Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets gejat op bijzondere wijze? - Forum Wereldfietser

Fiets gejat op bijzondere wijze?

N.a.v. het artikel op de NOS-app 'Auto ramt fietsenwinkel, dader gaat er op fiets vandoor' (https://nos.nl/l/2296387) vroeg ik mij af wiens fiets ook op een bijzondere wijze is gestolen en dat wil delen. Misschien leren we er nog wel wat van.
De laatste truc blijkt volgens de krant van eergisteren te zijn om een huilend meisje zielig te laten zijn waardoor een fietsers hulp aanbiedt en de dief de fiets pikt. Daarna is het meisje ook weg.
Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019080 ... inkse-truc

Het grootste probleem hiervan is denk ik niet dat er eem fiets gejat is maar dat mensen het vertrouwen in elkaar kwijtraken. Ik hoop dat rechters dit ook meenemen want het maakt een fijn deel van onze maatschappij kapot.
Leon schreef:
ma 05 aug, 2019 12:39
...een huilend meisje zielig te laten zijn waardoor een fietsers hulp aanbiedt en de dief de fiets pikt. Daarna is het meisje ook weg...
Het grootste probleem hiervan is...dat mensen het vertrouwen in elkaar kwijtraken.
Buiten dat acht ik het ge-/misbruik van jonge kinderen voor dergelijke praktijken een verzwarende omstandigheid. Wat moet later van ze terechtkomen als kinderen op zo'n lage leeftijd al zo'n pakket aan normen, waarden en moraliteit aangeleerd krijgen?!
Enige jaren geleden had ik mijn fiets met met een hangslot vast gebonden aan een hek.
Toen ik na enige tijd terug kwam, was tot mijn verbazing met een tweede hangslot mijn fiets aan dat hek vast gemaakt.
Heb de wielen en het zadel er vanaf genomen en mijn dochter heeft me opgehaald.
Ben de volgende dag terug gegaan en het tweede hangslot was verdwenen.
Volgens de politie komt deze truc vaker voor, de dieven kunnen dan op een rustig moment jouw hangslot verwijderen.
Jaren geleden trof ik mijn geliefde Batavus Sprint zonder voorwiel aan bij het station. Mijn bedoeling was om hem later op de dag met de auto even op te halen. Vrij onnozel zo bleek, want toen ik weer bij het station aankwam was de rest van de fiets ook verdwenen. De fiets was minstens een jaar of tien oud, maar kennelijk nog aantrekkelijk genoeg om zoveel moeite voor te doen.
willem1 schreef:
di 06 aug, 2019 08:27
Enige jaren geleden had ik mijn fiets met met een hangslot vast gebonden aan een hek.
Toen ik na enige tijd terug kwam, was tot mijn verbazing met een tweede hangslot mijn fiets aan dat hek vast gemaakt.
Heb de wielen en het zadel er vanaf genomen en mijn dochter heeft me opgehaald.
Ben de volgende dag terug gegaan en het tweede hangslot was verdwenen.
Volgens de politie komt deze truc vaker voor, de dieven kunnen dan op een rustig moment jouw hangslot verwijderen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Op station Driebergen-Zeist, vorig jaar. Mijn fiets stond dubbel op slot (ringslot op de fiets met ketting aan het fietsenrek. Na werk zag ik van een afstand al een fiks zwaarder slot gemonteerd dan het mijne. Ik heb 0900-8844 gebeld en tegen beter weten in gevraagd of er misschien iemand in de buurt was met zwaar gereedschap om dat slot te verwijderen. Had brandweer moeten hebben, heeft de agente aan de lijn ook geprobeerd, maar was er niet. Toen voor de goede orde maar gemeld dat ik dan zelf dat slot ging verwijderen - kreeg nog een opmerking over "vernieling" maar ze snapten het wel. Verlengsnoertje vanuit de stationshuiskamer en vriendin met de haakse slijper laten komen. Als boter. Mensen keken wat vreemd, maar niemand stelt vragen (ook wel apart ;)). Heb nog een briefje opgehangen in de trant van: als je per ongeluk mijn fiets op slot zette, sorry, was het bewust, dan <<smiley met uitgestoken tong>>.
Travelmaster schreef:
di 06 aug, 2019 10:10
willem1 schreef:
di 06 aug, 2019 08:27
Enige jaren geleden had ik mijn fiets met met een hangslot vast gebonden aan een hek.
Toen ik na enige tijd terug kwam, was tot mijn verbazing met een tweede hangslot mijn fiets aan dat hek vast gemaakt.
(..)
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
(..)
Een variant op dit verhaal. Mijn fiets zat ook met een "ander" slot vast. Deze laten verwijderen door de portier van het kantoorgebouw waar ik toen werkte.
Twee week later stond een collega op mijn kamer. Dat slot bleek dus van hem te zijn, hij had per ongeluk zijn slot aan mijn fiets vastgemaakt en zijn fiets zonder slot achter gelaten. Zijn fiets was die dag gestolen.
Hij was er blijkbaar niet helemaal bij toen hij zijn fiets parkeerde.
JanH schreef:
di 06 aug, 2019 11:31
Travelmaster schreef:
di 06 aug, 2019 10:10
willem1 schreef:
di 06 aug, 2019 08:27
Enige jaren geleden had ik mijn fiets met met een hangslot vast gebonden aan een hek.
Toen ik na enige tijd terug kwam, was tot mijn verbazing met een tweede hangslot mijn fiets aan dat hek vast gemaakt.
(..)
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
(..)
Een variant op dit verhaal. Mijn fiets zat ook met een "ander" slot vast. Deze laten verwijderen door de portier van het kantoorgebouw waar ik toen werkte.
Twee week later stond een collega op mijn kamer. Dat slot bleek dus van hem te zijn, hij had per ongeluk zijn slot aan mijn fiets vastgemaakt en zijn fiets zonder slot achter gelaten. Zijn fiets was die dag gestolen.
Hij was er blijkbaar niet helemaal bij toen hij zijn fiets parkeerde.
Ha, het scenario dat ook door mijn hoofd speelde. Ik keek zelfs nog of er naast mijn fiets een andere fiets stond zónder slot... alleen maar ouwe barrels mèt slot.