Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plaatsen fietsbrug Cuijk live op YT - Forum Wereldfietser

Plaatsen fietsbrug Cuijk live op YT

Voor wie het plaatsen van een fietsoverspanning van 210 meter lang wil zien gebeuren:

Menigeen van ons zal daar in de toekomst eens over fietsen.
Heel mooi, daarmee krijgt het noordoosten van Brabant een directe fietsverbinding naar Nijmegen. Blijft het pondje wel bestaan?
Handige nieuwe verbinding :)
eerder deze week was het nog nieuws dat deze brug niet onder de brug door paste :D mooie zin, hè...
https://nos.nl/artikel/2333830-schipper ... -door.html

is deze brug berekend op de 1,5-m-samenleving of wordt het eenrichtingsverkeer? :shock:

hoe dan ook: mooi kunstwerk en mooi stuk werk!!

leuk commentaar: ze noemen eind september als openingsdatum van deze snelfietsroute.
Bert van Sprang schreef:
za 16 mei, 2020 12:54
Heel mooi, daarmee krijgt het noordwesten van Brabant een directe fietsverbinding naar Nijmegen. Blijft het pondje wel bestaan?
De pont bij Cuijk blijft bestaan, want deze vervoert ook automobielen, motoren en landbouwvoertuigen. Er is in de omgeving geen brug over de Maas.
In de Romeinse tijd was er wel een brug over de Maas bij Cuijk. Er is discussie geweest over het opnieuw bouwen van een brug. In Cuijk was veel weerstand, vanwege de gevreesde aantrekking van autoverkeer.
De fietsbrug is op ruim 4 km ten noorden van Cuijk naast de spoorbrug. Het is altijd nog fraai aanfietsen vanuit Limburg naar de pont. De contouren van de markante kerktorens van Cuijk komen langzaam in beeld. Oorspronkelijk had Cuypers de opdracht om deze kerk te bouwen. De beroemde bouwmeester vond echter dat Cuijk te klein was voor een kerk twee torens. De pastoor trok de opdracht in en gunde deze aan een voormalige leerling van Cuypers.

Tijdens de vierdaagse bouwt de genie een baileybrug voor de wandelaars. Ed Steiger was een van de militairen die hier jarenlang bij betrokken was. Nu heeft Ed Natuurkampeerterrein de Maasakker bij Megen. Een stuk stroomafwaarts aan de internationale Maasroute. www.demaasakker.nl
hoogframe schreef:
za 16 mei, 2020 12:58

is deze brug berekend op de 1,5-m-samenleving of wordt het eenrichtingsverkeer? :shock:
De brug is zes meter breed.
Bert van Sprang schreef:
za 16 mei, 2020 12:54
Heel mooi, daarmee krijgt het noordwesten van Brabant een directe fietsverbinding naar Nijmegen. Blijft het pondje wel bestaan?
Inderdaad: een mooie fietsverbinding vanuit het noordoosten van Noord-Brabant, als alternatief voor het pontje.

Dat levert mij een extra routemogelijkheid op om via Kleef naar mijn heimat (de Achterhoek) te fietsen. 👍

Vanaf wanneer is de brug in gebruik?
willem.m schreef:
za 16 mei, 2020 14:17
Bert van Sprang schreef:
za 16 mei, 2020 12:54
Heel mooi, daarmee krijgt het noordwesten van Brabant een directe fietsverbinding naar Nijmegen. Blijft het pondje wel bestaan?
Inderdaad: een mooie fietsverbinding vanuit het noordoosten van Noord-Brabant, als alternatief voor het pontje.

Dat levert mij een extra routemogelijkheid op om via Kleef naar mijn heimat (de Achterhoek) te fietsen. 👍

Vanaf wanneer is de brug in gebruik?
Ik hoor net dat dat nog een 4 en een halve maand gaat duren, asfalteren en ook nog een brug over de rijksweg, dus deze zomer nog niet.
_Peter_ schreef:
za 16 mei, 2020 14:30
willem.m schreef:
za 16 mei, 2020 14:17
...
Vanaf wanneer is de brug in gebruik?
Ik hoor net dat dat nog een 4 en een halve maand gaat duren, asfalteren en ook nog een brug over de rijksweg, dus deze zomer nog niet.
Dank voor de info. Dat wordt dan een herfstritje 🍁
Euh.. als ik nu op de youtubelink klik ligt de brug volgens mij niet op zijn plek. Watskebeurt?
.
.
Edit: Oh ja. Live is alleen live als het live is, dus ook al staat er live op dat is live nog niet altijd live. :roll:
Het zal wel een live herhaling zijn :?
Volgend GL8 lag de brug rond 13.00 op zijn plaats. https://gl8.nl/nieuws/algemeen/plaatsin ... orspoedig/

Als je het filmpje aanklikt begint het van vooraf aan, op het einde zie je de brug op zijn plaats liggen.
Heb nog in 1982 van Gennep naar Cuijk overgestoken. Maar ik kan me niet herinneren waarmee, pont of was er geen (oude) fietspad tegen de spoorbrug aan? Wat ik nog wel weet, is dat er een stilstaande stoomlocomotief aan de Limburgse kant stond.