Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaat iedereen deze zomer heen? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Waar gaat iedereen deze zomer heen?

122 berichten

Wij (mirna en ik) vliegen eind juni naar Vancouver om daar ofwel een rondtour te maken met een klein stukje Rockies dan wel eerst de Greyhound door de parken en fietsend terug naar Vancouver. Is zowel een fietsvakantie als een familiebezoek deze keer.

De eerste ervaring met fiets in het vliegtuig (niet met vliegen zelf gelukkig), dus...spannend!

Hoi,

Wij (gezin, 1 kind 11 jaar) fietsen van Apeldoorn in de richting van Praag: bij Kulmbach fietsen we naar Bayreuth (alt. route) en via de Haidenaab-route, Naab-route, Donauroute fietsen we naar Passaul

Om vervolgens met de trein van Passau naar Munster terug te treinen (zonder ovestap), en dan nog 2 daagjes terugfietsen naar Apeldoorn!

Ervaringen van anderen zijn bij ons welkom !!!!


Groeten, fam. Grefte

We zitten te twijfelen tussen Tsjechie (Noorden: van west naar oost) of Oostenrijk/Zwitserland.

Tsjechie: mooi land, vriendelijke mensen, prachtige natuur en goedkoop
Oostenrijk/Zwitserland: tussen die majestueuze bergen te fietsen geeft een gigantish fijn gevoel.

Als iemand goeie tips heeft voor Oostenrijk/Zwitserland, dan houd ik me aanbevolen: zo'n 80-100 km per dag; 3 weken vakantie.

Over twee weken naar de Stelvio met de Wereldfietser en van de zomer een dikke maand naar Cuba.

Blanche

abennen schreef:We zitten te twijfelen tussen Tsjechie (Noorden: van west naar oost) of Oostenrijk/Zwitserland.

Tsjechie: mooi land, vriendelijke mensen, prachtige natuur en goedkoop
Oostenrijk/Zwitserland: tussen die majestueuze bergen te fietsen geeft een gigantish fijn gevoel.

Als iemand goeie tips heeft voor Oostenrijk/Zwitserland, dan houd ik me aanbevolen: zo'n 80-100 km per dag; 3 weken vakantie.
Een tip voor CH, de Rhoneroute van Andermatt tot Geneve, en van Geneve of Lausanne is het goed fietsen tot Basel.
Ik heb deze in 2006 gedaan, magnifiek, tussen de bergtoppen en langs de Rhone.
Zie voor info: http://www.veloland.ch/de/welcome.cfm
en alle routes zijn bewegwijzerd

2 weken geleden in Tsjechie gefietst. Prachtig land. Mooi weer gehad. Veel in bloei.
Zie route : http://www.bikely.com/maps/bike-path/Noord-Oost-Bohemen

janenliseth schreef:2 weken geleden in Tsjechie gefietst. Prachtig land. Mooi weer gehad. Veel in bloei.
Zie route : http://www.bikely.com/maps/bike-path/Noord-Oost-Bohemen
Foto's? 8)

Blanche schreef:
janenliseth schreef:2 weken geleden in Tsjechie gefietst. Prachtig land. Mooi weer gehad. Veel in bloei.
Zie route : http://www.bikely.com/maps/bike-path/Noord-Oost-Bohemen
Foto's? 8)
Ik zie het al Blanche jij hebt tijd genoeg over :lol:

John

Pas op John....je gaat off topic en het antwoord weet je !!!

Voor alle anderen....dit is een vergeefse poging om mij in het bestuur te krijgen.

Everybody VOTE for JOHN!!!!! :lol:

Van Hamburg langs de Elbe naar Praag en vandaar naar huis.

In augustus gaan we een maandje fietsen:
van Gent (BE) met de boot naar Göteborg, daar al fietsend naar Stockholm, aldaar nemen we een boot richting Gdansk (PL), om zo al fietsend (en misschien hier en daar een treintje) via Berlijn en Keulen (hanzeroute) terug naar Belgie en Gent te fietsen :)

janenliseth schreef:2 weken geleden in Tsjechie gefietst. Prachtig land. Mooi weer gehad. Veel in bloei.
Zie route : http://www.bikely.com/maps/bike-path/Noord-Oost-Bohemen
Wij hebben een aantal jaren geleden ook in dit gebied gefietst (tussen Liberec en Praag) en erg genoten. en voor het eerst geen tent mee omdat de hotels wel erg goedkoop waren.... maar toch liever de tent.... :wink:

Onze eerste fietsvakantie zal in Nederland zijn. Rondje Ijsselmeer, Ronde van Nederland enz. Ondanks onze actieve aanwezigheid in weg- en mtbwedstrijden en toertochten is dit voor ons een complete nieuwe fietservaring, maar wel een lang gekoesterde wens. Zal ons zeker goed bevallen.
En volgend jaar richting Schotland naar vrienden van ons die dit vol ongeloof volgende week gaan aanhoren als ze ons visiteren.

Ik ga opnieuw de transpirinaika doen, iets andere route en met meer ervaring :).
Terwijl de anti-kraakwacht onze woning 'bezet' gaan wij een dezer dagen voor ruim drie weken naar de USA, ND, op familiebezoek. Om me te paaien werd een beschrijving van de Maah Daah Hey Trail opgestuurd.

Deze :
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 56058&v=Jl
wereldfietser rijdt er vnl. langs.

Maar: er gaat geen fiets mee...
Gelukkig is er google. Fietsenhuur mogelijk in Medora en Bismarck.
Er rest slechts één probleem: hoe en wanneer vertel ik dat m'n vrouw?
A.

We gaan definitief de Amber Trail fietsen: van Budapest naar Krakow en van Krakow naar Wenen.

Hallo allemaal

Richting Vezélay en de rest zie ik wel.
Terug via Parijs, Laon ?

Groeten

Ger

ger1 schreef: Terug via Parijs, Laon ?
Ik weet nog wel een mooie camping in Laon.

Wel een permanente... :wink:

Ik probeer een fietszomer ervan te maken. Einde deze week komt mijn nieuwe fiets. Die probeer ik even nog een beetje in te fietsen. Daarna ga ik voor een rustig rondje Ijsselmeer. Daarbij moet blijken of alles goed is met de fiets en mijn spullen (en mij). Want dan volgt de eerste fietsvakantie (na drie reizen met mijn ouders tot m’n 13de).
Eind juli ga ik met een vriend van Berlijn naar Groningen/Leeuwarden fietsen. Misschien kan ik tussen rondje Ijsselmeer en deze tocht ook nog een ander rondje doen.

meuh - geen 3,4 weken voor mij :(
Ik en m'n wederhelft gaan voor twee weekjes naar Zwitserland en dan met de trein vanaf Basel terug. Na Schotland zou dit idd. een fiets - VAKANTIE moeten zijn (op die paar colletjes na) :)

Ik zit wel met een paar vragen:
1) die route "van amsterdam naar rome" (via frankrijk - de volgezen, colmar): ik heb serieuze bedenkingen mij de kaartjes die in dat boek staan... ervaringen of tips iemand?

2) Ik lees dat er geen fietsen mee mogen op een (TGV - wist ik al) ICE ??? volgens de website van de DB wel? (ook in antwerpen centraal wisten ze van niets). Ik ben eens met de trein van koblenz naar maastricht gereden met een ICE (denk ik) en dat was totaal geen probleem

3) ik zoek nog een goede/mooie route voor Zwitserland, tips ?