Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkeer in India - Forum Wereldfietser

Verkeer in India

Hoi,

Ik vond dit filmpje op Internet:
http://youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM

Handig voor het 'Fiets examen India' :D

Fiets de wereld,

Whisky

Misschien is het handig om ook maar een toeter op de fiets te zetten! :lol:

Echt een grappig filmpje zeg! Net mieren! :shock:

Ik mis de heilige koeien!!!!!

Ik mis de heilige koeien!!!!!
Dat komt in de volgende afleveringen, fietsen voor gevorderden. Dan komen er nog koeien, geiten, honden en bedelaars op de weg :D
Misschien is het handig om ook maar een toeter op de fiets te zetten!
Als ik het goed begrijp is in India het verkeer ook geregeld via een kastensysteem. Dat is erg goed te zien in het filmpje trouwens:

-Vrachtauto gaat voor bus
-Bus voor auto
-Auto voor motorfiets
-Motorfiets voor riksha
-Riskha voor fiets
-Fiets voor voetganger

Je toeter kun je dus alleen tegen voetgangers inzetten :)

Whisky

Geweldig filmpje!!! Alles rijdt kriskras doorelkaar zonder ongelukken en is het je opgevallen, het is gestroomlijnd... geen file te zien!!!

renaw schreef:geen file te zien!!!
Stop al die mensen in een auto, liefst een per auto, en het staat helemaal vast!

Mooi is te zien dat het tempo van alle verkeersdelenemers op dit kruispunt ongeveer gelijk is. Daarnaast verander je je snelheid pas als het echt niet meer anders kan.

Sjirk

SjirkM schreef:Mooi is te zien dat het tempo van alle verkeersdelenemers op dit kruispunt ongeveer gelijk is. Daarnaast verander je je snelheid pas als het echt niet meer anders kan. Sjirk
De voorrangsregels zijn ook heel eenvoudig: als er meer dan een meter wegdek voor je vrij is mag je die meter benutten; voor bussen en vrachtauto's moet je drie meter tellen, want die zijn groter en dus belangrijker [einde voorrangsreglement] :lol:
Leon
Wat een geweldig filmpje zeg!! heel herkening zeg..

wat ik ook nog mis, zijn de fiets taxi's, de kamelen met hun wagentjes achter zich aan met van alles en nog wat erop, de straat honden en de mensen die overal tussen door glippen..
Echt, in India kan en gebeurt echt alles wat maar mogelijk is..

ik heb alweer zin om er heen te gaan..

yvette

Bij (tijd)gebrek aan een officiele bron kan je je zeggen dat er in india maandelijks 30.000 mensen aan het verkeer overlijden.
Dat is het meest van de hele wereld per aantallen en per 1000 inwoners.
http://www.erwinvoogt.com/overland/autorijden.html