Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaat iedereen deze zomer heen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waar gaat iedereen deze zomer heen?

122 berichten

Bijna vier maanden Argentinië, Bolivia en misschien een stukje Chili. Retour Buenos Aires en verder zien we wel. De eerste grote reis.

Lisette

Tsjechie & Slowakije. Dicht bij huis maar toch een andere wereld. Een rondrit over rustige wegen langs kastelen, rivieren en mooie natuurparken.

Slowakije en Zuid-Polen, dikke twee weken.

Deze zomer ben ik in de weekenden overal en nergens in Nederland en wellicht Duitsland of Belgie te vinden.

Helaas zijn het aantal vakantie dagen niet voldoende om 's winters en zomers er lekker een maandje tussenuit te gaan en ja, dan moet je kiezen. Ik kies er dan ook voor om in de winter lekker ergens in een warm(er) land te gaan fietsen en zomers van de weekenden (voor mij 3 dagen) te genieten!

De Paastrektocht, 14-17 april jl., was voor mij dan ook het startschot en sindsdien ben ik de meeste weekenden op pad geweest. Laten we hopen dat dat zo door gaat tot eind oktober!!

Groet, Rena :wink:
voor drie weken, want de trein naar Kroatië zat al vol. Bovendien lekker gemakkelijk: instappen op 5 minuten fietsen van thuis, uistappen midden in Zwitserland, dagelijkse directe trein.

Ga de "Suisse à vélo" routes uitproberen, heb één van de routeboekjes gekocht (Route des lacs"). Lekker het berglandschap in dus.

Grüesli,

Astrid

Hi!

Over precies een week stappen we op de fiets om in 9 weken (wat zijn we toch arme studentjes :D) naar Istanbul te fietsen.

Alleen de terugtocht (per vliegtuig) is geboekt, hoe we heen gaan weten we nog steeds niet zeker.

Groetjes,
JW en Gu

Ben in mei al naat Tsjechie geweest, in de zomervakantie gaan we niet weg vanwege onze verhuizing. :)
Ik ga wel een weekje met vriendinnen naar Limbug, maar of zij veel zin hebben om dan te fietsen...

Mieke.

Net terug van mijn tocht naar de Noordkaap. Lekker gefietst. Veel gefietst met veel regen en kou. Vijf en halve week totaal onderweg geweest. Op de strategische momenten mooi weer gehad, zoals bijvoorbeeld op de Lofoten en door de Jotunheimen. Terug een stuk door Finland naar Rovaniemi om daar de trein te halen. In Finland heb je inderdaad altijd tegenwind, maar wel mooi.

Sjirk

Ik en net 1.5 halve week terug van een tocht van Kreta richting huis. Veel mooi weer gehad en prachtige gebieden gezien.

In de Nederlandse zomer blijf ik thuis, dag of weekend tochtjes er is zoveel moois te zien inNederland. Na de zomer ga ik naar een land waar het dan zomer is. The Long Hot Summer.

Wij gaan drie weken in Zwitserland fietsen: met de nachttrein naar Bazel, en daarvandaan de route van Benjaminse richting Spluegenpas. We zien wel hoever we komen en of onze dochter de pas gaat halen. In elk geval gaan we daar boven ook een weekje of zo wandelen. Haalt ze het de pas over te komen, dan gaan we vanaf Chiasso terug naar Bazel met de trein, zoniet, dan maken we rechtsomkeerd, en gaan we vanuit bijvoorbeeld Chur terug met de trein naar Bazel. Maar misschien doen we ook gewoon nog wel iets anders.
Ik heb er in elk geval zin in.
Wim

Hallo allemaal,
Op dit moment zit ik in Boekarest en hoop morgen terug te vliegen na een drieweekse trektocht door (denk ik) het mooiste deel van Roemenie (Transsylvanie, Maramures en Bucovina). Wat een prachtig land en wat een vriendelijke mensen!
Alleen jammer van de barbaars slechte wegen, waardoor je meer op de weg dan op het mooie landschap moet letten.
Toch een absolute aanrader!
Groeten,
Evert

Ik vertrek morgen met een vriend richting Venetië (de route van Paul Benjaminse). Als er nog tijd over is (we hebben 22 dagen de tijd) fietsen we verder richting Monaco en Nice.

Nick

Wij waren van plan om deze zomer naar Roemenië te gaan en de Limes 3 route te fietsen, maar de plannen zijn gewijzigd. We gaan nu de Via Claudia Augusta fietsen (van Augsburg, Duitsland naar Venetië). Vertrek medio augustus en we hebben zo'n 15 á 19 dagen de tijd.

Evert: heb jij een route gevolgd of zelf een route uitgestippeld? Ik ben geïnteresseerd in je ervaringen: overnachtingsmogelijkheden (camping?), omgeving (aan te raden regio's) en alle andere nuttige wetenswaardigheden.

Aanstaande vrijdag (7juli) vertrek ik en m'n liefje voor 2 weken fietsen naar schotland... enkel te hopen dat het weer niet te slecht is ;)

Ik ben op en neer geweest naar geemigreerde vrienden van me in Denemarken, heen noord-oosten wind, terug, zuid-westenwind en fors. Meer pech gehad op een enkeltje van 690 km dan op een retourtje Amsterdam-Santiago van 5500 km. Je weet maar nooit hoe een fiets over god's wegen rolt :wink:

Groet, Haike en allen heel veel fietsplezier!

Frankrijk en Zwitserland wordt het deze zomer.

Met de trein naar Basel om daar met een kleine omtrekkende beweging de Jura in te gaan, om het daarna maar gewoon te zien hoe we terugkomen in Basel twee en een halve week later.

Heb er zin in! :D
In januarie reeds een maand in Thailand gefiets via AWOL
In mei/juni enkele weken in zuid kroatie mn op de eilanden
Rest van het jaar is nog onbekent

Hi,

na voorgaande jaren in het buitenland te hebben gefietst dit jaar maar eens een grote ronde door Nederland, de meeste kortere routes al wel gedaan maar dit jaar van Boz naar Boz fietsen ook wel een leuk idee. En ja en is nog erg veel leuks te zien in Nederland.

[edit] deze dus: [/edit]

Afbeelding

Bas

He leuk, ga je langs de grens van NL fietsen? Dat hebben we in het verleden ook in een paar weekendjes gedaan. Wat vooral leuk is om precies de grens te volgen (een kunst op zich) ook al moet je daarvoor heel wat kuren uithalen.