Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Three speed touring in Gortel - Forum Wereldfietser

Three speed touring in Gortel

Vandaag een bijzondere ontmoeting...

Bijlagen

Heel mooie ontmoeting!
Was je bij de poelier geweest?
Vossen zie je daar bijna nooit, Zwijnen en reeën en edelherten daarentegen vaker. Dus dit is sowieso al bijzonder, maar vossen komen ook af zweetschoenen.
Gave foto en leuk dat je dit met ons deelt!

Misschien was de vos wel op zoek naar water:
https://www.destentor.nl/epe/boswachter ... ~a293c3f3/.
Dank het was inderdaad een mooie ontmoeting, net als vorige week. We hebben gelukkig nog genoeg drinkwater. Misschien een moeder op zoek naar voedsel voor jongen?
P1100615-2.jpg
Voedsel genoeg en daardoor een overschot aan zwijnen. Ook water is er hier nog voldoende in zogenaamde gaten, zoals het Ruitersgat bij de echoput maar er zijn er nog veel meer, maar daar moet je wel naar op zoek. (google en bing hebben geen topo kaarten dus dat werkt niet.)
wauw: prachtige foto!!

nadat de hond vanochtend, net als gisterenochtend, aansloeg bij een plek in het bos, toch maar eens de hond ietsje laten zoeken. metertje teruggelopen en door de knieën gegaan: stond ik 'oog in oog' met een wild zwijn! ik keek haar recht in het gezicht, op een meter of vier dieper in het struikgewas. het beest reageerde niet op mijn Ksstt-geluiden en gezien een eerdere ervaring op dezelfde plek (hond door wild zwijn gegrepen en er bijna ingebleven) zijn we maar maar doorgelopen! en zij was hier ook eerst :D
ik denk dat het zwijn te slecht ziet om mij scherp te zien (dan had ze ook wel rechtomkeerd gemaakt :shock: :wink: ), maar zij zal ons ook wel gehoord en geroken hebben (en dan toch blijven staan: lef!). de hond had haar ook geroken en ziet ook te slecht om haar te zien.
Met een hond er bij moet je inderdaad oppassen, maar verder zijn ze niet gevaarlijk. Wel een beetje eng is s'nachts door het bos fietsen (mag ook niet) dan hoor je van alles om je heen knorren en ritselen. Trouwens: alle foto's gemaakt met de panasonic fz 1000. Een aanrader!
Geweldige foto. Prachtexemplaar vos ook, als ik er al eens een zie mist die vaak grote plukken vacht en ziet ie er echt vaal en onderkomen uit.