Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gerd leers gewond - Forum Wereldfietser

Gerd leers gewond

De oud minster en burgemeester van Maastricht, Gerd Leers, was een mooie fietstocht aan het maken , toen hij plotseling door een hond werd aangevallen.

Hij sloeg over de kop en brak zijn hand op 2 plaatsen.

Hij werd 2 keer geopereerd. Op de foto lag zijn koga fiets op de grond met zijn gele stuurtas en ortlieb achtertassen


Mario
Ik wens hem beterschap. Ik fietste daar deze week nog!
Misschien kunnen de diverse media hem ook even een bloemetje sturen voor het massaal verspreiden van een foto van zijn privébezittingen die uit zijn fietstas gevallen zijn?. (Wat een *****'s)
Leon schreef:
vr 24 apr, 2020 19:45
Ik wens hem beterschap. Ik fietste daar deze week nog!
Misschien kunnen de diverse media hem ook even een bloemetje sturen voor het massaal verspreiden van een foto van zijn privébezittingen die uit zijn fietstas gevallen zijn?. (Wat een *****'s)
Het lijkt erop dat de foto van Carolien Mulder-Leers is, de echtgenote. Staat eronder. En een beetje krant/medium vraagt om toestemming om die foto te plaatsen. Dus ik denk dat ze er zelf mee in heeft gestemd (en daar ook het belang van haar man in mee heeft gewogen) dat "zijn privébezittingen" te zien zijn.

(Best wel wat aannames, ik weet het :P)
@Leon, Ik weet niet wat jij op de foto ziet. Maar ik zie voornamelijk: banaan zakdoekjes eten zonnebrand en een haak. Maar dat lijkt mij allemaal niet van levensbelang.
Coen, het kan idd kloppen wat je zegt. Ik had gewoon niet verwacht dat familie van een bn-er zelf zo'n foto zou vrijgeven voor de media.
Als ik vanuit mijn fiets een vervelende hond zie, rijd ik er met een boog om.
Ik hou meer van katten.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 24 apr, 2020 21:11
Als ik vanuit mijn fiets een vervelende hond zie, rijd ik er met een boog om.
Ik hou meer van katten.
Ik moet toegeven dat ik een heel onaardige reactie had toen ik dit las.
Niet de hond maar de eigenaar moet een spuitje krijgen, verdomme.
In 2017 ben ik bij Ervy-le-Châtel in Frankrijk door een hond gebeten in mijn rechterkuit.
Heel onprettig was dat. Gelukkig heb ik kennisgemaakt met een onnavolgbaar staaltje Franse gastvrijheid van een verpleger, een arts en vooral van de mevrouw die de camping in Ervy uitbaatte.
Maar waar halen mensen het om die beesten los rond te laten lopen? "Hij doet niks, hij doet niks!"
Tot hij wel iets doet.
Je kunt die hond trouwens bewonderen op google streetview.
derdekeer schreef:
vr 24 apr, 2020 21:37
Martin E. van Doornik schreef:
vr 24 apr, 2020 21:11
Als ik vanuit mijn fiets een vervelende hond zie, rijd ik er met een boog om.
Ik hou meer van katten.
Ik moet toegeven dat ik een heel onaardige reactie had toen ik dit las.
Niet de hond maar de eigenaar moet een spuitje krijgen, verdomme.
In 2017 ben ik bij Ervy-le-Châtel in Frankrijk door een hond gebeten in mijn rechterkuit.
Heel onprettig was dat. Gelukkig heb ik kennisgemaakt met een onnavolgbaar staaltje Franse gastvrijheid van een verpleger, een arts en vooral van de mevrouw die de camping in Ervy uitbaatte.
Maar waar halen mensen het om die beesten los rond te laten lopen? "Hij doet niks, hij doet niks!"
Tot hij wel iets doet.
Je kunt die hond trouwens bewonderen op google streetview.
Ik ben nou eenmaal bang voor loslopende honden op straat.... Fietste ik 2½ jaar geleden ergens in Amsterdam-Noord, kwam daar een mevrouw langs met een dobermann of pitbull los, weet ik niet meer. Ik stapte van m'n fiets af en verdedigde me door mijn fiets als schild voor me te gebruiken, tot dat beest voorbij was. Dit gebeurde hier aan de andere kant van dat witte bruggetje, langs de camping.
https://www.google.nl/maps/@52.3883072, ... 376!8i2688
Belle schreef:
za 25 apr, 2020 22:16
M276 schreef:
vr 24 apr, 2020 20:55
@Leon, Ik weet niet wat jij op de foto ziet. Maar ik zie voornamelijk: banaan zakdoekjes eten zonnebrand en een haak. Maar dat lijkt mij allemaal niet van levensbelang.
En zijn Apple Watch (links voor). Die zakdoekjes verbaasde me nog. Hij is toch niet verkouden?
Zakdoekjes worden nu officiëel aangeraden voor fietsers als alternatief voor het lanceren van je snot.
Maar met name als er iemand in je slipstream fietst. :wink:
Dat was nepnieuws, toch? Ik wilde morgen weer met een maatje gaan fietsen :D . Overigens vind ik het heel grappig dat mensen die het gerochel en gesnotter van (race) fietsers onsmakelijk vinden (wat het misschien wel is), Corona aangrijpen om hun punt te maken. Je maakt mij niet wijs dat op de grond rochelen en snotteren bijdraagt aan verspreiding van het Corona-virus.
Belle schreef:
za 25 apr, 2020 22:16
M276 schreef:
vr 24 apr, 2020 20:55
@Leon, Ik weet niet wat jij op de foto ziet. Maar ik zie voornamelijk: banaan zakdoekjes eten zonnebrand en een haak. Maar dat lijkt mij allemaal niet van levensbelang.
En zijn Apple Watch (links voor). Die zakdoekjes verbaasde me nog. Hij is toch niet verkouden?
Ik kon die niet helemaal thuis brengen. En heb het als een haak van een tas bestempeld :)
Zakdoekjes of een doek meenemen is altijd handig, in het geval je vieze handen krijgt, alleen al bij het verwisselen van een band bv. Ik dacht, owh zijn horloge is ook kapotgegaan? Ik denk het is het leer van een horloge, maar whatever, vind de inhoud niet noemenswaardig uit de band springen oid. of vallen onder privébezit waar niemand wat mee te maken heeft. 'Je gaat een eindje fietsen en neemt mee..' Wel naar dat je zo ten val wordt gebracht!

Ik merk wel bv. op fietsvakanties dat ik gaandeweg minder bang word voor bv. honden die als een gek agressief op me afrennen vanaf een huis bv. Ik dan in staat ben om er recht voor te gaan staan, een verheven houding aan te nemen en ze eens even de les te lezen. Het komt denk ik door het langduriger onderweg zijn.
Belle schreef:
za 25 apr, 2020 22:16
Die zakdoekjes verbaasde me nog. Hij is toch niet verkouden?
Ik heb altijd een pleerol bij me, terwijl ik toch niet continue aan de schijterij ben ;)
Bert van Sprang schreef:
za 25 apr, 2020 23:15
Dat was nepnieuws, toch? Ik wilde morgen weer met een maatje gaan fietsen :D . Overigens vind ik het heel grappig dat mensen die het gerochel en gesnotter van (race) fietsers onsmakelijk vinden (wat het misschien wel is), Corona aangrijpen om hun punt te maken. Je maakt mij niet wijs dat op de grond rochelen en snotteren bijdraagt aan verspreiding van het Corona-virus.
Er is maar één manier om daar achter te komen: ga in de slipstream van een Corona patiënt fietsen en vraag hem/haar op die manier zijn/haar neus te ledigen (er wordt namelijk gesproken over het lanceren van je snot en niet over op de grond rochelen en snotteren) inhaleer de substantie diep en wacht af of je gezond blijft en geen last gaat krijgen van het Corona virus.
Het lijkt bij wereldfietsersforum net alsof het komkommertijd is.

Elke dag bijna staat wel een artikel over fietser die ten val kwam in het nieuws.
Wat is dat toch met die fietsers dat die zo onderuit gaan.
Als ik al een keer val dan moet ik daar toch echt mijn best voor doen zoals door een weiland in de uiterwaarden fietsen en meen te weten dat een greppel door hoge gras achteloos nonchalant doorheen kan komen. Of in herfstachtige tijden als de blaadjes gevallen zijn (heeft de NS ook hinder van, ik ben niet de enige!) in bosperceel de afscheiding van beton en zachte grond ernaast mis.
Dan maak je een mooie buiteling en dankzij dat engeltje op je schouder kom je er vanaf met een paar schrammen :roll:

Raar volkje die fietsers.

Het blijft opletten.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -Apeldoorn
Fedor schreef:
zo 26 apr, 2020 11:02
Belle schreef:
za 25 apr, 2020 22:16
Die zakdoekjes verbaasde me nog. Hij is toch niet verkouden?
Ik heb altijd een pleerol bij me, terwijl ik toch niet continue aan de schijterij ben ;)
Ik ook, maar na de tip van Sjefke (in een ander draadje) dat een stuur *altijd* een hoek van tenminste 12 graden moet hebben, heb ik gelijk en nieuw stuur gemonteerd, maar nu kan ik de pleerol daar niet meer op kwijt. Daarom heb ik 'm nu om mijn zadelstang. Echt een aanrader - ik kan nu zelfs fietsend kakken en afvegen.

Maar inderdaad: waar gaat dit draadje in hemelsnaam over? Elke zucht en scheet lijkt nu interessant.
https://nos.nl/artikel/2331784-coronavi ... abant.html

Krijgt Brabant het toch weer voor elkaar :twisted:
Nertsfokkerij besmet met coronavirus
joukon schreef:
zo 26 apr, 2020 13:14
https://nos.nl/artikel/2331784-coronavi ... abant.html

Krijgt Brabant het toch weer voor elkaar :twisted:
Nertsfokkerij besmet met coronavirus
Klopt. Ik denk dat vrijwel iedereen dat al in die NOS app heeft gelezen. Maar dank voor het retweeten.