Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Artikel uit De Gelderlander - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Artikel uit De Gelderlander

Martin E. van Doornik schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 14:16
Gisteren samen met mijn vrouw per auto wat rondgetoerd. Zij zat gezien haar risicovolle leeftijd al drie weken thuis.
Hier mooie bollenvelden tussen Gasthuizen en Zeerijp, maar twee of drie auto's van belangstellenden gezien. Heerlijk rustig, niks geen Hillegomse toestanden....


IMG_20200416_150047.jpg
Mevrouw van Doornik heeft een jong blaadje gehuwd, begrijp ik?
πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€
"Het zijn vast wielrenners uit Brabant" πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€
Bert van Sprang schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 17:51
Dat van die rondreizende coronaverspreiders snap ik ook niet, als je een klein beetje verstand hebt en het nieuws een beetje gevolgd had, dan weet je dat wij als rondreizers (niet persΓ© fietsers) over deze aardkloot er voor hebben gezorgd dat we nu geacht worden thuis te blijven tenzij het niet anders kan. Als je dan toch besluit om in je campertje te gaan zitten rondrijden dan mogen ze je naast een dikke boete ook die camper afnemen van mij. Want met hoe meer mensen je in contact komt (of je nu wel of niet afstand houdt) hoe groter het risico op besmetting, ook al heb je zelf het idee dat je niet besmet bent. Een rondje fietsen zonder daarbij met andere mensen in contact te komen kan daarom volgens mij prima, mits op fiets ook voldoende afstand wordt gehouden.
Zo zie je maar, ik lees iets heel anders. Ik lees dat het Coronavirus vooral zo snel verspreid is op plekken met veel mensen dicht op elkaar, die ook nog eens luidkeels zich uiten. Dicht op elkaar in het vliegtuig en het openbaar vervoer zal ook niet geholpen hebben. Wat mij betreft mogen ze alle zelfbenoemde politieagenten in quarantaine zetten totdat deze ellende voorbij is. Waar haal je het vandaan dat wanneer je voldoende afstand houdt er nog kans is op besmetting? Er is helemaal niets mis met naar het noorden afreizen met je campertje mits je maar afstand houdt en oplet wat je aanpakt. Waarbij het voor mij nog maar de vraag is of het virus verspreid is door te weinig afstand houden en het aanpakken van besmette voorwerpen.
Jullie hebben denk ik beiden gelijk. Het vult elkaar aan.
Franzi schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 18:37
Martin E. van Doornik schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 14:16
Gisteren samen met mijn vrouw per auto wat rondgetoerd. Zij zat gezien haar risicovolle leeftijd al drie weken thuis.
Hier mooie bollenvelden tussen Gasthuizen en Zeerijp, maar twee of drie auto's van belangstellenden gezien. Heerlijk rustig, niks geen Hillegomse toestanden....


IMG_20200416_150047.jpg
Mevrouw van Doornik heeft een jong blaadje gehuwd, begrijp ik?
Nee, ik ben 69 en zij is 70. Eigenlijk 17 maanden verschil en zij ziet er nog jong uit voor haar leeftijd. Morgen (18 april) zijn wij 35 jaar getrouwd en ik ben nog altijd knetter op haar. En ik ken haar al sinds mijn jonge jaren, want wij zijn in Blaricum in dezelfde straat opgegroeid.
Wim schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 15:55
Hier in Groningen is het gewoon rustig. Wel beginnen er met het mooie weer Duitse en ook Nederlandse campers te verschijnen op parkeerplaatsen. Echt blij maakt dat me niet. Dan zie ik liever fietsers uit het vrijwel infectievrije Noorden.
Geen Duitsers gezien, maar wel drie auto's gezien met RO, een met DK en nog een met PL op de nummerplaat. Hoe kan dat nou?
Marjan schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 18:02
Fedor schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 10:58
,,Nu het drukker is in het gebied, zien we meer mensen die geen benul hebben van de regels. Er zijn vanwege het coronavirus nu veel mountainbikers die er normaal niet zijn.
Vast wielrenners die nu weer gaan MTB'en ;)
Overigens zie je (ook) in de winter het aso-gedrag toenemen op de routes, omdat de wielrenners dan ook de MTB pakken.
Eigenlijk ben ik niet zo van MTB-fietsen. Las ik afgelopen week in het blad De Wereldfietser een reisverslag over puur door de jungle van Teutoburgerwald. Heeft hij dan niets van het mooie Duitsland gezien? Ik fiets liever op de openbare weg van dorp tot dorp en dan zie je nog heel wat.

Vroeg in de ochtend 1980.jpg
Martin E. van Doornik schreef: ↑
za 18 apr, 2020 00:11
...Morgen (18 april) zijn wij 35 jaar getrouwd en ik ben nog altijd knetter op haar. ...
Gefeliciteerd Martin!

Still going strong...πŸ’ƒπŸΌπŸ•Ί
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd Martin! πŸ₯‚
Hangt de vlag uit Martin?
bert sitters schreef: ↑
za 18 apr, 2020 13:46
Hangt de vlag uit Martin?
Ik heb hier geen vlaggenstok.... wel op de molen. Als cadeau heb ik voor mien laif een broeibak in de moestuin gemaakt.
Martin E. van Doornik schreef: ↑
za 18 apr, 2020 13:55
Als cadeau heb ik voor mien laif een broeibak in de moestuin gemaakt.
Hoe romantisch!... denk ik ;)

Gefeliciteerd uiteraard :)
Kwam ik zojuist op weg naar mijn molen langs de Hornbach van Groningen. Enorme verkeersopstoppingen, dat de handhavers de automobilisten sommeerden om door te rijden of om te keren. Helemaal knettergek.
Ik zag weer veel buitenlandse auto's rondrijden, bijvoorbeeld een Duitser met C op de nummerplaat (Chemnitz). Ik dacht dat de grenzen echt dicht zijn?
Leon schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 12:58
hoogframe schreef: ↑
vr 17 apr, 2020 12:35
Ik ben bezorgd dat dit soort 'uitlaatklep'-/afreageer-achtige gedrag toeneemt. Ik denk het ook in en aan het auto- en motorfietsen-verkeer in mijn woonomgeving te merken. Op het gas omdat het... tja, waarom eigenlijk? Lawaai, vervuiling, andere nadelen...
Ik merk dat ook. Het is minder druk dus je kunt vaker hard rijden. De handhaving ligt nu op zijn gat dus 'alles mag'. Het percentage auto- en zeker ook busjeschauffeurs dat ik op de smartphone zie staren of de administratie doen is nu veel hoger. En ik heb het dan niet over achterafweggetjes maar over de druktste straten van de stad, vaak met fietsstrook. Het zou me niets verbazen als straks uit de statistieken blijkt dat het aantal doden per reizigerskilometer fors hoger is dan voorheen. Een beetje extra oppassen dus.
En inderdaad: "Nauwelijks minder verkeersdoden door coronacrisis".
https://nos.nl/artikel/2333823-nauwelij ... vaker.html