Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bedankt voor het blad! - Forum Wereldfietser

Bedankt voor het blad!

Bedankt redactie voor weer een mooie uitgave van het blad. Wat fijn om iets tastbaars toegstuurd te krijgen, met verhalen en foto's, waar je even voor gaat zitten. En wat een contrast met het forum, dat steeds meer gaat over materialistische topics in de trant van 'kijk eens wat ik heb gekocht'. Nee, dan liever echte reisverhalen!
Dank je Willem!
Zeer zeker een mooie editie! :D
willem.m schreef: En wat een contrast met het forum, dat steeds meer gaat over materialistische topics in de trant van 'kijk eens wat ik heb gekocht'.
Wat een zure opmerking Willem, heb jij nooit spullen moeten kopen om op reis te gaan? lag het bij jou al in de wieg klaar toen je geboren werd? Ik leer het meeste van tips uit dat topic zo ongeveer...
willem.m schreef:
vr 11 okt, 2019 09:06
En wat een contrast met het forum
{Bezig Met Foto's}Zonder contrast is het maar een saaie boel, hè?{/bezig met foto's}
Shadow schreef:
vr 11 okt, 2019 10:54
Zeer zeker een mooie editie! :D
willem.m schreef: En wat een contrast met het forum, dat steeds meer gaat over materialistische topics in de trant van 'kijk eens wat ik heb gekocht'.
Wat een zure opmerking Willem, heb jij nooit spullen moeten kopen om op reis te gaan? lag het bij jou al in de wieg klaar toen je geboren werd? Ik leer het meeste van tips uit dat topic zo ongeveer...
Zuur is mijn reactie zeker! (Aan zelfkennis geen gebrek hoor :wink: ) Het delen van kennis over materialen en techniek is het punt niet; daar leer ik ook van. Maar wel verwonder ik me over het geshow ('kijk mij eens met mijn nieuwe xxx') en het daaropvolgende geg%il. Alsof het een modeshow is.
Dank voor de nuance; ieder z'n ding blijkbaar :wink:
Wauw echt uniek voor het wff; zelfs een compliment is zuur. :shock:
willem.m schreef:
vr 11 okt, 2019 09:06
Bedankt redactie voor weer een mooie uitgave van het blad. Wat fijn om iets tastbaars toegstuurd te krijgen, met verhalen en foto's, waar je even voor gaat zitten. En wat een contrast met het forum, dat steeds meer gaat over materialistische topics in de trant van 'kijk eens wat ik heb gekocht'. Nee, dan liever echte reisverhalen!
+1

De balans in dit forum tussen techniek, reisverhalen en het delen van informatie over reizen is wat mij betreft ook al jaren zoek. Wie deelt tegenwoordig bijvoorbeeld nog iets in de landeninformatie?

En dat alles is niet zuur, niet zoet, niet zout - maar vooral jammer!

Hartige groetjes van Franzi :wink:
Lieve mensen,

zie zo'n forum als een grote fruitmand die je zomaar cadeau krijgt.

Er zitten fijne dingen in die je er zomaar uit mag halen en minder fijne dingen of zelfs dingen waar je niet van houdt. Die laat je dan weer lekker aan een ander die er wel blij mee is.

Ik hoor hoor eigenlijk nooit iemand klagen over een fruitmand die hij/zij cadeau gekregen heeft.
AndreM schreef:
vr 11 okt, 2019 15:27

(…)
zie zo'n forum als een grote fruitmand die je zomaar cadeau krijgt.

Er zitten fijne dingen in die je er zomaar uit mag halen en minder fijne dingen of zelfs dingen waar je niet van houdt. Die laat je dan weer lekker aan een ander die er wel blij mee is.

Kenmerk van een fruitmand is dat hij meestal uit meerdere soorten fruit in min of meer gelijke delen bestaat. :wink:


Afbeelding
Ik vrij veel actief in de techniek forums en voel me aangesproken; als je gaat lopen mijmeren over het feit dat er minder gepost wordt over reizen en landen an-sich, dan klopt dat volledig. Dat je dan gaat lopen mokken over dat er hier te veel techniek en materiaal besproken wordt - ben je me kwijt. Iedereen plempt z’n reportages tegenwoordig op insta, z’n eigen blog of Youtube, forums hebben hun waarde daarmee verloren, ik zit op meerdere forums (compleet andere onderwerpen als deze) en sommige zijn sinds de komst van Facebook en Instagram gewoon overleden, van duizenden posts en topics per dag naar bijna 0! Wat dat betreft mag je hier nog van geluk spreken, qua belangstelling en postings is het hier echt niet dood, het loopt wel terug, een en ander zou goed te maken kunnen maken met de manier waarop je hier foto’s moet uploaden / het gemak waarmee dat (niet) gaat en de manier van mo(d)dereren heb ik van de week ook al een pb-tje over gewisseld met een van de mods.
Met het veranderen van de aanloop naar je forum kun je ook je publiek anders benaderen en je forum anders bedrijven, neem een Instragram viewer op in je hoofdpagina b.v. en laat daar de foto’s langskomen die gedeeld worden met de #wereldfietser, creëer je aanloop mee etc.

Samenvatting; het teruglopen van reisverhalen hier op dit forum is niet de schuld van mensen die over techniek praten en elkaar proberen te helpen met uitrusting en fietsen. :wink:
Fraai magazine weer inderdaad!
AndreM schreef:
vr 11 okt, 2019 15:27

zie zo'n forum als een grote fruitmand die je zomaar cadeau krijgt.
Even door de zure appel heen bijten af en toe ;)

Maar ik kan de spullen topics ook wel waarderen.

Zeker omdat de fiets van mij een steeds weer veranderende verzameling onderdelen is met daarop steeds weer net wat andere bagage op geknoopt naar steeds weer een andere bestemming.

Ik haal hier zowel inspiratie uit de mensen, als de fietsen waarmee ze onderweg zijn, als de spullen die ze wel of bewust niet meenemen.... maar ook uit de diverse reisverhalen, van dagtrips tot weekenden, weken, maanden of zelfs jaren weg.
Meestal ben ik bij de antwoorders (of de zure betweters zo je wilt) als het over techniek gaat maar begin vorig jaar was ik als complete GPS/Etrex newbie ook eens de vragensteller. Man wat was ik blij met dit forum! Ge-wel-dig! Mij zul je dus niet horen klagen over een te veel van het een als er te weinig van het ander (b)lijkt te zijn.

In Raad Plaatje en Grappige zaken onderweg komen trouwens ook aan de lopende band anekdotes langs en steekt men elkaar aan om weer andere dingen te vertellen, al is het terloops en mag het niet het hoofddoel van die draadjes worden. Dat zijn toch ook reisverhalen? Er zijn wel meer draadjes geweest van dat type. Anders vul zelf de fruitmand en start een draadje als "Wat was jouw dag met het slechtste weer onderweg?". Geheid succes, als het maar een dramatitel is. :lol:
javb2812 schreef:
vr 11 okt, 2019 16:32
kan weg
:lol: dat zouden meer forumleden moeten doen. :lol: Oja, meer reisverhalen staan ook op http://www.andersreizen.nl/
Leon schreef:
vr 11 okt, 2019 16:54
... Anders vul zelf de fruitmand en start een draadje als "Wat was jouw dag met het slechtste weer onderweg?". Geheid succes, als het maar een dramatitel is. :lol:
Even schoot door mijn hoofd de gedachte om een draadje 'Wat ik vandaag niet heb gekocht' te starten, maar dat zou misschien wel erg flauw zijn, en zonde van de tijd bovendien.

In plaats daarvan ben ik het leuke artikel 'Alle vips naar Moskou' aan het lezen. Geen woord over de gebruikte fietsen, wel over de interessante reis.
willem.m schreef:
vr 11 okt, 2019 17:31


In plaats daarvan ben ik het leuke artikel 'Alle vips naar Moskou' aan het lezen. Geen woord over de gebruikte fietsen, wel over de interessante reis.
Blijkbaar net niet boeiend genoeg? :o

Ik heb met interesse de Iron Curtain Trail gelezen, die wil ik graag fietsen als ik langer weg kan.
Ik heb in 2008 de luxe gehad om met een groep vrienden langs de Berlijnse muur te fietsen, waarbij een van hen (hij werkte voor Bikeline) een lezing van Michael Cramer had georganiseerd. De Iron curtain route was toen net gerealiseerd. Heel leuk om daar zoveel jaar later weer eens over te lezen.
Shadow schreef:
vr 11 okt, 2019 16:00
Iedereen plempt z’n reportages tegenwoordig op insta, z’n eigen blog of Youtube, forums hebben hun waarde daarmee verloren, ik zit op meerdere forums (compleet andere onderwerpen als deze) en sommige zijn sinds de komst van Facebook en Instagram gewoon overleden, van duizenden posts en topics per dag naar bijna 0! Wat dat betreft mag je hier nog van geluk spreken, qua belangstelling en postings is het hier echt niet dood, het loopt wel terug, een en ander zou goed te maken kunnen maken met de manier waarop je hier foto’s moet uploaden / het gemak waarmee dat (niet) gaat en de manier van mo(d)dereren heb ik van de week ook al een pb-tje over gewisseld met een van de mods.

Samenvatting; het teruglopen van reisverhalen hier op dit forum is niet de schuld van mensen die over techniek praten en elkaar proberen te helpen met uitrusting en fietsen. :wink:
Niet alleen fora lopen terug, ook nieuwsgroepen (usenet) is zo goed als verdwenen.