Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raadsel m.b.t. uitvallen gps - Forum Wereldfietser

Raadsel m.b.t. uitvallen gps

Ik fiets momenteel regelmatig langs dit coördinaat N 052° 02.173' E 005° 07.076' ten oosten van Nieuwegein waar ik het Amsterdam-Rijnkanaal en Lekkanaal oversteek.
22F414CA-2EAE-4C0E-B488-25DD832B3E6D.png
Elke keer als ik langs dat coördinaat ongeveer fiets valt echter mijn gps uit. De eerste keer dacht ik een hick-up van mijn gps. De 2de keer toeval? Maar ondertussen is het x keer gebeurd en dat kan toch echt geen toeval zijn.

Zijn er meer mensen die daar toevallig gefietst hebben en hetzelfde ervaren hebben?
Of heeft iemand dezelfde ervaring ergens anders en Nederland?
Heeft iemand een idee waardoor het veroorzaakt wordt?

Ik ben benieuwd!
Ik heb er ook weleens last van op bepaalde plekken Ik verdenk een aansluitingsfoutje tussen tegels van de actieve kaarten.
Ik heb daar ook wel eens last van gehad met mijn Etrex, nota bene op de plaatselijke tamelijk onvermijdbare brug. Er bleek niks aan te doen bleek op dit forum, maar twee kaartupdates later was het opgehouden.
Op mijn website heb ik het volgende verhaaltje staan:
4: Spontaneus power off

In 2019 the weirdest thing ever happend. Me and A are cyling through Rostock heading for the ferry to Danmark. I was cycling 50m ahead and at some point my GPS turned off. I thought "that’s weird the batteries shouldn’t be empty" and the road was not bumpy, so it couldnt be a battery disconection. I give the universal sign to A to indicate that I am stopping. A pulls up right behind me and says the magic words: “Good that you stop, my GPS (eTrex) just turned off. Both devices (GPSMap and eTrex) turned off at the same time and at the same location.
Twee verschillende toestellen die op precies dezelfde plek uitschakelden.
Dan is het dus een complot van Mark R.
Arjan Lubach legt het uit:
HelenM schreef:
do 23 apr, 2020 17:23
Elke keer als ik langs dat coördinaat ongeveer fiets valt echter mijn gps uit. [...]
Zijn er meer mensen die daar toevallig gefietst hebben en hetzelfde ervaren hebben?
Of heeft iemand dezelfde ervaring ergens anders en Nederland?
Gordelweg in Rotterdam. Wáár staat die 5G-mast?

:twisted:

Carl
Ik had het ook ooit. Het lag aan een fout in de kaart of zoiets. Net zoals Leon al aangaf is het bij mij na een software- of kaartupdate opeens verdwenen.
Dit is al eens eerder behandeld, komt volgens mij door elektro magnetische straling (zenders etc.) en niet door fouten in kaarten. De Garmin GPS-en zijn daar wat gevoelig voor.