Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spoed: Welke aanpak voor gestolen fiets op MP? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Spoed: Welke aanpak voor gestolen fiets op MP?

Er is echt wel een versnelling waarmee je net de hoek om kan fietsen waar je auto staat.
Er hoeft er maar 1 te werken toch :)
"de politie adviseert de fiets terug te jatten"

In wat voor een land leven wij tegenwoordig?
Is het vreemd dat ik, na actieve opsporing door de vorige eigenaar, actie verwacht van oom agent?
Bizar dat men je een niet per se ongevaarlijk advies geeft.

Ook apart dat blijkbaar fiets-verkopers aspirant kopers vertrouwen en zomaar de fiets meegeven voor een proefrit.
Ik zou toch op z'n minst iets van een borg vragen, als verkoper, of meefietsen.
Georg schreef:
do 26 sep, 2019 08:25
"de politie adviseert de fiets terug te jatten"

In wat voor een land leven wij tegenwoordig?
Is het vreemd dat ik, na actieve opsporing door de vorige eigenaar, actie verwacht van oom agent?
Bizar dat men je een niet per se ongevaarlijk advies geeft.

Ook apart dat blijkbaar fiets-verkopers aspirant kopers vertrouwen en zomaar de fiets meegeven voor een proefrit.
Ik zou toch op z'n minst iets van een borg vragen, als verkoper, of meefietsen.
Excuses: ik had het verkeerd begrepen. Mijn vrouw had de politie gebeld, en ik had vervolgens niet goed naar haar geluisterd (dat verwijt zij mij wel vaker :P). De politie adviseerde om de fiets vriendelijk terug te vragen, en als het uit de hand zou lopen hen te bellen. Ik zal het aanpassen in mijn eerdere bericht voor het geval ik iemand op het verkeerde idee zou brengen.

Anyway, vanmorgen zijn we er naartoe gereden. We gingen voor Plan D: we hebben de fiets niet terug gejat, maar hebben heel rustig verteld dat de fiets van ons is en ook waarom. Ik voerde het gesprek, en mijn vrouw filmde. En dan een stilte laten vallen totdat hij kon zeggen dat hij er niets van wist, maar dat hij de fiets zou meegeven.

Ze hadden een ander achterwiel, zadel en trappers gemonteerd, een standaard (die er eerder niet op zat) en uiterlijke kenmerken (merk, model, sticker van Bike4Travel) overgespoten. Nu hebben we een compleet zwarte fiets. Ik zal het juiste achterwiel er weer in doen, en hoop dat deze nog goed is afgesteld. In elk geval ben ik blij dat-ie terug is, want ik had een maand voordat-ie gestolen werd de hele aandrijving vervangen en dat was een duur grapje.

Vervelend wel dat deze kerel alweer een andere gestolen fiets te koop aanbiedt; zo gaat het maar door... We hebben hem als verdachte verkoper bij MP gemeld, en het filmpje naar de politie gestuurd. De politie zal er een keer gaan kijken, maar heeft nu geen tijd. Dat laatste is geen klacht - ik ga niet over hun prioriteiten.
Maar heb je hem nu terug gekregen of terug gekocht?
Ik heb een maand of twee geleden met de hulp van de politie mijn fiets teruggehaald. Ze hebben die kerel in de boeien geslagen nadat ik hem naar buiten heb gekregen voor een 'proefrit'. Het ging allemaal heel snel. Eigenlijk te snel, want ik had hem nog niet met de diefstal geconfronteerd.
Maar ik heb de fiets nog niet terug, want hij claimt dat hij hem ook netjes heeft gekocht, dus we zijn nu aan het touwtrekken. Ik heb geen aankoopbewijs van de fiets, alleen een paar foto's met mezelf erop, 'dus het is lastig te bewijzen dat het echt mijn fiets is', aldus justitie.
Als je twitter hebt even via twitter aan marktplaats melden. Dat gaat beter dan via de knop verdachte advertentie.
Via twitter antwoorden ze heel snel. En zijn ook echt behulpzaam.
HansvanderVeeke schreef:
do 26 sep, 2019 10:21
Maar heb je hem nu terug gekregen of terug gekocht?
"gekregen", of liever gezegd, de termijn waarmee we de fiets om niet in bruikleen hadden gegeven was verlopen.
M276 schreef:
do 26 sep, 2019 10:31
Als je twitter hebt even via twitter aan marktplaats melden. Dat gaat beter dan via de knop verdachte advertentie.
Via twitter antwoorden ze heel snel. En zijn ook echt behulpzaam.
Ik heb geen Twitter. Ik heb gemaild en de advertentie via een button gemeld.
willem.m schreef:
do 26 sep, 2019 11:02
HansvanderVeeke schreef:
do 26 sep, 2019 10:21
Maar heb je hem nu terug gekregen of terug gekocht?
"gekregen", of liever gezegd, de termijn waarmee we de fiets om niet in bruikleen hadden gegeven was verlopen.
Vaagtaal alert :!: :!: :!: :lol:

Maar gefeliciteerd! Wanneer waren ze eigenlijk gestolen.
Goh en dat je dan niet weet of de dief nog wordt aangepakt, zelfs voor een meelezer frustrerend. :roll:
Hoe reageerde hij eigenlijk?
Dieuwertje & Franzi schreef:
do 26 sep, 2019 11:19
Hoe reageerde hij eigenlijk?
Rustig, want ik bleef ook rustig.

Uiteindelijk blijft zo'n fiets maar een gebruiksvoorwerp, en ligt het buiten mijn macht om er nog verder iets aan te doen. Dus over tot de orde van de dag.
Was de fiets verzekerd?

Zo niet, dan misschien toch maar doen.

Mario
Ik pak een bakkie troost op de goede afloop! gefeliciteerd!
supermario schreef:
do 26 sep, 2019 12:00
Was de fiets verzekerd?

Zo niet, dan misschien toch maar doen.

Mario
Beste Mario

Wij verzekeren iets alleen als dit verplicht is en/of als we een bedrag niet uit eigen middelen zouden kunnen ophoesten. We verkeren in de gelukkige omstandigheid dat we het bedrag voor een vervangende fiets zelf kunnen opbrengen. Dat de fiets werd gestolen was ook slordig van onszelf.

Verzekeren kost geld - voor niets gaat de zon op! Een deel van je periodieke bijdrage betaal je ter dekking van de lonen en overhead van de werknemers van de verzekeringsorganisatie. Bovendien -en wellicht erger- draag je bij aan de winsten die beleggers in verzekeringsmaatschappijen maken.

Angst is een krachtige drijfveer. Niet voor niets spelen bedrijven op dit gevoel in. Ze praten burgers aan dat ze zich maar beter tegen onheil kunnen verzekeren (terwijl dat vaak helemaal niet voordelig voor hen is), om hen vervolgens genadeloos te exploiteren. Dat zie je in de verzekeringsbranche, maar bijvoorbeeld ook bij grote techgiganten en in de politiek. En dat is van alle tijden.
willem.m schreef:
do 26 sep, 2019 12:41
Bovendien -en wellicht erger- draag je bij aan de winsten die beleggers in verzekeringsmaatschappijen maken.
:?:
Mooi dat ' ie terug is. Veel fijne kilometers ermee gewenst :)
Behalve bekijken of je zelf het risico kan dragen speelt voor mij ook nog een rol dat ik vind dat ik beter dan gemiddeld op mijn spullen pas. Dus geen telefoonverzekeringen voor mij. Ik stop hem niet in mijn achterzak, dus ik laat mijn iPhone niet in het toilet vallen als er een nieuw model is.

En verz. maatschappijen proberen vaak eerst je claim af te wijzen.
Had ik al iets gezegd over woekerpolissen??

Zo, dat moest er even uit.