Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voor de liefhebber (van Pink Floyd en fietsen) - Forum Wereldfietser

Voor de liefhebber (van Pink Floyd en fietsen)

Hoort hier misschien niet thuis, maar je kunt er op de fiets naar toe en al je wilt op de camping een nachtje doorbrengen:

Als je dacht dat het programma van het Arrow Rock Festival helemaal rond was, dan zul je nú aangenaam verrast zijn: het vintage rock festival heeft nog een verrassing in petto. Zaterdag 10 juni wordt toegevoegd als tweede festivaldag mét als headliner niemand minder dan de legendarische Roger Waters!

Zowel Pink Floyd-songs als het album The Dark Side of the Moon Live zullen over een quadrofonisch soundsystem in combinatie met mega-videoschermen worden vertolkt. Overige acts op de tweede festivaldag worden later bekend gemaakt, hou de Arrow Rock nieuwsbrief goed in de gaten!

zie ook http://www.arrow.nl/rock/

Marco Schriek

Toch wel opvallend dat er behoorlijk wat symfo-liefhebbers bij de Wereldfietsers te vinden zijn. Ik ben er een van. Zal er eens over na denken of ik al dan niet kom. Vind Roger Waters solo toch lang niet zo goed als de Pink Floyd van vroeger.

Harry

Hier nog zo een :-)

Ik vind Roger Waters solo juist beter dan het Pink Floyd restant.
De laatste live-cd In the Flesh, meesterlijk.

Maar ja, ieder z'n eigen smaak hoor :-)

Maar de stelling dat er blijkbaar veel symfo-liefhebbers bij de Wereldfietser zitten is natuurlijk ook wel interessant ?

Eerst op 19 maart naar David Gilmour, de andere helft van PF.
Ik heb de dag erna alvast maar vrij genomen, om na te genieten.

Kijk, dat is nog eens info waar de fietser wat aan heeft!
Veel fietsers zijn inderdaad symfo rock liefhebbers. Zit te overwegen om ook weer eens te gaan. Maar ja, zonder Dream Theater is zo'n festival toch wel wat magertjes ;)

Freek
Dream Theater:
Fri Mar 03, 2006 Monterrey, Mexico - Plaza De Toros Monumental
Mon Mar 06, 2006 Phoenix, AZ - Dodge Theater
Tue Mar 07, 2006 Las Vegas, NV - House Of Blues
Thu Mar 09, 2006 Anaheim, CA - The Grove
Fri Mar 10, 2006 Los Angeles, CA - Pantages Theater
Sat Mar 11, 2006 San Francisco, CA - The Warfield
Mon Mar 13, 2006 Salt Lake City, UT - Kingsbury Hall
Tue Mar 14, 2006 Denver, CO - The Fillmore
Fri Mar 17, 2006 Minneapolis, MN - State Theater
Sat Mar 18, 2006 Chicago, IL- Congress Theater
Sun Mar 19, 2006 Cleveland, OH - Agora Theater
Mon Mar 20, 2006 Detroit, MI - State Theater
Wed Mar 22, 2006 Toronto, ONT - Massey Hall
Thu Mar 23, 2006 Montreal QUE - Metropolis
Fri Mar 24, 2006 Quebec City, QUE - Le Colisee
Sun Mar 26, 2006 Asbury Park, NJ - Paramount Theater
Tue Mar 28, 2006 Philadelphia, PA - Tower Theater
Wed Mar 29, 2006 Wallingford, CT - Chevrolet
Thu Mar 30, 2006 Boston, MA - The Orpheum
Sat Apr 01, 2006 New York City - Radio City Music Hall

Ze touren, helaas nog niet in Europa
deze link ken je waarschijnlijk al : http://www.dreamtheater.net/
harry-fietsenaar schreef:Toch wel opvallend dat er behoorlijk wat symfo-liefhebbers bij de Wereldfietsers te vinden zijn. Ik ben er een van. Zal er eens over na denken of ik al dan niet kom. Vind Roger Waters solo toch lang niet zo goed als de Pink Floyd van vroeger.

Harry
Wat worden hier weer interessante conclusies getrokken. (en verkondigd)

Ik dacht al wat mis ik toch op het Forum, dit soort informatie dus!! 8)

Schorpioen. :mrgreen:

Misschien kunnen we nieuw onderwerp in de forum lijst introduceren? 'Symfonische rock'? 8)

Klopt dat Dream Theater niet door Europa toert; daar zijn ze afgelopen najaar geweest, met 2 concerten in de HMH, waarvan ze het 2e concert 'Dark side of the moon' van Pink Floyd hebben gespeeld (waar ik helaas niet bij kon zijn).

Misschien een idee voor een volgende activiteit: weekendje fietsen waarbij 's avonds symfo rock gedraaid wordt ipv een dialezing over fietsen :roll:

Dank voor de link; ik kende hem al :)

Groet,
Freek
Wat worden hier weer interessante conclusies getrokken. (en verkondigd)]
Die conclusie (het is er volgens mij maar een) valt misschien niet uit dit forum af te leiden, maar als ingewijde binnen de verenigiging ken ik in iedergeval diverse geestverwanten op muziek gebied en.....muziek mee op reis is voor mij van dezelfde orde als een goed slaapmatje. :)

Met mijn start van tochtjes maken vorig jaar dacht ik er ook aan om al fietsend langs muziek festivals te gaan.

Wat mij tegenhield, is de gedachte dat de mogelijke graad van "balorigheid" op de festivals de gezondheid van mijn fiets en uitrusting zou kunnen aantasten.

Ik ben al tijden niet naar festivals geweest dus het is een vooringenomen gedachte. Kan iemand hier zijn ervaring over uitspreken?

Freek schreef
[quote="FV"]Misschien kunnen we nieuw onderwerp in de forum lijst introduceren? 'Symfonische rock'? 8)

Misschien een idee voor een volgende activiteit: weekendje fietsen waarbij 's avonds symfo rock gedraaid wordt ipv een dialezing over fietsen :roll:
[/quote]

Lijkt mij een goed plan.
Misschien kan 's avonds dan Lorian nog een keer spelen (als ze nog bij elkaar willen komen natuurlijk, maar dat kan Eric Schuijt ons wel vertellen), ik weet niet wat voor 'Symfonische rock' ze spelen maar live is altijd leuk.

Roald schreef:
Wat mij tegenhield, is de gedachte dat de mogelijke graad van "balorigheid" op de festivals de gezondheid van mijn fiets en uitrusting zou kunnen aantasten.

Naar ik aanneem zal het met die balorigheid op Arrow Classic Rock wel meevallen, naar ik hoop. Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd daar een stuk hoger als op de reguliere festivals.
Zouden ze een bewaakte fietsenstalling hebben? :?: :lol:

[/quote]

heb eens even op de site gekeken, de camping sluit zaterdag om 12.00.....
zou dat een foutje zijn? camping prijs stond er ook niet bij.

Roald
Hieronder het bericht zoals ik dat binnenkreeg. Hoop dat eea zo duidelijk wordt. Als je het hele originele bericht van arrow.nl wilt hebben mail mij dan even.
Marco


Hallo marco,
In deze nieuwsbrief vind je de volgende onderwerpen:

Tweede Arrow Rock Festival dag met Roger Waters

Als je dacht dat het programma van het Arrow Rock Festival helemaal rond was, dan zul je nú aangenaam verrast zijn: het vintage rock festival heeft nog een verrassing in petto. Zaterdag 10 juni wordt toegevoegd als tweede festivaldag mét als headliner niemand minder dan de legendarische Roger Waters!

Zowel Pink Floyd-songs als het album The Dark Side of the Moon Live zullen over een quadrofonisch soundsystem in combinatie met mega-videoschermen worden vertolkt. Overige acts op de tweede festivaldag worden later bekend gemaakt, hou de Arrow Rock nieuwsbrief goed in de gaten!

Op vrijdag 9 juni kun je optredens zien van Deep Purple, Status Quo, Whitesnake, Journey, George Thorogood & The Destroyers, Ted Nugent, Uriah Heep en John Waite.

Donderdag 8 juni vindt de aftrap van het Arrow Rock Festival 2006 plaats met de officiële pre party in de Rock Palace. De deuren gaan open om 18.00 uur. Alleen combiticket houders hebben toegang tot de pre party.

Vrijdag 9 en zaterdag 10 juni 2006
De Schans - Lichtenvoorde
Entree: combiticket vr en za inclusief toegang pre party: E 110,- (exclusief servicekosten); dagkaart vr of za: E 64,- (exclusief servicekosten); campingkaart: E 16,65 (exclusief servicekosten)
Deur open: vr 12.00 uur, za 13.00 uur; aanvang: vr 13.30 uur, za 14.30 uur

Verkoop combiticket, dagkaart za en campingkaart start zaterdag 4 maart via de grotere postkantoren, de grotere Free Record shops, VVV's en GWK's, 0900 300 1250 (45 cpm) en de bekende voorverkoopadressen. Of bestel online tickets hier. Verkoop dagkaart vr reeds begonnen.

Dus Roger komt eindelijk naar Nederland terwijl ik in Italie zit. 'It's a miracle'

Mooie boel, kan iemand een opname maken?

Het is de reden om even terug te komen, laatste kans denk ik.
of hij moet ergens in italie spelen.
misschien op www.brain-damage.co.uk
4, 5 en 6 juni speelt hij in Verona (2x) en Palermo
Succes

marcoschriek schreef:Het is de reden om even terug te komen, laatste kans denk ik.
of hij moet ergens in italie spelen.
misschien op www.brain-damage.co.uk
4, 5 en 6 juni speelt hij in Verona (2x) en Palermo
Succes
Roger heeft een opera geschreven en dat zullen ze weten in Italie!

http://www.roger-waters.com/

Het hele project is waarschijnlijk een logisch gevolg van zijn ouvre, maar ik twijfel nog of ik de trein neem om achteraf verslag uit te brengen.
In the Flesh is vooralsnog onovertroffen dus ik vrees het ergste... :wink:

...mmm misschien ga ik fietsend naar santiago eerst nog even langs bij DOUR, daar is nog een leuk en niet zo mega bekend festival.

13 t/m 16 juli Dour, Belgique

www.dour-festival.be

Ik ben bang dat het hoge aantal PF-fans onder de wereldfietsers vooral wat over de demografie van deze groep zegt. 'Oude-lullenmuziek', zal de gemiddelde schooljeugd (en ouder) van nu zeggen.

Niks oude lullen muziek. Ik heb mijn kinderen meegenomen naar David Gilmour in de HMH en ze vonden en vooral vinden het nog steeds geweldig. Mijn zoon van 19 draait inmiddels alle sympho rock van de jaren 70. Yes, PF, Deep Purple en ga zo maar door.

Roald,
Ik ben al met mn fiets naar verschillende festivals geweest, waaronder Roskilde en Sziget. Op Sziget is er op het festival terrein een bewaakte fietsenstalling, en op Roskilde heb ik mn fiets bij een fietsenmaker in de stad laten staan. Bij andere (kleinere) festivalletjes valt het me tot nu toe erg mee, ik heb alles nog!
Mirjam