Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaat iedereen deze zomer heen? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Waar gaat iedereen deze zomer heen?

122 berichten

Wij zijn van plan om eind augustus en de maand september te gaan fietsen in Kyrgyzstan. Dit plan is geboren na de enthousiaste verhalen van Martin en Karin op de fietsbeurs bij Vittorio.

Ik heb inmiddels al aardig wat informatie verzameld op internet, maar nieuwe tips blijven natuurlijk van harte welkom. Ons plan is om in ieder geval het Meer van Yssyk Kol rond te fietsen, maar de exacte route staat nog niet vast. Die route komt, zoals bij ons gebruikelijk, pas ter plaatse tot stand, afhankelijk van vele factoren zoals weg- en weersomstandigheden, fysieke gesteldheid, tips van anderen, etc.

Ik heb al een plattegrond gekocht (van Reise Know How, schaal 1:1.700.00). Omdat ik het leuk vind om verschillende kaarten met elkaar te vergelijken stel ik een kleurenfotokopie van dit gebied zeer op prijs (uiteraard vergoed ik de gemaakte kosten).
Paul Snoeij schreef:Nog 10 nachtjes slapen en dan vliegen naar Marrakech om ruim 2 maanden te fietsen in Marokko. Daarna een paar maanden thuis om in het najaar voor drie maanden te vertrekken naar Nieuw Zeeland.

Paul
Zagora-Tissemoumine is een heel mooie route. De Gorges bij Boumalne en Tinerhir zijn ook erg mooi. Door de bergen van Tazzarine richting Boumalne schijnt ook mooi te zijn (wij probeerden oostelijker, waar volgens de kaart een pad had moeten zijn, maar er niet was, maar wel iets wat er op leek, maar wat weer veel rivierbeddingen opleverde :wink:).

Startend in het voorjaar en oplopend tot de zomer:

8) Twenti-2 fietstocht met 21 andere wereldfietsers door Twente
8) Woon-werkverkeer zo'n 38 km
8) Losse tochtjes
8) Twee weken Zuid Frankrijk startend in Nice
8) Wereldfietserweekendjes
8) Een week Stelvio tocht Wereldfietser
8) Zes weken Cuba


8) Blanche

Eind mei 2008 startend vanaf Haarlem naar Nijmegen en langs de Rijn naar Basel (Bike Line route) en vanaf Basel de route van Benjaminse naar Albenga (Riviera) en verder naar Nice. Van Nice met Transavia terug naar Schiphol.
Geen echte fietsvakantie, de gehele maand juni 2008 gaan mijn vrouw en ik naar ons 2e huis in Zweden. Per auto en Stena Line Kiel-Göteborg. Daar heb ik een Giant staan voor mooie lokale fietstochten.
Misschien in 2009, ik ben dan 40 jaar wereldfietser :P !
in mei willen wij in Montenegro gaan fietsen. Startend in Dubrovnic daarna de kust langs ,Kotormeer en mogelijk tot Albanie

In augustus of september in de Pyreneeën gaan fietsen met een vriend. Waarom? Twee jaar geleden deden we de Dolomieten, vorig jaar de Franse Alpen en dus zijn de Pyreneeën een logische opvolger!
We ( mijn echtgenote en ik ) vertrekken begin mei voor een rit naar de Nordkapp via Zweden en de Lofoten Terugkeren doen we via Finland.
Dit jaar vieren we onze 30 é huwelijksverjaardag.
Vraagje voor Martin E. van Doornik: Waar is jullie huisje gelegen?
Als het op onze route ligt zeggen we eens goeiedag!

Mvg,
roeca
Martin E. van Doornik schreef:Geen echte fietsvakantie, de gehele maand juni 2008 gaan mijn vrouw en ik naar ons 2e huis in Zweden.
Eind april vertrek ik vanuit huis richting noorden, wil ook dat fietspad bij Karstad meepakken (heb m'n route erop gepland). Kan zijn dat ik tegen die tijd in de buurt ben. Idee om een stukje te "wereldfietsen"?
roeca schreef: Vraagje voor Martin E. van Doornik: Waar is jullie huisje gelegen?
Als het op onze route ligt zeggen we eens goeiedag!

Mvg,
roeca
Ons Zweedse huis staat 500 meter ten zuiden van Sunnemo (Värmland), 13 km ten oosten van de Klarälvsbanan, het bekende fietspad op de oude spoorbaan. In Munkfors afslaan richting Sunnemo en dan een pittige "col" over, met fraaie natuurlandschappen, meren en vergezichten. Kort voor Sunnemo gaat de weg steil omlaag, dat je de luchtdruk in de oren kunt voelen. Kijk voor meer foto's van het huis op: www.mijnalbum.nl/Album=OAM44BZV
Martin E. van Doornik schreef:Misschien in 2009, ik ben dan 40 jaar wereldfietser :P !
Respect _o_

Ik ben pas aan mijn 5de fietsvakantiejaar toe, de 4de was 15 jaar geleden.

Wij gaan dit jaar 4 weken naar Alaska en willen een 10-daagse wandeltrektocht in Noorwegen gaan maken.

Misschien gaan we in November ook nog weg, maar dat zien we tegen die tijd wel!

Ik kijk er nu in ieder geval al naar uit! ;)

Van mij mag de vakantie zsm beginnen!
In april de elf-stedentocht fietsen
In mei(vakantie) de ronde van Nederland afmaken
Tussendoor rondje Zuiderzee
In de zomervakantie 2 weken in de Cevennen
In het najaar nog geen plan :?

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken maar we hebben er kei (of tegenwoordig vet) veel zin in!

Deze zomer 3 weken door oostenrijk en eventueel omliggende/aangrenzende landen fietsen. Voor de rest nog rondjes in maastricht en omgeving en rondjes rondom veenendaal. Misschien tijdens de mei vakantie nog wat en herfstvakantie, maar echte plannen zijn er niet

DV 7 juli land ik in Vancouver BC. Vandaar begin ik een tocht door Noord- en Midden-Amerika.
Samuel.

Robertjan schreef:28 april vertrek voor een blokje om. Eerst maximaal richting noorden, daarna iets oost en dan maximaal zuid, om via westelijk weer op huis aan te gaan.

Als het mee zit 3 jaar, anders korter.
28 april is gewijzigd naar 24 april. Doet niets af aan de tocht, ben ik wel 4 dagen eerder op alle plekken, wat theoretisch (filosofisch) gezien me andere ervaringen op kan leveren.

Wij gaan net zo'n mooie bolletjes trui proberen te verdienen als De Tovenaar....op Madeira.

Dennis & Marijcke schreef:Wij gaan net zo'n mooie bolletjes trui proberen te verdienen als De Tovenaar....op Madeira.
Daar moet je inderdaad klimmersbenen hebben. Ik moet het helaas vaak afleggen in de klim, de bolletjestrui is van m'n broer Luddo ;-) De plannen zijn nog wat vaag, misschien gaan we weer ligfietsen in de States. 8)

22 april trouwen we en
23 april vertrekken we naar Marokko voor 2en halve week, alleen niet op de fiets (voor de 1e keer met de auto op vakantie, ben benieuwd)

In juli gaan we op de fiets naar Barcelona

13 april vliegen we naar Malaga en gaan 5 weken Andalusie verkennen.

23 augustus gaan we met de City Night Line naar Praag. We hebben 4 weken de tijd om deze mooie stad te bezoeken en om op ons gemak terug te fietsen.

Ronald