Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Toon hier je cockpit! - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Toon hier je cockpit!

137 berichten
@bdr Ja, van xpac... das lekker licht materiaal, maar kom nu toch de keerzijde daarvan tegen.

Er staat een fullframe tas van cordura in bestelling bij Jean Michel van TimTasRek.
Shadow schreef:
vr 05 jun, 2020 21:18
Moet je in de schuur slapen tegenwoordig? :wink:
Tentje doet het hem he? :lol:
Shadow schreef:
vr 05 jun, 2020 21:18
Wat zijn dat ook alweer voor shifters?
Gevenalle, gewoon Microshift Thumbies op Tektro RL540's maar goed, het werkt perfect!
Tasje is een Topeak Fuel Tank waar de accu voor de koplamp in zit.
jwkeij schreef:
vr 05 jun, 2020 22:07
@bdr Ja, van xpac... das lekker licht materiaal, maar kom nu toch de keerzijde daarvan tegen.

Er staat een fullframe tas van cordura in bestelling bij Jean Michel van TimTasRek.
Wat is het probleem met xpac? Waarom kies je nu voor Cordura?

Op mijn todo-lijst staat nog altijd een frame-tas maken, vandaar...
Afbeelding

Inclusief sok-drogers

De bel zit aan het stukje stuurbuis boven het balhoofd.

De gps maakt me vaak chagrijnig. De kilometerteller heb ik ook al snel weg gestopt :roll:
Roomijsje schreef:
za 06 jun, 2020 13:01
Sportieve fiets. Wat is het? Op je site kom ik hem niet 1-2-3 tegen ;)

Sokhouders zou ikzelf niet kunnen gebruiken, heb behoefte aan frisse lucht op de fiets :lol:
Fedor schreef:
Roomijsje schreef:
za 06 jun, 2020 13:01
Sportieve fiets. Wat is het? Op je site kom ik hem niet 1-2-3 tegen ;)

Sokhouders zou ikzelf niet kunnen gebruiken, heb behoefte aan frisse lucht op de fiets :lol:
oeh dit is mijn onverwoestbare Afrika fiets….

Afbeelding

Hier op Tenerife....

Het is een Santos Cross Lite / 4.29, gekocht voor mijn Afrika trip en inmiddels ook mee in NZ geweest https://cycling-tour-d-afrique-2019.blogspot.com/ en https://auckland-queenstown.blogspot.com/

Hele fijne fiets, vooral ook omdat ie aangemeten is en je er gerust twee volle maanden mee kan fietsen zonder onderhoud te plegen. Ik ben me er wel heel erg van bewust dat ik redelijk verwend ben :oops:
Afbeelding
Afbeelding
De dubbele snack-bag is toch wel erg populair :)

@R!k:heb je nu een stuurtas én een rol er onder op de bovenste foto?
Hier de cockpit van mijn Challenge Wizard ligfiets. Bel is niet zichbaar, teveel toeters en bellen :lol:
Ik gebruik externe microfoons, omdat de interne microfoon van zowel de action cam als de smartphone het al bij een klein beetje wind laten afweten. En het zijn er twee voor een beter stereo effect. Als dedicated GPS géén Garmin meer maar een Android smartphone. Bevestigd aan het stuur middels een geïmproviseerde kwartslag "Garmin" plakmount / Gopro adapter.
Ligger.JPG
Mijn uitzicht van de afgelopen week. Althans, als ik naar beneden keek. De omgeving was een stuk mooier. 5 dagen off-road rond de Achterhoek en de Sallandse Heuvelrug.
Afbeelding
Ziet er zo ongeveer hetzelfde uit als de mijne. Heb i.p.v. het Surley stuur de Jones en ip[v de gps mijn telefoon. De computer heb ik op de stuurtas zitten 9ivm anders te dicht bij staan en storing geven.
Wat is dat voor "dop" voor de bevestiging van de feedbags?
Fedor schreef:
zo 19 jul, 2020 09:03
Wat is dat voor "dop" voor de bevestiging van de feedbags?
De Rockgeist Spacelink. Werkt ideaal. Eerst moest ik met een tie-wrap de twee feedbags aan de stuurpen bevestigen. Dit werkt een stuk eleganter en robuuster.
IMG_20200719_104931.jpg
Een eenvoudig fietscomputertje, meer heb ik niet nodig. Ik gebruik nog papieren landkaarten of Google maps in de smartphone, die in mijn broekzak zit.
Al jaren tevreden. In Ierland zelfs zonder kaart gefietst.
Zelfs de tomtom in mijn nieuwe auto gebruik ik nooit, altijd op zwart.
De tovenaar schreef:
zo 07 jun, 2020 17:23
Bel is niet zichbaar, teveel toeters en bellen :lol:
Een fietsbel is anders helaas wel wettelijk verplicht :oops: ook in België. Tover hem dan tevoorschijn.
Ik had nog stuur liggen van mijn CX maar vind hem net iets te smal eigenlijk.
70C68532-A992-46CE-BA54-4B8CF7290AEE.jpeg
C945C053-E353-47DA-BE4E-D28C0E34605D.jpeg
Bikepacken met Smitty Labs stuurtas, GPS zit aan de stuurtas gemonteerd
557B5183-A6CC-4946-9482-F07EA26727CD.jpeg
Waterdichte binnentas, opent en sluit samen met de kaartenklep