Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bandjes en tubes - Forum Wereldfietser

bandjes en tubes

hallo aan deze lezer ! :D

ik heb tube wielen (4zA) en ik heb gisteren een 'continental competition tube' gelegd bij de fietsenmaker, meeste rijden nu met bandjes maar ik prefereer nu eenmaal tubes qua grip etc, hoe dan ook, zijn er ook andere merken dan bovenstaand die ook goed zijn en qua prijs klasse er rond liggen of misschien iets lager ? deze was 80 euro..

ik ben dit weekend 2x plat gereden met weliswaar oudere tubes en heb nu nieuwe gelegd

sportieve groeten :lol:

Sammy
Hallo Sammy,
Heb je het over een racefiets of een trekkingfiets.

Voor een trekkingfiets lijkt mij tubes niet zo handig en ook wel duur

Dirk
een racefiets/ koersfiets merk is ' Zijn'
'Zionn' autocorrectie :D
sammyvdw23 schreef:racefiets/ koersfiets
Misschien krijg je hier wel antwoorden maar het ideale forum voor jouw vraag is dit niet. Wij hier vinden banden van 37 mm breed meestal te smal (47 kan wel, maar sommigen willen echt 60, maar ik snap dat dan weer niet) en als we maar 8 kilo bagage bij ons hebben zijn we bijna verloren, of heel cool. :wink:
€80 per stuk? Dat lijkt me veel. Ik zie dat ze meestal rond de €40 per stuk kosten.
Ik was zelf blij dat ik van de tubes af was, vanwege hun geringe lekbestendigheid. Bovendien is het vervangen onderweg een crime. Maar wellicht is een latex vloeistof die je in de binnenband spuit een oplossing.

Je kunt op het internet veel testen van tubes vinden, o.a. https://www.radsport-rennrad.de/test-te ... n-koennen/
Stel je vraag eens op het Forum van Fiets.nl. Al is de door jou genoemde Continental tube zowat de standaard tube van het hele peleton. En dat mag wat kosten! Lekbestendigheid is natuurlijk wel HET zwakke punt van tubes.
Weet ook dat dikke banden minder weerstand hebben dan dunne banden, maar tegen een tube op 11 bar, nee daar kun je met dikke band niet tegenop.