Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vroeger was alles beter - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Vroeger was alles beter

138 berichten

Was vroeger alles beter?

Peiling eindigde op wo 06 nov, 2019 08:43

Ja: eigenlijk alles wel
2%
1
Ja: voor een groot deel
20%
11
Nee: het is nu grosso modo wat beter
31%
17
Nee: het is nu vele malen beter
28%
15
Weet niet
13%
7
Geen mening
6%
3

Als je bedenkt dat het merendeel van de drugs die tegenwoordig als partydrug gebruikt worden in de jaren 60-70 uitgevonden zijn betwijfel ik het ook eerlijk gezegd. Dat dit misschien nog niet verkozen werdt boven alcohol en sigaretten in kleinere steden en dorpen doet daar weinig aan af.
Dat is tegenwoordig namelijk ook nog steeds zo. Al vermoed ik dat de verschuiving van de productie van de steden naar het platteland hier misschien verandering in gaat brengen.
derdekeer schreef:
za 02 nov, 2019 21:44
Gaanmetdiebanaan schreef:
za 02 nov, 2019 15:39
Martin E. van Doornik schreef:
za 02 nov, 2019 11:00

Ik heb vroeger heel wat bekende optredens meegemaakt: Groep 1850, The Outsiders, Mouth & MacNeal, Shocking Blue, Thèrese Steinmetz, en zo meer. Want ik was barkeeper in een grote discotheek.
Toen nog niks geen partydrugs en andere troep.
Niks mis met wat partydrugs op zn tijd
Ik durf wedden dat er ten tijde van Shocking Blue al heel aardige partydrugs te verkrijgen waren, amfetamines en dergelijke. Je mag die mensen van vroeger niet onderschatten.
Ja dat klopt ook, ik ben wel een paar keer in Paradiso bij het Leidseplein geweest en wat hing daar een geur van hasj.... Maar het is tegenwoordig zo ver gecriminaliseerd waar grof geld te verdienen valt en dan nog de afrekeningen à la Dillinger erbij.... Het is niet meer de tijd van flower power. De discotheek waar ik werkte was in Naarden-Vesting en bij druggebruik werd men de deur gewezen. Ik heb ergens in Bilthoven maar één trekje aan een stickie geprobeerd en ik werd al misselijk van, dat nooit meer. Ik zwoer mezelf voor altijd clean te blijven, ook geen alcohol.
Vroeger was alles beter.
Staat in mijn OneDrive.

@Leon Ik vind referenda geweldig wanneer het regionale of plaatselijke kwesties betreft.
(zolang het zo klein is dat het voor ons allemaal te bevatten is en zolang de politiek er niet mee aan de haal gaat)
Poppink schreef:
za 02 nov, 2019 23:55
@Leon Ik vind referenda geweldig wanneer het regionale of plaatselijke kwesties betreft.
(zolang het zo klein is dat het voor ons allemaal te bevatten is en zolang de politiek er niet mee aan de haal gaat)
Ik niet. Voorbeeldje. Regionaal vliegveld. Simpele vraag. Uitbreiden of niet? Een kwart van de mensen heeft er veel last van en huizenprijzen dalen. Driekwart profiteert alleen. Is dan een driekwart meerderheid fijne democratie?
De dag erna gaat het over een stinkende fabriek, net op een andere plek in de regio. Tien procent heeft er last van maar ze maken wel goedkoop spul voor iedereen. 90 procent dus. Dag drie: een mijnbouwbedrijf....
Je snapt waar dit naar toe gaat. Degene die de referenda opzet maakt er zo een gemeen spelletje van in plaats van een goede afweging te maken. Referenda lijken democratisch, maar zijn het niet echt. Democratie is niet alleen wat de meerderheid bepaalt en zeker niet als de stellingen ook nog heel tactisch gebruikt worden.
Appenzell in Zwitserland kent pas sinds 1991 vrouwenkiesrecht. Het werd steeds door referenda tegen gehouden. Een referendum gaat in Appelzell zo. De bevolking (tot 1991 alléén de mannen) wordt opgeroepen om op een zondag na de kerk op het centrale plein verschijnen en ja of nee aan te geven met hand opsteken. Ook in 1991 waren het de mannen die vrouwenkiesrecht opnieuw afwezen. Een rechtbank bepaalde het echter anders.
Was het vroeger beter in Appenzell?
Ja da's een mooie Bert, woon jij daar dan?
Over muziek gesproken, wat je vroeger nog niet had is autotune. De jaren na de 'officiële' introductie (Believe, Cher, 1998) bleef het nog wat subtiel en op de achtergrond, maar de laatste -pak 'm beet- vijf jaar grossiert het ook buiten de Dance van de autotune. Ik word echt helemaal krankjorem van dat blikkerige geluid. Nog even, en dan gaan we ook in het echt autotune met elkaar praten... Natuurlijk kan ik ook andere muziek opzetten, en dat doe ik ook, maar ik begrijp gewoonweg niet waarom men de 'ziel' uit een stem haalt en dat dan mooi vindt. Nee, vroeger was dat echt beter.
Shadow schreef:
zo 03 nov, 2019 11:40
Ja da's een mooie Bert, woon jij daar dan?
Neen, maar wel op de fiets geweest. Overigens een leuk, kneuterig stadje. Ligt aan de Herzroute 99.
http://www.herzroute.ch/die-herzroute/die-herzroute/
Overigens waren veel prachtige fietsroutes er vroeger niet.
willem.m schreef:
zo 03 nov, 2019 11:50
Over muziek gesproken, wat je vroeger nog niet had is autotune. De jaren na de 'officiële' introductie (Believe, Cher, 1998) bleef het nog wat subtiel en op de achtergrond, maar de laatste -pak 'm beet- vijf jaar grossiert het ook buiten de Dance van de autotune. Ik word echt helemaal krankjorem van dat blikkerige geluid. Nog even, en dan gaan we ook in het echt autotune met elkaar praten... Natuurlijk kan ik ook andere muziek opzetten, en dat doe ik ook, maar ik begrijp gewoonweg niet waarom men de 'ziel' uit een stem haalt en dat dan mooi vindt. Nee, vroeger was dat dat echt beter.
Jij hebt de recente afleveringen van 'beste zangers' niet gezien?
Shadow schreef:
zo 03 nov, 2019 15:27
willem.m schreef:
zo 03 nov, 2019 11:50
bla di bla
Jij hebt de recente afleveringen van 'beste zangers' niet gezien?
Eh... nee, hoezo?
willem.m schreef:
zo 03 nov, 2019 11:50
Over muziek gesproken, wat je vroeger nog niet had is autotune. De jaren na de 'officiële' introductie (Believe, Cher, 1998) bleef het nog wat subtiel en op de achtergrond, maar de laatste -pak 'm beet- vijf jaar grossiert het ook buiten de Dance van de autotune. Ik word echt helemaal krankjorem van dat blikkerige geluid. Nog even, en dan gaan we ook in het echt autotune met elkaar praten... Natuurlijk kan ik ook andere muziek opzetten, en dat doe ik ook, maar ik begrijp gewoonweg niet waarom men de 'ziel' uit een stem haalt en dat dan mooi vindt. Nee, vroeger was dat dat echt beter.
Geluidsman die ik ken ergert zich er ook dood aan. Bij een programma als "The Voice" wordt bijv. gedurende de serie gewoon de autotune omhoog geschroefd zodat het lijkt alsof ze steeds beter gaan zingen.
willem.m schreef:
zo 03 nov, 2019 15:35
Eh... nee, hoezo?
Dan had je gezien dat er oa een geweldige zangeres uit Nederland komt die prachtig kan zingen, wat ze ook moet zingen.
Fedor schreef:
zo 03 nov, 2019 17:53
Geluidsman die ik ken ergert zich er ook dood aan. Bij een programma als "The Voice" wordt bijv. gedurende de serie gewoon de autotune omhoog geschroefd zodat het lijkt alsof ze steeds beter gaan zingen.
Op de volgende iphone komt zoveel artificial intelligence dat als je tijdens het fietsen over de Grebbeberg een filmpje maakt van jezelf het er uitziet alsof je over de top van de Kilimanjaro gaat, en je ziet er werkelijk super-atletisch uit en de vriendin naast je .... 8) .
Maar dat ga ik niet doen want de Grebbeberg is me te ver.
Ik moet ineens aan de film 'Shallow Hal' denken, waar de hoofdrolspeler een betovering ondergaat een alleen nog maar oog heeft voor het innerlijk van anderen, kunnen we daar niet eens een appje voor ontwikkelen? in plaats van allerlei filters en siliconen?
Leon schreef:
zo 03 nov, 2019 21:01

Maar dat ga ik niet doen want de Grebbeberg is me te ver.
Ook dat zit in die app verwerkt, althans als je een iphone koopt. Die app tovert jezelf op fiets in elk denkbare situatie en maakt hier een foto/selfie/filmpje van. Je hoeft helemaal nergens meer naartoe te gaan. De wereld komt naar jou toe :evil:
joukon schreef:
ma 04 nov, 2019 10:32
Leon schreef:
zo 03 nov, 2019 21:01

Maar dat ga ik niet doen want de Grebbeberg is me te ver.
Ook dat zit in die app verwerkt, althans als je een iphone koopt. Die app tovert jezelf op fiets in elk denkbare situatie en maakt hier een foto/selfie/filmpje van. Je hoeft helemaal nergens meer naartoe te gaan. De wereld komt naar jou toe :evil:
Leuk voor het raadplaatje :D

Tenzij er ook weer een app ontwikkeld wordt om het plaatje te raden.

Nee, dan is nu beter dan de toekomst. Maar die keuze kon ik in de poll niet maken.
Of vroeger alles beter was?
Een uitzondering is snel gemaakt.
Neem The Peel Sessions op BBC pop station Radio 1 met John Peel als presentator.
Zoveel goede muziek draaide hij als een van de eerste presentators via de radio.
Het Peelenium bijvoorbeeld bestreek de periode 1900 - 2000.
Festive Fifty de periode 1976 - 2004.
The Shows de periode 1967 - 2004.
En dan nog de complete sessiongraphy van Oktober 1967 tot Oktober 2004.
Alle radioshows heb ik digitaal op 14 DVD's, genoeg om non-stop langer dan 1 jaar muziek te draaien.
In totaal 4,400 Peel Sessions. Een absolute aanrader.

Alles staat uitstekend gedocumenteerd in The Peel Sessions, BBC Books.

Nog steeds zijn er radiomensen met hart voor hun gevoel bij radio en hun luisteraars.
Vormen zij een verbindende factor. Het mooie is dat je 'beeld' nog zelf erbij mag bedenken.
Bij het bekijken van dit YouTube filmpje moest ik toch onwillekeurig aan dit topic terugdenken:

https://www.youtube.com/watch?v=IHmVXfKdFgM

De hele Pathé series is overigens interesant door het regelmatig schetsen van de problemen van toen gezien door de bril van toen.
Er kan nog tot 9.43u gestemd worden.

Daarna gaat er een AIO aan de slag om de data te analyseren. We mikken de komende jaren op drie tot vijf wetenschappelijke publicaties, en een wetenschappelijke doorbraak in de zoektocht naar de vraag of vroeger alles beter was.
Ivo Miesen schreef:
di 05 nov, 2019 20:28
Bij het bekijken van dit YouTube filmpje moest ik toch onwillekeurig aan dit topic terugdenken:
https://www.youtube.com/watch?v=IHmVXfKdFgM
Wat een schattig kattekwaad. Gevaarlijk en onoplettend, maar niet agressief.