Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wel of geen overheidssteun voor Booking.com etcetera. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wel of geen overheidssteun voor Booking.com etcetera.

Eric op de Fiets schreef:
za 25 apr, 2020 21:21
Misschien is het tijd om de kaders van het forum opnieuw te definiëren Bert. Dat het forum weer gaat over de uitgangspunten van de vereniging en niet over "overheidssteun voor Booking.com etcetera." Ik denk dat daar wel andere verenigingen en stichtingen voor zijn.
De Wereldfietser is een vereniging van en voor fietsreizigers die degelijke informatie over het reizen op de fiets uitwisselt en hier voorlichting over geeft. Daarnaast brengen we contacten tot stand tussen fietsers in binnen- en buitenland, en we ondersteunen zo veel mogelijk de activiteiten van fietsreizigers.
[/quote]

Nu probeer jij hier je punt ook te maken.

Je weet toch dat er nu iets meer behoefte aan sociaal contact wat we normaliter op de kampeerterreinen hebben, nu dat er niet is, is het ontzettend fijn dat de moderator ons de ruimte geeft.
1. het staat onder kletspraat.
2. Je hoeft niet alles te lezen.
Eric, dit topic is voor off topic geklets, dus past precies.
Erics geklets is dan wel weer off topic voor dit off topic geklets. Het zou mooi zijn als ie zijn off topic topic van dit off topic topic afsplitst, dan krijgt het off topic booking.com topic een kleinkindje, en het oorspronkelijke fietsenwinkel.nl topic een achterkleinkindje.
Volgens mij is het al een achterkleinkindje.
Hey cool, ik heb mijn reactie aangepast zonder dat er staat "reactie aangepast".
eindgebruiker schreef:
za 25 apr, 2020 22:20
Erics geklets is dan wel weer off topic voor dit off topic geklets. Het zou mooi zijn als ie zijn off topic topic van dit off topic topic afsplitst, dan krijgt het off topic booking.com topic een kleinkindje, en het oorspronkelijke fietsenwinkel.nl topic een achterkleinkindje.
bijdragen met een dergelijk groot off topic gehalte roepen op tot off topic discussie of off topic off topic mag heten, of of off topic off topic is, of of off topic op off topic lijkt, of of off topic tot on topic kan worden gepromoveerd door on topic inzichten, waarna twijfel kan ontstaan of deze toch off topic zijn, waarover on topic of off topic van mening kan worden verschild.

Nu ben ik zo langzamerhand bij de achterneefjes en achternichtjes van het achterkleinkindje beland, die al dan niet zelf ook achterkleinkindjes zijn van het stamtopic. Maar die kennen elkaar niet, dus dat is off topic, net als de vraag of ik in dit bericht gestotterd heb.

Hans
Als bedrijven die met zoveel geleend geld dividend uitkeren en dan de hand ophouden bij de overheid (die wij met zijn allen mede financiëren) wil ik korting op mijn aangifte, als er niet voorhand een afspraak is waarin dat geld ook weer netjes met rente wordt terugbetaald.
Anders mogen de vliegtickets (KLM) van mij de komende jaren met 225 euro per ticket omhoog (af te dragen ter ondersteuning van de schatkist)
Als die bedrijven over de kop gaan kost het ook geld, namelijk uit de pot die is opgespaard voor uitkeringen. Daar hebben we (samen met de bedrijven) ook verstandig mee om te gaan. Dat een beursgenoteerd bedrijf over de kop gaat is vooral jammer voor de werknemers, de eigenaren gaan zo ergens anders weer aan de slag die liggen daar niet wakker van denk ik.

De economische klap is nu nog niet te voorzien maar als bedrijven echt massaal failliet gaan gaan we daar met zijn allen last van hebben, niet alleen de mensen die werkloos thuis zijn komen te zitten.
Natuurlijk hebben wij er last van als er veel bedrijven failliet gaan, echter vind ik het immoreel eerst dividend uit te keren en daarna je hand op te houden. Voor een beursgenoteerd bedrijf is het niet heel makkelijk een potje voor slechte jaren op te bouwen, maar desondanks is dat nog geen reden ze met staatssteun overeind te houden.
Het is natuurlijk niet zo dat de bedrijven dividend hebben uitgekeerd, met bonussen hebben rondgestrooid, en daarna corona op de markt hebben gebracht.
De situatie waarin we ons nu bevinden is iedereen overkomen. Ook de 'grote bedrijven', wat natuurlijk ook maar weer een verzamelingen mensen is.

Dit in tegenstelling tot bv de bankencrisis van 2008, waar de getroffen bedrijven vaak zelf (deels) verantwoordelijk waren voor het ontstaan van de crisis.
Neem de KLM, dit was januari 2020 een zeer gezond vlieg-bedrijf. Je kunt ze moeilijk verwijten dat ze hier niet voor klaar waren, want niemand was voorbereid op wat ging komen.

Duidelijk in de discussie zojuist in OP1 was dat de ondertekenaars van het eerder genoemde betoog in De VK de moral high ground beklimmen, maar een slecht verhaal hebben.
Marjan schreef:
za 25 apr, 2020 18:03
bert sitters schreef:
za 25 apr, 2020 18:01
Allemensen,
Dit is een forum dat moet gaan over fietsen. Hoe kunnen we met elkaar informatie delen over activiteiten van onze vereniging over onze fietsreizen en over materialen en voorzieningen die we daarbij nodig hebben. Verbeter de wereld, maar begin bij uzelf.
Maar Bert, we zitten hier even rond een virtueel kampvuur de problemen van de wereld te bespreken.
:D
Kom er gezellig bijzitten Bert en steek weer eens enthousiast van wal met verwijzingen naar El Gore, Henk Colijn en Hendrik van Randwijk, zoals jaren terug in dit topic. De trollen van toen hebben het kampvuur allang verlaten ;-).
Flix schreef:
zo 26 apr, 2020 00:02
Het is natuurlijk niet zo dat de bedrijven dividend hebben uitgekeerd, met bonussen hebben rondgestrooid, en daarna corona op de markt hebben gebracht.
De situatie waarin we ons nu bevinden is iedereen overkomen. Ook de 'grote bedrijven', wat natuurlijk ook maar weer een verzamelingen mensen is.

Dit in tegenstelling tot bv de bankencrisis van 2008, waar de getroffen bedrijven vaak zelf (deels) verantwoordelijk waren voor het ontstaan van de crisis.
Neem de KLM, dit was januari 2020 een zeer gezond vlieg-bedrijf. Je kunt ze moeilijk verwijten dat ze hier niet voor klaar waren, want niemand was voorbereid op wat ging komen.

Duidelijk in de discussie zojuist in OP1 was dat de ondertekenaars van het eerder genoemde betoog in De VK de moral high ground beklimmen, maar een slecht verhaal hebben.
De geanimeerde discussie in OP1 over de Volkskrantbrief zag ik ook. Deze leidde nog niet bepaald tot consensus.
Wat je hier als duidelijke waarheid presenteert lijkt mij een mening. Die mag je eventueel nog onderbouwen.

Ik ben het eens met de eerste helft van je bericht.

Hans
javb2812 schreef:
zo 26 apr, 2020 00:46
Wat je hier als duidelijke waarheid presenteert lijkt mij een mening.
Uiteraard liep er geen objectiviteitsmeter mee. Dus eens, het is een mening.
Naar mijn idee had Martin Visser een goed verhaal, en goede argumenten, en bleven ondertekenaars Marcia Luyten en Jeroen Smit hangen in wat oneliners en algemeenheden.
Flix schreef:
zo 26 apr, 2020 00:02
Neem de KLM, dit was januari 2020 een zeer gezond vlieg-bedrijf. Je kunt ze moeilijk verwijten dat ze hier niet voor klaar waren, want niemand was voorbereid op wat ging komen.
Tuurlijk kun je het hen wel verwijten, vind ik. Ze liggen namelijk nauwelijks een maand plat en nu al in de problemen, zo weinig body hebben ze opgebouwd. Waarom kunnen ze niet gewoonnaankloppen bij een bank, met hun vliegtuigen als onderpand? Die zijn toch veel geld waard? Zijn die vliegtuigen soms niet van henzelf? En alle gebouwen? Ook niet van henzelf?
Ik ben geen econoom, maar:
- De staat (dus wij) heeft aandelen KLM gekocht om zeggenschap te krijgen in het beleid. Bij omvallen zijn wij die investering kwijt.
- bij staatsteun blijft de waarde van het aandelenpakket enigszins op peil.

Moreel is het wel vreemd. Een bedrijf dat winst maakt, deelt dividend uit aan de aandeelhouders, en de warde van de aandelen gaat omhoog. Daar profiteren de aandeelhouders van. Als het slecht gaat door deze crisis, gaat de waarde van de aandelen omlaag en zal er (tijdelijk?) geen dividend worden uitgekeerd. Dat raakt diezelfde aandeelhouders. Tot zover niks aan de hand.
Maar als er dan overheidssteun komt, zorgt dat dat de waarde van de aandelen weer omhoog gaat. Daar profiteren de aandeelhouders dan weer van, maar het kost de maatschappij ook geld... dat er dan voorwaarden worden gesteld aan de steun, voorwaarden die voor de maatschappij positieve gevolgen heeft, vind ik niet meer dan normaal. Wat mij betreft een plafond aan de salarissen, eisen qua duurzaamheid, maar ook qua maatschappelijke betrokkenheid.
Beleggen in aandelen van luchtvaartmaatschappijen is nooit vetpot geweest voor de beleggers. Wil je een mooi rendement hebben op je aandelen, moet je zeker niet je goeie geld in KLM e.d. stoppen.

Reserves opbouwen? Luchtvaart is een relatief weinig rendabele onderneming. Als je 6% winst maakt, kun je al heel tevreden zijn. Het is moeilijke business, met zeer hoge kosten en veel risico's.
Op het moment 'vliegt' er maandelijks een half miljard uit de kas van de KLM (zelfs nog aan brandstof vanwege contracten en hedging). Er komt nagenoeg niks binnen.
En als dat nog maanden tot een jaar doorgaat, stopt het gewoon. Voor zo'n situatie kun je bedrijfsmatig niet indekken.
KLM en booking.com zijn hierdoor lastiger met elkaar te vergelijken, laat staan over een kam te scheren, dan het op het eerste gezicht lijkt.

Hans
Een gezond vliegbedrijf. Krijg toch meer de indruk dat er geen vliegmaatschappijen zijn die daar aan voldoen. Een business waar je afhankelijk ben van consumenten die alleen uit zijn voor de aller laagste prijs en een bedrijfsleven treft die graag of geen andere oplossing weet die wensen maar invult. Om overeind te blijven worden ze door mistige constructies beschermd, nu een mooi moment om daar wat aan te doen en zaken gaan doen zoals het hoort.

De mens moet op de een of andere manier worden geleerd dat iedereen wat moet verdienen.
De grootste schreeuwers een flink stuk minder en wij gaan bewuste keuzes maken.
Als je ziet wat een welvarend land voor armoe kan veroorzaken in een niet welvarend land dat moet toch beter kunnen.
Tomaten koffie bananen textiel wat niet vul maar in.
Als je ziet wat een welvarend land voor armoe kan veroorzaken in een niet welvarend land dat moet toch beter kunnen.
Is het zo dat wij daar armoe veroorzaken of er voor zorgen dat ze toch nog een beetje te eten hebben? En dat het beter kan, ben ik helemaal met je eens. Maar dat beter zou weleens kunnen zijn dat we alleen maar tomaten uit de directe omgeving eten en bloemen uit de directe omgeving kopen, of dit dan beter is voor de niet welvarende landen weet ik niet.
bert sitters schreef:
za 25 apr, 2020 18:01
Allemensen,
Dit is een forum dat moet gaan over fietsen. Hoe kunnen we met elkaar informatie delen over activiteiten van onze vereniging,over onze fietsreizen en over materialen en voorzieningen die we daarbij nodig hebben? Verbeter de wereld, maar begin bij uzelf.
Er is een tijd geweest dat dergelijke draadjes die niets met de doelstellingen van de vereniging te maken hadden, in Achtergrond gezet werden. Gewoon “omdat ze weinig met wereldfietsen te maken hebben.”
viewforum.php?f=47#start
Eric op de Fiets schreef:
ma 27 apr, 2020 22:35
bert sitters schreef:
za 25 apr, 2020 18:01
Allemensen,
Dit is een forum dat moet gaan over fietsen. Hoe kunnen we met elkaar informatie delen over activiteiten van onze vereniging,over onze fietsreizen en over materialen en voorzieningen die we daarbij nodig hebben? Verbeter de wereld, maar begin bij uzelf.
Er is een tijd geweest dat dergelijke draadjes die niets met de doelstellingen van de vereniging te maken hadden, in Achtergrond gezet werden. Gewoon “omdat ze weinig met wereldfietsen te maken hebben.”
viewforum.php?f=47#start
En jij denkt nu "hé, al meer dan 24 uur geen bericht, ik zal maar eens wat schrijven", ander bloedt dit draadje dood? :D