Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaat iedereen deze zomer heen? - Forum Wereldfietser

Waar gaat iedereen deze zomer heen?

122 berichten
Hallo medefietser,

De zomer staat weer voor de deur, en veel van ons gaan weer op de fiets op vakantie. Ik ben benieuwd waar iedereen heen gaat, en waarom je daar heen gaat.
Altijd leuk om bestemmingen en verhalen van andere fietsers te horen.

Groetjes Anouk

Wij doen de Hanzeroute, voor het tweede jaar in vervolg van het eerste stuk. Ik houd wel van langere beschreven routes: dehet gemak dient de mens (althans mij) en we doen jaren over dergelijke tochten. Het voordeel is dat je een paar jaar niet hoeft na te denken waar je nu weer heen moet/kunt. Werkt erg onthaastend.

Ik ga 5 1/2 week (3500 km) fietsen in Japan. Ongeveer Tokyo -> Saporro + rondje Hokkaido. Onderweg ga ik nog wat kennissen opzoeken: een oud-collega van mij in Tokyo, en de schoonfamilie van mijn broer in Hokkaido.

Twee weken fietsen in, jawohl, Beieren. Met de trein naar Munchen.
Waarom? Fietsbussen reden op ongunstige tijden, we hebben weinig vakantie want zijn in december teruggekomen van een fietsreis van 7 maanden. Weinig vakantiedagen bij onze nieuwe werkgevers.


Groeten Marieke

Slovenië.
Plan was drie weken, maar trein terug bleek op gewenste datum niet mogelijk, dus nu worden het twee weken. We stappen op de terugweg al ergens in Duitsland uit de trein, en fietsen dan in een weekje weer naar huis.

Drie weken in totaal dus. Ik zou wel langer willen, maar we zijn vorige maand ook al naar Namibië geweest, dus de vakantiedagen zijn nu wel een beetje op...


Sandra

Sandra,

Slovenie is echt schitterend,maar wel zwaar. Wij zijn er vorig jaar vier weken wezen fietsen. Als je nog informatie wilt hebben, hoor ik het wel.

Schotland,
We verterekken nu woensdag 5 juli voor 3 weken naar Schotland. De St. Columba route helemaal volgen.

De bedoeling was eerst om de 6-6-'06 in het kader van mijn 60ste verjaardag de 6000 km door 6 landen van de noordzee in 60 dagen te doen. maar ik had niet zoveel aaneengesloten vakantie dagen.

Nu hebben we dit jaar ook al in april een rondje in het noorden en midden van Portugal gedaan. dus bij elkaar straks toch nog de nodige kilometers.

Waarschijnlijk in november nog een rondje Corsica.

groetjes, Mia

Frankrijk, de groene weg naar de middelandse zee.

We vertrekken donderdag 6 juli vanuit delft. We gaan drie a vier weken fietsen en nog een week in zuid frankrijk aan een zwembad liggen. En dan terug vanuit Avignon met de fietsbus.

Jasper en Sanneke

Noorwegen,
De eerste 3 weken van augustus fiets ik met Rutger in Noorwegen. Van Bergen via de Sognefjord naar Trondheim. Nu maar hopen dat de regen wat minder valt dit jaar en dat de muggen ook niet al te talrijk zijn, maar waarschijnlijk is dat teveel gevraagd. Nou ja, we zullen zien en we maken er sowieso weer een prachtvakantie van.
jim

Veel weekenden in de Ardennen, Eifel en alls wat op rij-afstand van NL ligt. Daarna naar Kameroen, niet op rij-afstand maar op vliegafstand......

Hallo Anouk

23 juli vertrek ik naar Noorwegen voor een rondrit van ongev. 15 dagen door Zuid Noorwegen waarbij ik als hoogste punt de Geiranger hoop te bereiken. Met name de natuur spreekt mij aan.
Daarna ga ik nog weer voor ongeveer 14 dagen met mijn vrouw fietsen in de Loire streek in Frankrijk.
Arno van de Hanzefietsroute krijg je geen spijt. Een mooie tocht

Harry

Hoi,

Morgen met de trein naar Basel en dan in twee weken berg op en af door de Fanse alpen afzakken tot in Avignon om daar 14 juli te vieren....kort weg deze keer, maar in januari mogen we 3 maanden naar zuid-oost Azie

Bert Vinken

www.avic.demon.nl

Ik ben net terug van 2,5 week fietsen in Soria en de Sierra de la Demanda in Spanje. Genoten van het landschap, de stilte en de ruimte (en het prijspeil).
In september ga ik naar de VS, maar dan niet met de fiets. Ook een waanzinnig mooi land. Hoop ik ooit nog eens te fietsen.

Hallo,

Wij gaan over een kleine 2 weken naar Canada, British Columbia om precies te zijn.

Het is de bedoeling dat we daar een maand gaan touren. De route? Die is nog niet helemaal duidelijk, maar dat is het mooie van fietsen. Dat hoeft ook niet! Globaal gezien is het een rondje Vancouver Island, stukje Kettle Valley Railway om dan of via het noorden of via het zuiden (Amerika) terug te gaan naar Vancouver.

Waarom Canada? Omdat we een keer eens iets anders wilden dan "standaard" Zuid-Amerika. Omdat we heel graag Orca's willen zien, of beren, de Rockies, of ............ Kortom, genoeg redenen om eens naar Canada te gaan! :D We hebben er ontzettend veel zin in.

Stap woensdag 5-7 op de fiets.
Weet hopelijk dan waar naar toe.
niko

Ik ben gisteren thuisgekomen van een fietstocht door Zwitserland, begonnen in Andermatt, de rhone route gefietst en via de Mittellandroute terug naar Basel, super gehad.Ik ben nu thuis maar met m´n gedachten nog niet helemaal............

Wij zijn net terug van onze fietstocht in zuidoost spanje, sierra de segura.
Zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3276 voor wat foto's van onze trip.

Groetjes,

Koen
Dwars door Oost-europa; Roemenië, Hongarije, Slowakije, Tsjechië....

We gaan vanaf roemenië terugfietsen naaar huis (eventueel met een treinreis vanaf Praag). We nemen het vliegtuig naar Bucharest en beginnen daar met fietsen. Via het noorden van Roemenië fietsen we dwars door Hongarije, waarna we via slowakije naar tsjechië fietsen. We hebben maximaal zes weken, daarna moeten we weer centjes verdienen.

We volgen geen beschreven route omdat het veel leuker is om op de bonnefooi te fietsen. Dit is de eerste keer dat we een enkeltje geboekt hebben en ik vind het leuk zo'n open einde. Gedurende het jaar moet je al zoveel in vastomlijnde kaders......

Iedereen héééél vééél fietsplezier!

Douwe en Blanche

JIPPIE !!!!! :D

nog een maandje en dan stappen we op de fiets richting... horizon.

We gaan de wijde wereld in, omdat er nog zoveel te zien/ruiken/horen/voelen/beleven is... :wink:

Afbeelding

in mei/juni al in drie weken op en neer naar de Loire geweest. Veel wind en regen gehad maar daardoor wel prachige wolkenluchten.

Dwars door Parijs fietsen vond ik een geweldige kick.