgezind op de fiets spring. :)
Komende eerste weekend van april een fietstocht van twee dagen door het zuidelijke deel van provincie Utrecht met een overnachting op jeugdherberg Rhijnauwen in Bunnik. Hoop maar dat het weer meewerkt!
2019: ik ben net terug van een rondje Ecuador. In een maand te doen en ik ben geen enkele andere lange afstand fietser tegen gekomen. Uitstekende lege wegen, alles geasfalteerd, prachtige natuur, uitstekende voorzieningen, etc.. Een absolute aanrader.
De zomer van 2019 wil ik van de West naar de Oost kust van Amerika fietsen. Ik heb er drie maanden voor uit getrokken.
JanH schreef:
di 05 mar, 2019 11:45
JanH schreef:
ma 18 feb, 2019 10:06
Blijf dit jaar in Nederland. Heb nog nooit de Afsluitdijk op de fiets gedaan en dat moet er dan maar eens van komen. (...)

-Jan
https://nos.nl/artikel/2274604-fietspad ... dicht.html
Tsja, één reden om deze tocht dit jaar te doen vervalt dus. Kan pas in 2022 weer :(

-Jan
Goed nieuws:
https://nos.nl/artikel/2284128-afsluitd ... tsers.html
Heb mijn vakantie nu zo kunnen plannen dat ik gebruik kan maken van één van die vier zondagen. :lol:

-Jan
We waren dit jaar van plan om naar Gronau te fietsen en van daaruit met de trein naar Kassel te gaan.
Vervolgens naar Praag fietsen, naar Regensburg en weer schuin omhoog richting Nederland en het laatste stuk met de trein weer terug.

De weersverwachtingen voor met name deze week waren niet erg hoopgevend.
Daarom hebben we de auto ingepakt met drie fietsen en bagage, in het Val d’Adige achtergelaten en van daaruit via de Reitsma route richting Rome gefietst.

Het doel is ook Rome, dan met de trein naar Verona en nog een etappe van 45 km terug naar de auto.

Of we Rome gaan halen is nog niet zeker, gezien de hoge temperaturen (39 graden!) die de komende dagen verwacht worden.

Een paar dagen aan de Adriatische kust blijven met dit weer is namelijk ook wel erg aanlokkelijk!

We gaan het zien...
Hoogtemeters in de Hoge Venen en de Eifel

Eind deze maand een route door de Eifel (Eifel-Höhen Route) en de Hoge Venen (de Ronde van de Legendarische Hellingen), aan elkaar geknoopt met een stukje Vennbahn om op adem te komen -:)
Campings gevonden op dagafstanden, dus heerlijk kamperen!
In totaal ruim 500 km, van Heerlen tot Troisvierges. Vandaar treintje naar Aken en terug fietsen naar Heerlen.
Schermafbeelding 2019-08-08 om 09.48.01.png
Edwin* schreef:
wo 07 aug, 2019 23:17

Of we Rome gaan halen is nog niet zeker, gezien de hoge temperaturen (39 graden!) die de komende dagen verwacht worden.
Lekker warm hoor hier in Italië. ;)

Goede reis!
En als het er in de zomer niet bloedheet is, wil in deze contreien de hel nog wel eens losbreken. Zie dit filmpje.

OK, in landen als Engeland in Noorwegen kan het soms ook aardig spoken, maar daar wordt het in ieder geval nog geen 39 graden.
Gee schreef:
do 08 aug, 2019 09:55
Hoogtemeters in de Hoge Venen en de Eifel
Mooie tocht :D
scorpio schreef:
zo 24 mar, 2019 22:41
Dit jaar ga ik stoppen met mijn hoveniersbedrijfje en weer lekker veel reizen zoals vroeger.

In september rij ik met mijn oude trouwe bedrijfswagen naar West Afrika om hem daar (waarschijnlijk in Burkina Faso) te verkopen. Daarna terug naar Nederland op mijn Snel Safari. Ik heb er zin in!
Gaaf! Dat spreekt me wel aan. Maar ik ben even benieuwd, ga je met pensioen of gooi je het roer om in het leven?
Bel, bedankt voor je reactie!

Ik ben onlangs 40 geworden en hoewel ik mijn werk leuk vind bleef het avontuur roepen.

Op dit moment ben ik een nieuwe woning aan het bouwen, die is bijna klaar. Wel gaat er meer tijd zitten in de afwerking, dus ik ga pas over een paar maanden richting Afrika.

Als ik op reis ben dan kan ik vrij makkelijk van de huurinkomsten leven als ik veel kampeer en eenvoudig reis.

Ik ben van plan om maximaal 4 tot 5 weken per jaar mijzelf als zzp'er te verhuren aan een hoveniersbedrijf en een maand of 8 per jaar te reizen. Het lijkt mij ook leuk om eens wat vaker tripjes te maken in Nederland en Europa.

Als je de kans hebt zou ik het gewoon doen. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn beslissing! :D
Het plan was om in juni met mijn vrouw in Albanie te gaan fietsen maar toen hoorde ik dat ik vanwege het werk precies halverwege in Rome moest zijn. Dus werd het een rondje Siena Rome Siena met het boekje van Benjaminse. Het was uitzonderlijk warm, de stadjes waren nog interessanter dan gedacht en Rome duurde ook langer dan gepland dus we hebben wel stukjes met de trein gedaan om het te laten passen.
Ik had mezelf nog een tocht in september beloofd met de Groene Route naar het zuiden omdat ik na mijn officiele pensioen minder ben gaan werken maar ik heb me in Rome laten overhalen voor een project waar ik vermoedelijk tot de kerst mee bezig ben. Als ik echt hard doorwerk kan ik er tusendoor nog een weekje uit maar dat moet ik eerst verdienen.
scorpio schreef:
do 08 aug, 2019 23:47
Bel, bedankt voor je reactie!

Ik ben onlangs 40 geworden en hoewel ik mijn werk leuk vind bleef het avontuur roepen.

Op dit moment ben ik een nieuwe woning aan het bouwen, die is bijna klaar. Wel gaat er meer tijd zitten in de afwerking, dus ik ga pas over een paar maanden richting Afrika.

Als ik op reis ben dan kan ik vrij makkelijk van de huurinkomsten leven als ik veel kampeer en eenvoudig reis.

Ik ben van plan om maximaal 4 tot 5 weken per jaar mijzelf als zzp'er te verhuren aan een hoveniersbedrijf en een maand of 8 per jaar te reizen. Het lijkt mij ook leuk om eens wat vaker tripjes te maken in Nederland en Europa.

Als je de kans hebt zou ik het gewoon doen. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn beslissing! :D
Geweldig! Ik vind het altijd mooi als mensen een andere weg inslaan in het leven en/of hun leven eenvoudig houden.

Veel succes en geluk gewenst!
De dagen worden korter, de zomer is al weer even achter de rug, af en toe nog genieten van het mooie herfstweer, intussen ook weer tijd om na te denken over de plannen voor volgend jaar...

Nu gaat het (helaas) niet over mijn plannen, maar die van mijn vrouw. Haar droom is om vanuit huis naar Rome te fietsen en dat gaat (bij leven en welzijn) in het voorjaar van 2023 gebeuren. Ze heeft inmiddels zoveel verlofdagen opgebouwd dat haar verzoek voor verlof van 5 weken (door mij :wink: ) is goedgekeurd.

Een paar jaar geleden hebben we samen al eens de etappe van Brentino Belluna naar Rome gefietst, maar de reis gaat nu vanuit huis starten.

De reis gaat op haar Koga Worldtraveller S plaatsvinden (soms twijfelt ze over een bikepacking setup op haar 3T Exploro) over de Reitsma route, waarvan ze inmiddels de boekjes heeft en deze helemaal uitgekauwd heeft.

Het liefst wilde ze samen met mij, maar dat kan pas als ik met pensioen ben en daar wilde ik haar niet op laten wachten. Gewoon lekker gaan en je dromen uit laten komen kan ook prima zonder mij.

In het begin fiets ik nog een paar dagen mee, om vervolgens met de trein terug naar huis te gaan. Aan het eind gaat ze met de trein van Rome naar Verona, waar ik haar met de auto of huurcamper ophaal, waarna we samen nog een klein weekje vakantie er aan vast plakken ergens in Noord-Italië.

Mochten jullie nog tips voor haar fietsreis naar Rome hebben, die ergens in de 2e week van april 2023 gaat beginnen, dan lezen we dat hier graag terug.

Wat zijn jullie plannen voor volgend jaar?