Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Creatief tasalternatief - Forum Wereldfietser

Creatief tasalternatief

:lol: :lol:

Waarom laat je zoiets er op zitten voor de foto... :roll:

Overigens heeft hij wel ooit tassen gebruikt gezien de slijtage ;)
Fedor schreef:
ma 06 jul, 2020 09:50

Waarom laat je zoiets er op zitten voor de foto... :roll:
Dat vroeg ik me ook af ja. Even die dingen eraf en je hebt een fiets met een mooie afmontage. Nu vallen toch andere dingen net wat eerder op.

Maar ja, wel weer een forumpost waard. Even z'n aantal kijkers boosten ;)

Ook apart blijf ik het vinden dat ze nog steeds bij Snel die Rohloff met losse kettingspanner monteren op een nieuwe fiets. Al werkt het best prima, optisch vind ik het nogal een achteraf gemonteerde Rohloff in een frame ontworpen voor derailleurs.

Een excentrische trapas kan geloof ik wel, maar dan tegen een flinke meerprijs.
Als het gaat regenen, doet ie dan de dop erop?
Shadow schreef:
ma 06 jul, 2020 10:14
Als het gaat regenen, doet ie dan de dop erop?
Dan draait hij zijn fiets om (banden boven bedoel ik dan dus).
Off topic: was voor ooit een reden om de fietsen van Snel links te laten liggen. Nieuwe fiets met Rohloff hoort gewoon een excentrisch as te hebben, vind ik.
Inge1 schreef:
ma 06 jul, 2020 10:42
Nieuwe fiets met Rohloff hoort gewoon een excentrisch as te hebben, vind ik.
Of sliding dropouts, rocker dropouts, excentrische dropouts... wat is er nog meer te verzinnen? ;)

Met zo'n losse kettingspanner wel makkelijk met twee voorbladen te rijden om zo met halfstep de stappen van Rohloff te halveren bijvoorbeeld.
Inge1 schreef:
ma 06 jul, 2020 10:42
Off topic: was voor ooit een reden om de fietsen van Snel links te laten liggen. Nieuwe fiets met Rohloff hoort gewoon een excentrisch as te hebben, vind ik.
inderdaad, of een sliding drop-out.

edit ik tiep te langzaam
Het blijft wel lekker simpel zo, die excenter kan vast gaan zitten, sliding dropouts kunnen - euh - sliden - en dit is gewoon een veerbelaste spanner, ketting af en toe smeren en vervangen, meer niet.
Shadow schreef:
ma 06 jul, 2020 10:57
dit is gewoon een veerbelaste spanner, ketting af en toe smeren en vervangen, meer niet.
Ja, maar die kan tijdens transport ook weer een tik krijgen. Als het er niet op zit kan het ook niet stuk ;)

Dan sta je de boel te richten met een kundige fietsenmaker in Göteborg... in een tot de nok toe gevulde werkplaats. Ook wel weer leuk ;)
Screenshot_20200706-111534_Gallery.jpg
ik vind het wel slim: je komt bij een doorwaadbare plaats, haalt je top-tube-frame-Jerry-yes-we-can-pack van de bovenbuis af en leidt je fiets aan de stuurpen al doorwadend naar de overkant: je rear-Jerry-yes-we-can- carrier-on-top-pack zorgt er voor dat je fiets niet zinkt: better safe than sorry :D
timtas kan z'n tent wel sluiten :wink:

en een mooie fiets!
Jullie hebben geen idee hoe groot de markt is voor' fietsen voor de volkstuin'.
Onze fietstassen zijn vaak half leeg zodra we bij de tuin zijn.