Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De fiets- en wandelbeurs - Forum Wereldfietser

De fiets- en wandelbeurs

De Beurs zit er op.
Zondag aan de Scotland-tafel van de Europafietsers. Bij het middag uur hadden we een schamele score geturfd. Plm. 5 mensen die een folder hadden mee genomen en plm.10 mensen die al van te voren aangaven wat hun plannen zijn voor dit jaar. Je kon, ons enthousiasme ten spijt, gauw vaststellen dat het Scotland voor hen niet gaat worden. Ja, er werden vragen gesteld maar dat beperkte zich merendeels tot het weer, de midges, de beste periode en de zwaarte. Vervolgens kwam al snel het eigen verhaal op tafel. En inderdaad, ze waren al naar Rome geweest of naar Compostella. Had ik maar mijn eigen materiaal meegenomen want het aanwezig materiaal was onvoldoende. Ik kon slechts teruggrijpen naar mijn mobiel om foto’s, tracks en profielen te laten zien.
Enigszins jaloers was ik op de buren aan de Noorwegen tafel. Het lijkt wel of iedereen naar de Noordkaap moet. Soms mocht ik ook m’n zegje doen, waarbij ik wel eerst aangaf dat met de auto te hebben gedaan en niet naar de Noordkaap. Mijn tip was dan ook: ga met de auto. Dat is weliswaar vloeken in de kerk, maar ik gaf wel aan dat ik jaloers was op elke fietser die we tegen kwamen. Met meer dan 1000 foto’s en video’s had ik natuurlijk wel echt wat kunnen laten zien van en over Noorwegen.
En dan een vraag over Italië.
Of de routes nog verder gaan dan Rome. Nou dat zal best wel, maar die worden niet door de Europafietsers aangeboden. Eenmaal thuis kwam die vraag weer terug en zocht ik naar routes ten zuiden van Rome tot in de laars. Daarbij kwam ik een naar mijn idee heel interessant rondje tegen wat ik de Wereldfietsers niet wil onthouden. Heel veel informatie en tracks te downloaden.
Te zien op https://www.laviasilente.it/content/en_GB/home-2/ .
The Silent way
A wonderful route in less than 600 km, divided into 15 stages, in the National Park of Cilento, Vallo di Diano and Alburni. On The Silent Way you will cycle to enjoy time, to feel the environment sorrounding you with all your senses, and to finally realize that silence is not absence of sound, but quality of hearing. ITALY – CAMPANIA – CILENTO
Eeeeh.... mooie sfeerimpressie? ;)

Die extra info over Italië is altijd handig, misschien een eigen topic waard ("Italië buiten de Rome-routes" of zo)?
Laat ook ik nu net na de beurs gedacht hebben dat het tijd wordt dat er ook routes komen voor zuid Italië. Ik kom voor mijn werk nogal eens in het zuiden, en het is inderdaad mooi en leuk. Er was op de beurs een stand met georganiseerde reizen in Apulië, maar dat was het wel.
Er is denk ik echt wel een markt voor verder weg gelegen routes. Tot een paar jaar geleden was er ook erg weinig voor Spanje, maar nu kun je als je bij de Pyreneeën bent gewoon lekker verder met diverse uitgewerkte routes. Zelf zijn we momenteel vooral in de Balkan geïnteresseerd (vooral Albanië) en dan zie je dat daar ook allerlei ontwikkelingen zijn. Er is een proefversie van de Europafietsers (maar niet tot in Albanie), Erik van den Boom is een kustroute aan het maken met Paul Benjaminse (aansluitend op diens Griekenland routeboekje), En Kees Swart heeft vorige zomer een heel mooie en knap stoere rit gemaakt waarvan hij beloofd heeft de tracks te publiceren.
Voor Italië geldt natuurlijk dat het terrein wel een uitdaging is. De kustvlaktes zijn druk en niet per se aantrekkelijk, en het binnenland kan knap steil zijn. Wel zijn er nog steeds nachttreinen die je van bijvoorbeeld Milaan tot diep in het zuiden brengen.
Wim schreef:
di 05 mar, 2019 09:37
Laat ook ik nu net na de beurs gedacht hebben dat het tijd wordt dat er ook routes komen voor zuid Italië. Ik kom voor mijn werk nogal eens in het zuiden, en het is inderdaad mooi en leuk. Er was op de beurs een stand met georganiseerde reizen in Apulië, maar dat was het wel.
Er is denk ik echt wel een markt voor verder weg gelegen routes. Tot een paar jaar geleden was er ook erg weinig voor Spanje, maar nu kun je als je bij de Pyreneeën bent gewoon lekker verder met diverse uitgewerkte routes. Zelf zijn we momenteel vooral in de Balkan geïnteresseerd (vooral Albanië) en dan zie je dat daar ook allerlei ontwikkelingen zijn. Er is een proefversie van de Europafietsers (maar niet tot in Albanie), Erik van den Boom is een kustroute aan het maken met Paul Benjaminse (aansluitend op diens Griekenland routeboekje), En Kees Swart heeft vorige zomer een heel mooie en knap stoere rit gemaakt waarvan hij beloofd heeft de tracks te publiceren.
Voor Italië geldt natuurlijk dat het terrein wel een uitdaging is. De kustvlaktes zijn druk en niet per se aantrekkelijk, en het binnenland kan knap steil zijn. Wel zijn er nog steeds nachttreinen die je van bijvoorbeeld Milaan tot diep in het zuiden brengen.
Er is inderdaad behoefte aan een fietsroute van Rome naar Bari. Vanaf Bari zijn voldoende routes in Puglia: de haak van Italie. Transavia vliegt op Bari.
Hier dus: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 12&t=32746
Nu nog iets meer informatie