Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Fietskunst... - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Fietskunst...

126 berichten
Aniphys schreef:
zo 13 sep, 2020 12:58
non-fixie schreef:
za 12 sep, 2020 23:49
Arie van Vliet, in Woerden:
Doet me een beetje denken aan Wout Van Aert en Peter Sagan enkele dagen geleden :?
Die stonden alleen bepaald niet sûr place .... :D
fietster.jpg
Beeld De Fietster in Epe. Oorspronkelijk gemaakt/geplaatst in 1987, gestolen in 2010.
Na een inzamelingsactie werd een nieuw beeld geplaatst in 2011.
Beeld in Kerman, Iran:
yazd.jpg
Selfie in Yazd, Iran:
kerman.jpg
DSCF0313.JPG
Gezien in Westerbork in 2017, toen m'n vrouw en ik er langs hebben gefietst.
De tovenaar schreef:
vr 18 sep, 2020 09:21
brouwerstunnel.jpg
Brouwerstunnel, Amersfoort
Eén van mijn voorvaderen, Gerard van Doornik (1750-1815) was poortier of poortwachter van de Koppelpoort dat hier afgebeeld staat. Binnen bevindt zich een tredmolen, waarmee een grote schuif de Eem afgesloten kon worden. Een groot deel van mijn familie (volgens de stamboom) was steeds woonachtig in de buurt van de Koppelpoort.
Bij een fietsbrug denk ik in eerste instantie aan een onooglijk doorsteekje met rammelende planken.
Maar er zijn ook architectonische hoogstandjes, die wat mij betreft als fietskunst mogen worden beschouwd.
Onderstaande foto is daar niet direct het beste voorbeeld van.Maar het idee telt.
PSX_20201001_104710.jpg
Grappig.
Maar waar ligt deze brug?
Volgens Bing in Vlaardingen. Hij heet dan ook nog toepasselijk Twistbrug.
https://www.google.com/maps/place/De+Tw ... d4.3397599
Bij de nieuwe brug bij Aduard.
Knipsel2.JPG
renel schreef:
wo 16 sep, 2020 09:20
Beeld in Kerman, Iran:yazd.jpg
Afbeelding
Een Raleigh! :)
1E25AFA5-D9ED-40FA-8296-B7EE40D2A849.jpeg
Leeuwarden.
Afbeelding
De kunstenaar Christo is beroemd geworden met zijn ingepakte gebouwen en bruggen.

Onderstaande fietser heeft niet de moeite genomen om zijn online bestelde fiets uit de doos te halen. Hij is met doos en al gaan fietsen.
Ik vind het een kunstig idee.
Smartselect.jpg
Het bijbehorende filmpje staat op Pinterest
https://pin.it/5Trh6UB
Ergens in zuidelijk Frankrijk:

Afbeelding
Chiusa di Pesio, Italië:

Afbeelding
Brugge..
P1010838_new.jpg
Gefotografeerd op de hoek van Via dei Pastini en Piazza di Pietra in Rome (halverwege tussen de Pantheon en de Fontana di Trevi).
Bartolucci, opgericht in 1906, is een zaak in houtsnijwerken die o.a. Pinocchio's vervaardigt. Heeft diverse vestigingen in Italië. Alleen zijn zadel vind ik wel erg laag, zo vermoeiend voor zijn knieën (die bewegen echt)....
imm009_N9.jpg
Kunst dat niet als kunst is/was bedoeld

Afbeelding
Afbeelding