Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ken je die nog? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ken je die nog?

In dit nostalgische topic past misschien wel dit stukje geschiedenis van de bewegwijzering:

https://www.anwb.nl/over-anwb/verenigin ... gwijzering
Bij de Posbank staat er ook één.
IMG_1165_new.png
Bij Nijkerk staat er ook een:
nijkerk.jpg
https://goo.gl/maps/cWro26KuPvwicVNdA
Grotestraat in Wehl
P1000098_new.png
_Peter_ schreef:
za 12 okt, 2019 00:50

De afstanden zijn in ieder geval niet groter geworden, of is het een replica van een oud bord met de nieuwe afstanden?
Denk het laatste, lijkt me niet dat op het oude origineel al een verwijzing naar een parkeerplaats zou staan.
Pas in de trend can retro / vintage enzo.
Bronkhorst is het kleinste stadje van Nederland met historische panden en pittoreske straatbeelden. Hier ben ik nog in 1968 geweest.
Daar had men kennelijk bezwaar tegen zo'n moderne blauwe wegwijzer....

Opmerkelijk dat er bovenop de ANWB-wegwijzers zowel een logo als een wiel met gouden vleugels bestaan....
Deze heeft een tijd aan de Winthontlaan in Utrecht gestaan. De ANWB zit er nog wel, maar het bord staat er momenteel niet meer geloof ik.
DSC_0440_klein.jpg
Deze vandaag gefotografeerd in Raamsdonksveer:
DSCN5175.JPG
Een budget ANWB bord

Bijlagen

Er zijn ANWB-wegwijzers die het tot monument schoppen:
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/unicu ... ~a0f25ae8/
arnob schreef:
za 16 nov, 2019 14:02
Er zijn ANWB-wegwijzers die het tot monument schoppen:
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/unicu ... ~a0f25ae8/
En wie kent die betonnen berm-wegwijzers nog wel? Zowat uitgestorven. Ook in de buurt van Nuland genomen.... april 1969. Wit met een oranje kop en het wegnummer is groen met witte belettering.

Bij Geffen 4 april 1969.jpg
Hoi Martin,

leuk topic. In meen mij te herinneren dat ik enkele weken geleden ergens in of nabij Eenrum (Groningen) nog zo'n oud ANWB bord zag staan. En volgens mij op Ameland ook. Maar ik heb toen niet de moeite gedaan om het te fotograferen.

Vandaag fietste ik door het fraaie historische Tinallinge en kwam daar (op prive terrein) onderstaand bord tegen. Erg leuk om zoiets te ontdekken. Het ziet er ook wat vriendelijker uit met zijn kleinere afmetingen dan de moderne grotere borden vind ik.

Afbeelding

Afbeelding
jeroen_ schreef:
zo 01 dec, 2019 21:38
Hoi Martin,

leuk topic. In meen mij te herinneren dat ik enkele weken geleden ergens in of nabij Eenrum (Groningen) nog zo'n oud ANWB bord zag staan. En volgens mij op Ameland ook. Maar ik heb toen niet de moeite gedaan om het te fotograferen.

Vandaag fietste ik door het fraaie historische Tinallinge en kwam daar (op prive terrein) onderstaand bord tegen. Erg leuk om zoiets te ontdekken. Het ziet er ook wat vriendelijker uit met zijn kleinere afmetingen dan de moderne grotere borden vind ik.
Jeetje, ik woon er niet ver vandaan en ik ken Tinallinge toch nog vrij goed, want wij kennen mensen daar wonen. Misschien onbewust, zal eens er naar kijken! Misschien is dit een ander type ANWB-wegwijzer voor kleinere plaatsen? Dat maakt het nog zeldzamer.
Maar ik kan hem echter niet vinden op Streetview.
Hier nog eentje. In Leur.

Groet,
Tom.
IMG_9713.jpg
20170521_115156_HDR.jpg
willem.m schreef:
wo 01 jan, 2020 20:49
20170521_115156_HDR.jpg
Het is al weer bijna een half jaar stil in dit draadje, maar hierbij een foto van een wegwijzer in Twello.
Staat op een best wel druk kruispunt, ik moest even geduld hebben om een foto te kunnen maken zonder verkeer er op.
IMG_20200528_1416.jpg
Gisteren heb ik op mijn Heimat-rit door de Achterhoek in Gaanderen vlak na elkaar drie ouderwetse wegwijzers gezien. Ik heb er één op de foto gezet:

20200529_153115_HDR.jpg
Noordbroek.
wegwijzer.JPG
JanH schreef:
vr 11 okt, 2019 19:50
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 okt, 2019 13:27
Maar wie weet nog meer of dergelijke oude wegwijzers er nog staan?
Kwam deze tegen, van streetview.
d1.JPG

Kerkstraat, Woudrichem
Hier nog een echte foto :)
DSCN7231.JPG
Afbeelding
Hier staat er ook een! Op de kop van de Afsluitdijk bij de bevrijding in voorjaar 1945.
Fotograaf: Willem van de Poll / Anefo