Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaat iedereen deze zomer heen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Waar gaat iedereen deze zomer heen?

122 berichten

Hi Marco,

in het recente verlden eens een paar weekendjes langs de zuid grens gefietst, das best te doen. Maar deze route gaan we globaal volgen, met een paar eigen stukjes er tussen. Waarschijnlijk gaan we hier en daar nog bij een aantal vrienden langs.

Bas

Aanstaande maandag gaan we voor 6 weken naar Nova Scotia in Canada. Het is voor ons de eerste keer dat we vliegen en de fietsen meenemen.

Het 2e weekeinde van September vertrek ik naar Malaga om de route van Paul Benjaminse van Sevilla naar Girona te fietsen.
Ik heb hiervoor 4 weken de tijd dus dat moet lukken :D :D

Marc.

Na afgelopen een rondje Europa te hebben gedaan in vier weken van Maastricht naar Basel naar Beaune en toen naar Nederland (uiteindelijk geeindigd in Bertrix Belgie) na ongeveer 1500 km. (via de routes deel 1 Maastricht-Basel onderdeel van de route naar Rome, in Basel ring 2 opgepakt (Nevers-Basel) en in Beaune de route deel 1 Eindhoven-Cluny onderdeel van de route naar Barcelona).
Gaan wij dit jaar de Groene Weg naar de Middellandse Zee fietsen, wederom kiezen wij het startpunt Maastricht. Voor de terugweg hebben wij gekozen voor de fietsbus.

Ha Tanja,

Wanneer kom je weer eens naar een WF weekend???

Groeten, John.

Marco Meijerink schreef:Veel weekenden in de Ardennen, Eifel en alls wat op rij-afstand van NL ligt.
Ook voor mij... Vooral Eifel heeft m'n voorkeur overigens.

Al weer een week terug van mijn tocht door Spanje. In totaal ruim drie weken weggeweest.
In twee en een halve week van Sevilla naar Santiago de Compostela (Via de la Plata) gereden.
Slecht drie keer een stevige onweersbui gehad, maar dat was 's-avonds :D, verder alleen maar zon, zon en nog eens zon.

MIDDEN EN ZUID SPANJE
Ik ben twee weken geleden teruggekomen van mijn fietsreis door Midden en Zuid Spanje. Vanaf Madrid heb ik een ronde naar het zuiden gemaakt. Ruim drie weken ben ik weggeweest en heb 2100 km. afgelegd. Het was er verschikkelijk heet. Temperaturen van boven de 40 graden waren geen uitzondering. Maar ik heb zeker wel genoten van dit verrassende land. Misschien ga ik volgend jaar weer want er valt nog zoveel te zien.
Inmiddels heb ik wat foto's en info op mijn site geplaatst. Het verslag volgt later.
Ik heb trouwens geen regen gehad.

Ik ben nog niet zolang terug van een rondje Schotland... magnifiek gewoon & beter dan alle vorige fietsreizen die ik reeds gedaan heb!

Alleen jammer dat er echt, echt geen enkele weg vlak loopt.

Ben onderweg...
Momenteel zit ik in Tbilisi, Georgie. Als alles goed gaat, gaat het vanhier verder richting het oosten. Armenie, Azerbeidzjan, Iran enz...

In juni/juli een rondje gemaakt door 8 landen. Heen m.b.v. Reitsma naar Venetië en terug via Zwitserland (Oberalp & Furka), Geneve, Neuchatel, Basel en verders Benjaminse deel 1 naar Nederland. Totaal 4300 km in 6 weken. Over het algemeen prachtig weer, en geen enkele lekke band.

Zie ook: http://www.westernfront.nl/lrf2006


M.vr.gr.

Jan

Leuk topic en wat mij betreft onterecht een "winkeldochter".

Ik ga dit jaar een trainingsweek in de Ardennen en de Eifel doen
en
naar Zwitserland (iig terug met de CNL, heen ben ik nog niet uit --> Rijnvallei???), eindpunt is Andermatt of Sion

Daarnaast zal ik ook nog vast een paar keer naar Limburg gaan voor een lang weekend lekker trainen in de Ardennen, Voerstreek en Zuid Limburg

(wat wil je ook - als mislukte wielrenner)

8)

Wat zijn jullie plannen?

In het voorjaar de Route der Industriekultur, in juli Schotland en Noord Ierland

wij vertrekken 26 april naar boedapest...............limes 1 en 2

Wij gaan in augustus 2008 Benjaminse route Andalusië fietsen.

Waarom: Wij houden van warmte. 8)

Nou tenzij het een klimaat weer op hol slaat zullen we het warm krijgen
:lol: :lol:

Voor het eerst met kids (5 en 8) weer eens lang (?) weg. :D
De combinatie van natuur, cultuur en strand en kinderen heeft ons doen besluiten om te kiezen voor midden Thailand.
Nu maar hopen dat drieënhalve week in juli de weergoden ons gunstig gezind zijn. Het schijnt immers regenseizoen te zijn :shock:

28 april vertrek voor een blokje om. Eerst maximaal richting noorden, daarna iets oost en dan maximaal zuid, om via westelijk weer op huis aan te gaan.

Als het mee zit 3 jaar, anders korter.

28 april naar Denemarken. Enkele losse dagtochten met onze kinderen (3 en 5). De oudste mag in de follow-me en de jongste mag op het zadeltje voorop.

In de zomer gaan we naar Frankrijk (Loire). Vanuit twee verschillende uitvalsbases gaan we weer dagtochten fietsen.

Wij gaan de fietsbus naar Hirhals in Denemarken nemen en dan rond het Kattegat en Skagerak fietsen. Dus dat betekent een stukje Denemarken, de boot naar Zweden, stukje Zweden, dan Noorwegen en dan de boot weer terug naar Hirthals voor de bus naar huis. We hebben twee weken (geloof ik), en we zien wel hoe ver we komen, Kristiansand of Stavanger.

Maurice
Nog 10 nachtjes slapen en dan vliegen naar Marrakech om ruim 2 maanden te fietsen in Marokko. Daarna een paar maanden thuis om in het najaar voor drie maanden te vertrekken naar Nieuw Zeeland.

Paul