Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Creatief met velgremmen - Forum Wereldfietser

Creatief met velgremmen

Kwam deze op marktplaats tegen:
Screenshot_20191231-212825_Marktplaats.jpg
Zouden ze dat bij Suntour al weten? :P
sorry, maar wat zie ik hier nou eigenlijk?(ik ben nog een beetje in de olie van het glaasje kinderchampagne van gisterenavond :oops: )
mijn andacht gaat eerst naar de zwarte plastic (want midden inde foto) en zie dan dat de hydrau-HS-Magura-remmen op stukje beugeltje wat hoger zitten... dus wielmaat 28 in voorvork voor wielmaat 26 inch?

ik ken wat dat betreft wel dit erg leuke project: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=118683\dit wil ik zelf ook nog eens bouwen en proberen.
hoogframe schreef:
wo 01 jan, 2020 09:27
mijn andacht gaat eerst naar de zwarte plastic (want midden inde foto) en zie dan dat de hydrau-HS-Magura-remmen op stukje beugeltje wat hoger zitten... dus wielmaat 28 in voorvork voor wielmaat 26 inch?
Dat inderdaad. En dat op een Koga Signature met Rohloff. Lijkt me lekker afdalen met vakantiebagage...
hoogframe schreef:
wo 01 jan, 2020 09:27

ik ken wat dat betreft wel dit erg leuke project: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=118683dit wil ik zelf ook nog eens bouwen en proberen.
Leuk gedaan! Vooral delen als er een soortgelijk project volgt.
hoogframe schreef:
wo 01 jan, 2020 09:27
... zie dan dat de hydrau-HS-Magura-remmen op stukje beugeltje wat hoger zitten... dus wielmaat 28 in voorvork voor wielmaat 26 inch?
Ik vreeg me zelfs af of het wiel wel kan draaien als ik deze foto zie:
https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg= ... j/$_86.JPG

Die 'remnokverlengers' die je op de andere foto ziet zijn gewoon een gevaarlijk idee.
Dus als ik het goed begrijp is het een 28" fiets waar op enig moment een andere vork in moest, maar ze hadden alleen een 26" vork, maar dat paste met wat aanpassingen wel. :shock:
Of ze wilden een geveerde vork in plaats van een starre en de lengte moest passen?

Hiermee is IMHO dus weer aangetoond dat je ook een heel fijne fiets met weinig moeite kunt verpesten. Ik denk dat we dat de komende 10 jaar wel vaker zullen zien. Afgelopen 5 jaar zijn er immers veel echt dure fietsen verkocht en ze zijn ook nu niet aan te slepen. Op een gegeven moment komen die ook op MP en verkopers zullen zeker laten zien dat het heel goede fiets zijn WANT ze waren heel duur.
Toch krijg je ook met heel dure fietsen uiteindelijk heer alledaagse problemen. Als die zich opstapelen is de economische levensduur op een gegeven moment toch echt voorbij. Dan gebeurt met fietsen hetzelfde als bij auto's en kun je wat oudere heel luxe fietsen voor een prikkie krijgen, maar je koopt daarmee wel een (financieel) potentieel bodemloze put.
als je het qua werking en veiligheid zo'n combinatie/constructie niet vertrouwd, dan zou je dat aan de aanbieder, met een berichtje binnen marktplaats, kunnen melden.
ik heb ook wel eens bij een opgelopen frame of iets wat er krom uitziet daar een aanbieder op gewezen want 'beter ten halve gekeerd dan... één of ander gezegde :D
Deze doe het zelf oplossing bestaat ook als product, bv de BE-1 Brake Post Extender van Promax, deze uitvoering ziet er wel behoorlijk amateuristisch uit. Als de doe-het-zelver slim was geweest, steunde de brakebooster nog ergens bijkomend tegen de vork waardoor niet al het koppel op de remnokken terechtkwam. Ook achteraan lijkt dezelfde conversie te hebben plaats gevonden.

Ik hoop dan maar dat de beperkte begeleidende tekst en de vreemde conversies geen teken zijn dat deze fiets op een bepaald moment op illegale wijze van eigenaar is gewisseld.
Gewoon lekker laten staan dus :wink:
EnriceV schreef:
do 02 jan, 2020 09:30
Deze doe het zelf oplossing bestaat ook als product, bv de BE-1 Brake Post Extender van Promax
Van dat ding zie ik alleen plaatjes van conversies de andere kant op. Dan is er geen vergroting van het moment op de remnok als geheel.

Er zijn inderdaad meer dan genoeg Koga Signatures, mocht je er een zoeken.
EnriceV schreef:
do 02 jan, 2020 09:30
Ook achteraan lijkt dezelfde conversie te hebben plaats gevonden.
Dat denk ik niet, volgens het opschrift op het frame is het wel een 28 inch frame.
Hier vind je de rest van de fiets, wel apart 🤐

http://link.marktplaats.nl/m1494476902? ... ios_tablet
Koga Traveller Signature met Rolhoff speedhub
Als iemand het nog aandurft voor onderdelen dan wil ik die Tubus LOCC (want dat is die achterdrager toch?) wel overnemen ;)

Wel een Rohloff met de schijfrem montage mogelijkheid er al op zoals Koga vaak deed. Wat je dan voorop ook zou kunnen doen om die creativiteit kwijt te raken, al lijkt die Son naafdynamo dan weer geen schijfrem compatible exemplaar.