Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kunnen wij nog zonder luxe? - Forum Wereldfietser

Kunnen wij nog zonder luxe?

Kunnen wij westerlingen leven zonder luxe?

Ja hoor, ik kan jaren zonder de luxe zoals we gewoon zijn
56%
24
Nee, ik kan absoluut niet overleven in niet-westerse landen
5%
2
Een paar weken hou ik het wel vol, maar meer niet!
40%
17

In navolging van dit onderwerp, de volgende vraag:

Kunnen wij nog zonder luxe?
Zijn we te veel gewend aan alles wat voor ons normaal is? Zoals drinkwater uit de kraan, hygiène, een goed bed, gas en licht, verwarming etc.

Hoe lang kunnen wij westerlingen het volhouden in derde-wereldlanden?

Wat is jullie mening/ervaring?

Hi Ellen,
Ik probeerde te stemmen, maar het lukte me niet. Waar kan ik stemmen? :?

Ik denk dat ikzelf wel zonder luxe kan, heb namelijk jarenlang niet anders gedaan. De vraag is of je het wilt. Wat ik wel gemerkt heb is hoe goed wij westerlingen ons ook trainen in survival technieken etc. we zullen niet het niveau halen van de mensen die ermee opgegroeit zijn en nooit een andere situatie gekend hebben.

De luxe die de westerling zich kan veroorloven is de gedachte: "Ooit komt er een dag en dan kunnen we er weer uitstappen... heerlijk terug naar het veilige, luxe westen!"
Ik vraag me af hoevelen het erop zouden wagen als we die gedachten niet konden hebben...

Groet, Rena :wink:

Hoi Rena,

Gewoon een bolletje aanklikken en dan zeggen breng stem uit... bij mij werkt het in ieder geval en meerdere mensen hebben inmiddels gestemd zie ik!

Rena, dat laatste is erg "raak". Wij hebben die "luxe" om ons weer terug te trekken tot het "luxe"...

Rena,

je moet eerst inloggen, dan werkt het wel!!!

groetjes,
Aaldrik :D

Joehoe, ik heb gestemd, maar wat???

maar wat wat rena? :)

Best wel wat stemmen, maar niemand die er uitleg bij wil of kan geven?

Ben toch wel een beetje benieuwd... of ben ik de enige? hehehe :roll:

Hallo Ellen,
Rena heeft wel 4 berichtjes terug haar mening gegeven.
Nu zit ze even te "genieten" in haar Eenzame Bever of Schorpioen met het Hemelvaartweekend.
Mijn mening is dat we wel erg verwend zijn met alle gemakken die we hier hebben. Ik ben net terug van een 6 weken door Portugal waarvan 3 weken in een huisje met geen stromend water en electriciteit. Nu is Portugal wel geen derde wereldland maar toch. Water halen bij de bron, eten koken op de kachel bij 30 graden, en verder niets dan de natuur om je heen. Ik zou zo weer terug willen gaan!!
Ook in Afrika, Brazilië, Indonesië en al die andere zogenaamde derde wereldlanden voelden we ons thuis.
Ik zou dus wel kunnen overleveren waar dan ook.
Groet, Mia