Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groot deel Zuid-Limburg v.a. donderdag afgesloten - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Groot deel Zuid-Limburg v.a. donderdag afgesloten

BertKremer schreef:
zo 19 apr, 2020 20:28
Het staat natuurlijk ook op de web-site van de Veiligheidsregio Zuid Limburg
Ik vind het niet duidelijk.
Leon schreef:
zo 19 apr, 2020 20:32
BertKremer schreef:
zo 19 apr, 2020 20:28
Het staat natuurlijk ook op de web-site van de Veiligheidsregio Zuid Limburg
Ik vind het niet duidelijk.
Idd, hoeveel mensen (vooral niet die uit Z-Limburg) lezen de genoemde bronnen?
Fedor schreef:
zo 19 apr, 2020 20:41
Leon schreef:
zo 19 apr, 2020 20:32
BertKremer schreef:
zo 19 apr, 2020 20:28
Het staat natuurlijk ook op de web-site van de Veiligheidsregio Zuid Limburg
Ik vind het niet duidelijk.
Idd, hoeveel mensen (vooral niet die uit Z-Limburg) lezen de genoemde bronnen?
Als toerist kijk je naar de website van de VVV Zuid-Limburg. Daar staat helemaal niks op van een verbod te komen. Sterker: alle webpagina's die roepen dat hetbhier geweldig fietsen is staan er gewoon nog op.
https://www.visitzuidlimburg.nl/#
BertKremer schreef:
zo 19 apr, 2020 15:21
Het lijkt erop dat veel mensen erg hardleers zijn en alleen dicht bij hun eigen huis blijven als de wegen echt afgesloten zijn.
Dan krijgen de nederlanders een redelijke mate van vrijheid om naar buiten te gaan, met de verantwoordelijkheid om verspreid van elkaar te blijven, maar dan wordt het op deze wije (zie limburg vandaag) door die mensen verknald!

Er zijn zoveel mooie gebieden over waar bijna geen mens komt, in bijna alle provinciën. De lockdown zoals we die hier kennen is blijkbaar alleen intelligent als de mensen die zich er aan moeten houden dat ook zijn. In dit verband is het erg jammer hoe het vandaag in Limburg gaat. Ja, de overheid zal wel beter hebben kunnen communiceren. Maar dan nog.

Hans
Ook een toerist wordt geacht thuis te blijven. Dat geldt toch voor heel Nederland?
Alleen in sommige delen van Nederland mag een toerist (mits van buiten die regio) niet komen. Elders kan je nog gewoon een vakantiehuisje huren en mag je daar ook naar toe. Vervolgens geldt het advies: blijf zoveel mogelijk binnen.
Alleen in sommige delen van Nederland mag een toerist (mits van buiten die regio) niet komen. Elders kan je nog gewoon een vakantiehuisje huren en mag je daar ook naar toe. Vervolgens geldt het advies: blijf zoveel mogelijk binnen.
Wij kregen via de FB pagina van een camping waar we vorig jaar stonden, de melding dat de camping open is en we welkom zijn. Alleen de horeca is gesloten, meldden ze. Over het sanitair geen meldingen.
Bert van Sprang schreef:
zo 19 apr, 2020 22:30
Alleen in sommige delen van Nederland mag een toerist (mits van buiten die regio) niet komen. Elders kan je nog gewoon een vakantiehuisje huren en mag je daar ook naar toe. Vervolgens geldt het advies: blijf zoveel mogelijk binnen.
Het lulige is dan dat toeristen hier in het buitengebied een huisje huren en gaat wandelen en fietsen en de eigen bewoners, die voornamelijk in de steden er omheen wonen, in hun stad moeten blijven. Dat is de omgekeerde wereld.
Ik zou zeggen:

Mensen uit het Heuvelland
Neem het recht in eigen hand
Loop processies langs de hele rand
En weg blijft 't volk uit Nederland
Jij hebt niet vaak iets inhoudelijks te melden hè?

Maar oké, één controlepost op de A2 ten noorden van Sittard zou genoeg zijn hier en lijkt me een prima plan.
Het is natuurlijk ook een beetje dommig om niet gewoon heel Zuid-Limburg, zeg alles vanaf Sittard, af te sluiten voor toeristen uit het Noorden.
Bert van Sprang schreef:
ma 20 apr, 2020 09:17
Het is natuurlijk ook een beetje dommig om niet gewoon heel Zuid-Limburg, zeg alles vanaf Sittard, af te sluiten voor toeristen uit het Noorden.

Tis natuurlijk een beetje nog dommiger als mensen gevraagd wordt om thuis te blijven omdat er een mega crisis heerst, deze mensen denken dat dit verzoek niet voor hen geldt. :idea:
Dat is niet wat ik er mee bedoelde. Als Zuid-Limburg vanaf Sittard geheel is afgesloten kunnen bewoners uit Maastricht, Heerlen, Sittard etcetera wel "een frisse neus halen". Voor Maastrichtenaren wordt het wereldje nu onnodig klein. (En overigens: je valt vreselijk in herhaling!)
Bert van Sprang schreef:
ma 20 apr, 2020 09:24
(En overigens: je valt vreselijk in herhaling!)
Idem! :wink:
Leon schreef:
ma 20 apr, 2020 09:07
Jij hebt niet vaak iets inhoudelijks te melden hè?
...
Gaan we persoonlijk worden?
willem.m schreef:
ma 20 apr, 2020 10:18
Leon schreef:
ma 20 apr, 2020 09:07
Jij hebt niet vaak iets inhoudelijks te melden hè?
...
Gaan we persoonlijk worden?
Nee, hoezo? Ik constateer dat wat je schrijft vaak niet inhoudelijk is. Daarmee zeg ik toch niets over je persoon?
willem.m schreef:
ma 20 apr, 2020 09:05
Mensen uit het Heuvelland
Neem het recht in eigen hand
Loop processies langs de hele rand
En weg blijft 't volk uit Nederland
Inhoudelijk of niet, het was wel een van de eerste bijdragen aan dit draadje waar ik weer even een goed humeur van kreeg :wink: .
Leon schreef:
ma 20 apr, 2020 10:22
willem.m schreef:
ma 20 apr, 2020 10:18
Leon schreef:
ma 20 apr, 2020 09:07
Jij hebt niet vaak iets inhoudelijks te melden hè?
...
Gaan we persoonlijk worden?
Nee, hoezo? Ik constateer dat wat je schrijft vaak niet inhoudelijk is. Daarmee zeg ik toch niets over je persoon?
Ok, dank je. Ligt er trouwens maar aan hoe je inhoudelijk definieert. Maar laat maar zitten want daar komen we niet uit.
(Dit was even een test om te kijken of het forum een zelfreinigend vermogen heeft, zoals in een ander draadje betwijfeld.)

On-topic:
Ik kan me helemaal voorstellen dat het rot voelt dat je directe omgeving zo verpest wordt door de dagjesmensen - in het algemeen en nu helemaal. Het heuvelland is geen pretpark.
Wat me vooral verbaast bij alle maatregelen in en rond het zuiden van Limburg, is het ondoordachte ervan. Wel het heuvelland op slot, maar niet Maastricht, waar ook veel dagjesmensen komen. Als er dan toch zo nodig regio's afgesloten moeten worden, had heel Zuid-Limburg tijdelijk afgesloten kunnen worden van de rest van Nederland maar had de grens met Belgisch Limburg beter open kunnen blijven. Nu worden bewoners van wat in feite één grote regio is, geconfronteerd met de uitwassen van wat verdacht veel op een politiestaat gaat lijken. Als de burgemeester van Lanaken vanuit die gedachte iemand heeft getipt hoe hij de politiecontroles kon omzeilen om zijn partner en kind in Maastricht te bezoeken, vind ik zo'n bestuurder een stuk fatsoenlijker dan de fanatiekelingen die nu hel en verdoemenis prediken over mensen die zelf blijven nadenken over de zin en onzin van allerlei noodverordeningen.