Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsritje in Parijs - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsritje in Parijs

CarlW schreef:
wo 11 dec, 2019 20:51
Die schedelgrap komt uit Baudolino, een briljante roman van Umberto Eco —niet met Mulisch natuurlijk, maar Johannes de Doper.
Ik vraag me af of Eco dat elders gehaald heeft, want ik heb Baudolino nooit gelezen.
Zelf heb ik het zeker niet bedacht. De originele versie was trouwens niet met Mulisch, maar met een in Nederland onbekende Vlaamse auteur.
Waar ik het gehaald heb, weet ik niet meer. Misschien uit een stuk over dat boek van Eco?
derdekeer schreef:
wo 11 dec, 2019 21:37

Ik vraag me af of Eco dat elders gehaald heeft, want ik heb Baudolino nooit gelezen.
Zelf heb ik het zeker niet bedacht. De originele versie was trouwens niet met Mulisch, maar met een in Nederland onbekende Vlaamse auteur.
Waar ik het gehaald heb, weet ik niet meer. Misschien uit een stuk over dat boek van Eco?
De roman dateert uit 2000. Gezien zijn status in die periode denk ik dat Eco zijn grappen zelf verzon, maar who knows. Al denk ik niet dat hij Nederlands begrijpt. Maakt ook niet uit, mijn reactie was nogal instinctief — blij dat ik, onverwacht, nog eens blijk kan geven van van mijn enthousiasme voor deze geweldige roman.
CarlW schreef:
wo 11 dec, 2019 21:49


De roman dateert uit 2000. Gezien zijn status in die periode denk ik dat Eco zijn grappen zelf verzon, maar who knows.
Iemand - het is onduidelijk wie - zei ooit: "goede kunstenaars kopiëren, grote kunstenaars stelen."

Ik heb maar twee boeken van Eco gelezen, maar ik vond hem best wel een groot schrijver. Ik acht dus een diefstal zeer mogelijk.
Reve - Karel, niet Gerard - heeft ooit iets aardigs geschreven over dat stelen. Het was in "Freud, Stalin en Dostojevski", denk ik.
Voor de liefhebbers van dit soort fietsplezier: zoek eens naar de filmpjes van Danny Macaskill. :shock:

Vergeet dan niet om ook naar de stukjes "the making of" te kijken. Daarin zie je hoe vaak een stunt misgaat voordat de geslaagde poging vastligt.
Laten we ook vaak niet de mooiste foto's, beelden of verhalen zien van een fietsvakantie. Wat gaat er 'mis' in een gemiddelde fietsvakantie, op wat voor vlak dan ook en in welke mate is het aanwezig, of stoort het je of verberg je dat bij thuiskomst. (voor wie zich aangesproken voelt) Ik vind het filmpje overigens wel 'vet', maar inderdaad hij lijkt alleen heuvel of bergafwaarts te gaan. Dat vind ik juist jammer. Ook heuvel op kun je het spannend maken.. juist! Een trap op fietsen.. lijkt me wel wauw om te zien.
fud0 schreef:
do 12 dec, 2019 10:55
Een trap op fietsen.. lijkt me wel wauw om te zien.
Zoiets fud0?

oh wauw @ Aniphys die/datheb ik echt nog nooit gezien, whoppa zeg :P
alma schreef:
di 10 dec, 2019 18:14
Fotograferen (en filmen) is juist de kunst van het weglaten. Je probeert alleen de essentie over te houden.
https://www.youtube.com/watch?v=A8GJDUk2gfM
Hier is weinig weggelaten denk ik, misschien een leuke tocht voor jou Alma ? :D
Peter.