Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beroemdste auteur van fietsverhalen overleden - Forum Wereldfietser

Beroemdste auteur van fietsverhalen overleden

Gisteren is Neal Peart overleden. Ook al is zijn reisverslag The Masked Rider over zijn fietstocht door West Afrika niet wereldberoemd, dat is hij wel als drummer van de band Rush.
Als deze Canadese band op tournee was en met de Nightliner van stad naar stad ging, stapte Neil op zijn fiets en trapte naar de volgende concerthall of stadion. Was het te ver, dan ging de fiets mee in de trailer tussen de flightcases.

Als drummer schreef hij bijna alle teksten van de band en hij schreef het boek Ghost Rider over zijn motorfietstocht door Zuid Amerika om het overlijden van zijn 19-jarige dochter en zijn vrouw te verwerken. Dit literaire boek is verplichte kost op de leeslijst op scholen in Canada.

Ook voor de fietsliefhebber is dit boek een aanrader. Tja, en de muziek vind ik geweldig (zelf heb ik vaak YYZ gedrumd), maar ja moet er wel van houden :D
Had het gelezen op een ander forum, maar wist niet dat hij ook reisverhalen schreef :|
The Masked Rider behoort tot de beste fiets-reisboeken die ik ooit gelezen heb. En mijn man is Rush-fan - Peart staat in diverse lijstjes bij de top 5 van beste drummers aller tijden. Bijzonder multi-talent, die in zijn leven heel wat tegenslag heeft meegemaakt en nu ook nog jong is gestorven. We waren hier vorige week behoorlijk onder de indruk van het nieuws.

Voor wie 'm wil zien drummen: https://www.youtube.com/watch?v=81vAbPBqPlA

Louise
Mijn favoriete band aller tijden.
6x gezien in mijn leven.
Ruim 30 jaar fan.

Ben niet zo van het boeken lezen.
Wist wel af van zijn motorrijden, maar van zijn fietstochten las ik pas afgelopen week na zijn overlijden...
Dat van het fietsen wist ik ook niet. Wat een tegenslag heeft hij gehad, fietsen is Idd daarin een goed hulpmiddel om je hoofd weer op orde te krijgen.
Zok29 schreef:
za 18 jan, 2020 19:20
Mijn favoriete band aller tijden.
6x gezien in mijn leven.
Ruim 30 jaar fan.
Ook die van mij, al kwam ik pas een jaar of 15-20 geleden kijken. Heb ze gelukkig toch nog 3 maal live mogen zien (waarvan de laatste, in de Ziggo Dome, de beste was). Dat van dat fietsen (anders dan het motorrijden) weet ook ik pas een paar weken, maar ik denk dat de headline er evengoed niet alles naast zit: er zijn in de wereld vast meer mensen die Neil Peart kenden dan pakweg Frank van Rijn.