Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping Tull en 't Waal 35% duurder - Forum Wereldfietser

Camping Tull en 't Waal 35% duurder

De fijne, centraalgelegen en fietsvriendelijke natuurterreincamping Fort Werk aan de Korte Uitweg heeft de tarieven "geharmoniseerd". Dat wil zeggen dat iedereen met een tent, ongeacht hoe hij/zij arriveert een standaardtarief betaalt. In het verleden was het een tientje voor fietsers en een trekkersplek. Ook is het onderscheid voor- en hoogseizoen afgeschaft.
Dit jaar ben je, net als de automobilist, 13,50 kwijt, hetgeen niet het eind van de wereld is, maar toch jammer in zekere zin omdat het toch minder fietsvriendelijk overkomt.

Ik heb begrepen dat het een maatregel is die het voor de medewerkers makkelijker moet maken, en dat er een evaluatie gaat plaatsvinden, nog. Het kan om die reden handig zijn om enig ongenoegen ter plekke te ventileren.

Het fort wordt "gerund" door een reintegratietoko die Reinaerde heet, het terrein is eigendom van Staatsbosbeheer en er zit nog een aparte laag tussen die zich speciaal met het kampeergedeelte bemoeit en die deze beslissing in overleg met Reinaerde heeft genomen. Er is dus over overlegstructuur en je mening kan daarin meetellen.

Van Staatsvosbeheer hoeven we in deze niet zo heel veel te verwachten denk ik want die hebben de plaatsen voor trekkersplekken op Terschelling ook al een paar jaar geleden marktconform gemaakt.
Die extra managementlagen moeten natuurlijk wel betaald worden. Bij Alliander hebben ze er daarom toe besloten een complete managementlaag er tussen uit te halen, dat laatste zouden meer organisaties moeten doen.
Zolang je nog zelf bier kunt pakken uit de koelkast in het munitiedepot, hoor je mij niet klagen.
Volgens de tarievenlijst betaal je voor auto of motor € 1,50, die dan niet eens het terrein op mag. Als fietser houd je dat bedrag toch mooi in je zak.
Reinaerde is een gehandicaptenzorg instelling.
En Staatsbosbeheer moet sinds de onvolprezen minister Bleeker voor een gedeelte zelf zijn broek ophouden. Verdienen aan natuur dus. Dat doen ze door extra bomen om te hakken en dus de kampeertarieven te verhogen.
Ik heb hier afgelopen weekend met mijn zoontje gestaan. Vond het een supermooie camping en erg leuk om op een fort te kunnen kamperen. Helaas geen bier gevonden in de koelkasten, misschien niet goed gezocht. Wel ervaring met het personeel van Reinaerde: gingen kanoën en een jongen ging de kano klaarleggen. Ik was ondertussen mijn zoontje zijn reddingsvest aan het omdoen en vond al dat de jongen lang bezig was met de kano vastmaken aan de steiger. Toen wenst hij ons veel plezier en ben ik vervolgens nog ruim 5 minuten bezig geweest om alle knopen los te krijgen :D Ik weet nog steeds niet of het onhandigheid van hem was of een sluwe truuk om de kano langer verhuurd te krijgen :roll:
Zoals eerder vermeld: de werknemers komen daar via een zorginstelling. Er is geen kwade opzet in het spel.
Ik vindt dat het nog niet genoeg gebeurt op lokaties zoals deze waar je eigenlijk geen haast kan hebben (misschien als het regent en je de tent op moet zetten). Mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt zijn vaker van goede wil dan wij en als het dan een keertje niet lukt moet je of vriendelijk vragen of je kan helpen of ze rustig hun gang laten gaan tot het ze gelukt is. Opjagen, gefrustreerd of boos worden helpt niemand iets.
Hoe de financiële constructie in elkaar steekt weet ik niet maar om hetzelfde werk gedaan te krijgen zullen er meer mensen hun handen uit de mouwen moeten steken dan in een commerciële setting.
Het was ook totaal geen probleem hoor! Vond het wel komisch eigenlijk. En super aardige jongens die daar werken, 1 werkte er al 6 jaar.