Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brokken topic - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Brokken topic

168 berichten
135 kg. is bij mij opgebouwd uit Pier 80 kg.,Koga WT 21 kg. en volle uitrusting van 35 kg. Wij houden van lange reizen dus hebben wat meer behoefte aan luxe , eten 't lekkerst als 't zelfgemaakt is en deze keer reed ik de terugweg solo dus had ik de hele uitrusting. Weekje weg , dus 1000 km. dan kom ik wel eens aan de 125kg, maar onze wereldreis startte met 145 kg, dus winteruitrusting.
Geheel tegen de trents in laat ik graag een tegenbericht horen aan al dat ultra-light en bikepacken, zelfs als ik op m'n 60ste ,dus over 2 jaar ,niet meer 160 km op een vakantiedag haal geniet ik liever van de 3-gangen maaltijd in de royale voortent op m'n stoel met leuning terwijl de solar-douche al aan een boomtak hangt.
Groeten van Pier.
piviets schreef:
ma 10 aug, 2020 20:13
Koga WT 21 kg.
Da's al een heel ander verhaal dan 135 kg fiets.

Groetjes,

Carl
Screenshot_20200812-203657_Gallery.jpg
Paralympische Woho Anti Sway. Die had toch echt twee pootjes toen ik vanmiddag zat te lunchen....

Mocht iemand nog een King Cage willen hebben, 'k kan wel vertellen in welke 50km België 'ie zou kunnen liggen...

Woho maar even gemaild, benieuwd of die er nog wat mee doen. 't Was best een fijn ding namelijk.
piviets schreef:
ma 10 aug, 2020 20:13
135 kg. is bij mij opgebouwd uit Pier 80 kg.,Koga WT 21 kg. en volle uitrusting van 35 kg. Wij houden van lange reizen dus hebben wat meer behoefte aan luxe , eten 't lekkerst als 't zelfgemaakt is en deze keer reed ik de terugweg solo dus had ik de hele uitrusting. Weekje weg , dus 1000 km. dan kom ik wel eens aan de 125kg, maar onze wereldreis startte met 145 kg, dus winteruitrusting.
Geheel tegen de trents in laat ik graag een tegenbericht horen aan al dat ultra-light en bikepacken, zelfs als ik op m'n 60ste ,dus over 2 jaar ,niet meer 160 km op een vakantiedag haal geniet ik liever van de 3-gangen maaltijd in de royale voortent op m'n stoel met leuning terwijl de solar-douche al aan een boomtak hangt.
Groeten van Pier.
Petje af Pier, zulke gewichten en dan zulke afstanden. Wout van Aert 2.0
Jurr schreef:
wo 12 aug, 2020 20:41
Screenshot_20200812-203657_Gallery.jpg

Paralympische Woho Anti Sway. Die had toch echt twee pootjes toen ik vanmiddag zat te lunchen....

Mocht iemand nog een King Cage willen hebben, 'k kan wel vertellen in welke 50km België 'ie zou kunnen liggen...

Woho maar even gemaild, benieuwd of die er nog wat mee doen. 't Was best een fijn ding namelijk.
Hmmm je zou idd niet verwachten dat deze zou breken. Ook geen bidon verder kwijt?

En ga je zelf niet zoeken naar je King Cage? ;)
Zat nog een halfvolle bidon met water in ja, moet zo'n ding toch gewoon kunnen hebben zou je zeggen...

Gezien de hoeveelheid erg mooie offroad afdalingen die er in het stuk zaten en de ruime afstand toch maar niet terug. Als het nou minder kilometers waren had ik nog wel een poging gewaagd, maar nu kan 'ie echt overal naartoe gestuiterd zijn.

Misschien zelf maar eens wat verzinnen met een beugeltje die ook terug pakt op een zadelpenklem met oogjes om er nog meer verband in te krijgen...

Of anders gewoon een bagagedrager ;)
Jurr schreef:
wo 12 aug, 2020 22:01
Of anders gewoon een bagagedrager ;)
Schijnt best goed te werken ;)

Zelfs als je geen zijtassen gebruikt. Flinke roltas er op. Meer bagageruimte (als je wilt), geen gezwiep en problemen met opstappen. Zelfs op bikepacking.com kom ik ze soms tegen (vooral bij de globetrotters).

Ik zou de fiets iiig zelf zo opbouwen :) Dan maar wat minder puristisch ;)
Fedor schreef:
wo 12 aug, 2020 22:08

Dan maar wat minder puristisch ;)
Ja maar.... dan mag ik straks niet meer in het bikepacking topic komen )-:

'k Heb altijd wel een setje oogjes op m'n frame gehad voor een drager, dus de bagagedrager route is niet afgesloten ;)

Gelukkig was m'n Anti Sway slechts 1 jaar en twee weken oud, en geeft men op de website garantie van een jaar. Ben benieuwd.... =)
Jurr schreef:
do 13 aug, 2020 08:06
Ja maar.... dan mag ik straks niet meer in het bikepacking topic komen )-:
Kijk eens wat er op bikepacking.com staat: artikel van 2 dagen geleden :)
https://bikepacking.com/gear/tumbleweed ... ck-review/

Ze zien het licht! ;)

Ik keek ff op de site omdat ik deze foto zocht:
Afbeelding

Ziet er toch prima uit zo met die drager(s)
Had ze al gezien ja ;)

Een Tubus LOCC past ook met die brede banden omdat ze daar de extra ruimte voor dat beugelslot hebben gemaakt. Helaas maken ze die niet meer, toch maar eens kijken of iemand er nog eentje heeft voor een leuke prijs... al is het maar als back-up optie ;)

Fraaie fiets trouwens die ECR!
Jurr schreef:
do 13 aug, 2020 08:22
Had ze al gezien ja ;)

Een Tubus LOCC past ook met die brede banden omdat ze daar de extra ruimte voor dat beugelslot hebben gemaakt. Helaas maken ze die niet meer, toch maar eens kijken of iemand er nog eentje heeft voor een leuke prijs... al is het maar als back-up optie ;)

Fraaie fiets trouwens die ECR!
Voor brede banden heeft Tubus nu de Fat, voor banden tot max 4,8 inch breed.
De onderste poten voor de bevestiging bij de achteras staan verder uit elkaar en zijn voor een breedte van 205-235 mm terwijl de Locc de poten op 150mm heeft staan. Die kun je natuurlijk wel wat uitbuigen.
Daarbij is de Locc iets van 250gr lichter dan de Fat.
DaVinci schreef:
do 13 aug, 2020 09:43

Voor brede banden heeft Tubus nu de Fat, voor banden tot max 4,8 inch breed.
De onderste poten voor de bevestiging bij de achteras staan verder uit elkaar en zijn voor een breedte van 205-235 mm terwijl de Locc de poten op 150mm heeft staan. Die kun je natuurlijk wel wat uitbuigen.
Daarbij is de Locc iets van 250gr lichter dan de Fat.
Ja, die Fat heb ik laatst op marktplaats gescoord, maar is wel erg breed inderdaad...

Of toch maar op naar iets waarbij de zadeltas weer mooi in de achtervork valt, dat geeft wel een hoop stabiliteit aan het geheel:
Screenshot_20200813-100007_WhatsApp.jpg
Moet wel de driehoek van de achtervork wat omhoog en/of op naar een custom zadeltas ;)
Fedor schreef:
do 13 aug, 2020 08:16
Jurr schreef:
do 13 aug, 2020 08:06
Ja maar.... dan mag ik straks niet meer in het bikepacking topic komen )-:
Kijk eens wat er op bikepacking.com staat: artikel van 2 dagen geleden :)
https://bikepacking.com/gear/tumbleweed ... ck-review/

Ze zien het licht! ;)

Ik keek ff op de site omdat ik deze foto zocht:
Afbeelding

Ziet er toch prima uit zo met die drager(s)
Die fles daar onderaan, ik vraag me af hoe dikwijls je dan "zand" drinkt of in je mond krijgt.
Die plaats is toch zowat de "vuilste" plaats van een hele fiets.
Jurr schreef:
do 13 aug, 2020 10:02
DaVinci schreef:
do 13 aug, 2020 09:43

Voor brede banden heeft Tubus nu de Fat, voor banden tot max 4,8 inch breed.
De onderste poten voor de bevestiging bij de achteras staan verder uit elkaar en zijn voor een breedte van 205-235 mm terwijl de Locc de poten op 150mm heeft staan. Die kun je natuurlijk wel wat uitbuigen.
Daarbij is de Locc iets van 250gr lichter dan de Fat.
Ja, die Fat heb ik laatst op marktplaats gescoord, maar is wel erg breed inderdaad...

Of toch maar op naar iets waarbij de zadeltas weer mooi in de achtervork valt, dat geeft wel een hoop stabiliteit aan het geheel:

Moet wel de driehoek van de achtervork wat omhoog en/of op naar een custom zadeltas ;)
Of de Racktime Boostit, niet zo breed als de Fat, maar ook niet zo zwaar en niet zo duur https://www.justpedal.nl/nl/achterdrage ... rager.html
Fedor schreef:
do 13 aug, 2020 08:16

Ik keek ff op de site omdat ik deze foto zocht:
Afbeelding

Ziet er toch prima uit zo met die drager(s)
Die dragers zeker wel! Maar al die andere rommel die aan de fiets hangt... :shock: :wink:
Dat dacht ik ook al, dan pak je toch beter alles in twee Ortlieb-tassen. Oftewel bikepacken prima, maar alleen als je je bagage kunt beperken. Volgens mij ben je zo iedere morgen veel tijd kwijt voordat alles weer aan je fiets hangt.
En om nu je zwaartepunt zo ver omhoog te brengen snap ik ook niet, je wilt dat liefst zo dicht mogelijk bij de assen hebben. En inderdaad zo min mogelijk tassen, en ook geen losse dingen ergens aanhangen, dat verlies je geheid een keer of het gaat lawaai maken waar je je aan gaat ergeren.
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar bikepacken maar stel me (tot dusver in stilte) ook steeds de vraag "Hoe praktisch is dat nou eigenlijk?" Zou een beperkte uitrusting, een standaard stuurtasje, twee frontrollertjes achterop en eventueel een klein compressiezakje midden achterop niet een stuk handiger fietsen en inpakken.
Op die manier ben ik ook eens een paar weken met mijn mountainbike op pad geweest in Anatolië en later in Marokko. Beviel mij, maar toch zelfs weer teruggegaan naar mijn good old Avighon (die eigenlijk ook een mountainbike achtige opbouw heeft, maar geen geveerde voorvork, soort 29-er avant la lettre), omdat dat voor mij nog beter werkte dan de echte mountainbike.
Toch of misschien juist daarom, vind ik dat bikepacken heel interessant. Ik zou eens een paar dagen moeten gaan bikepacken om te voelen hoe zo'n setup voelt. Het ziet er onpraktisch (en heel stoer) uit.
Off topic: Misschien een nieuw draadje starten?
geelfietsje schreef:
vr 14 aug, 2020 04:35
Off topic: Misschien een nieuw draadje starten?
Ga je gang :D
geelfietsje schreef:
vr 14 aug, 2020 04:35

Off topic: Misschien een nieuw draadje starten?
Of eentje van deze opnieuw leven in blazen?

viewtopic.php?f=8&t=32791

viewtopic.php?f=21&t=23363