Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaat iedereen deze zomer heen? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Waar gaat iedereen deze zomer heen?

122 berichten

Van 21 april tot 19 mei midden en noord Portugal.

Van 28 mei tot 18 juni van Balaton naar Constanta. De Limes 3 route.

Dan zoek ik nog iets in september of oktober. Denk aan sicilië.

Ja, ja, vutters hé!!

14 april vertrek ik vanaf Zwolle naar het tusseneindpunt de Noordelijke Vogezen. Ik ga via de groene route heen en via onbegrensd fietsen naar Rome weer terug. Ik ga 2 weken. Zie ook: http://wijnand.reismee.nl/

Wijnand

Voor mij hangt veel af van de sollicitatiegesprekken die ik de komende tijd heb. Maar ervan uitgaande dat alles goed gaat. Zal het waarschijnlijk Andalusië worden. We zagen een leuke trip in de Wereldfietser. Voor het eerst een 8 daagse Hotel fietstocht in Andalusië.

Verder wil ik nog een tochtje organiseren denk als niet WF activiteit (met tent!!!) door Drenthe voor een lang weekend. Hoef alleen nog een datum te prikken.

Verder heb ik wat fietsmaatjes leren kennen, met wie ik in de weekenden en langer ga fietsen.

Probeer daarnaast ook nog paard te rijden (wil nog een Fries) aanschaffen. Verhuizen naar Drenthe. Zeilen, wandelen en als ik tijd over heb ook nog werken :lol:

Nu nog een passende baan :wink:

John

CEO of top-ambtenaar?

Robertjan schreef:CEO of top-ambtenaar?
was dat maar waar :lol:

Wat een leuke plannen allemaal!

Door verhuizing en kleine kinderen resteert helaas maar 1 week voor een fietsvakantie. Om de korte duur te compenseren wordt 't waarschijnlijk een weekje Alpencols.

1. Starten in Martigny (CH), dan via de Forclaz langs Chamonix
2. Over de Saisles en de Roselend.
3. Daarna over de Iseran (de lelijke kant)
4. Over de Mt Cenis naar Italie. Dan volgt een stuk ploeteren (veel vals plat).
5. Uiteindelijk de Col de Nivolet met een smal paadje aan de afdaalzijde (erg leuk met bepakking:? ) naar Aosta
6. Over de Gr Sit Bernard (de mooie kant) weer terug naar Martigny.

Het is een klein rondje maar het zijn behoorlijke hoogteverschillen en ik klim heel langzaam, dus het wordt weer afzien.

Volgend jaar hopelijk weer 3 weken. En als de kids zelf kunnen fietsen, over 4 jaar ofzo, dan langer fietsen. Ik heb nog altijd de hoop om met de oudeste dochter een alpenpas over te gaan als ze 12 is ofzo.

Veel plezier allemaal dit jaar!

willem.megens schreef:Veel plezier allemaal dit jaar!
Als dat plezier maar gaat lukken bij mij: 50.000km fietsen in de planning... :roll: Mag er gelukkig redelijk lang over doen.

Klinkt ook niet verkeerd: veel klimmen! Potverdorie, krijg nu al zin in de bergetappes! :D

He hallo zeg: jij gaat de halve wereld over! (ik ben verschrikkelijk jaloers !)
:x
dik5 schreef:in mei willen wij in Montenegro gaan fietsen. Startend in Dubrovnic daarna de kust langs ,Kotormeer en mogelijk tot Albanie
Vergeet niet het binnenland. Het stuk na het Kotormeer richting Albanie is niet echt boeiend, een drukke vieze weg. Persoonlijk vond ik het binnenland van Montenegro mooier dan de kust. Zabljak was voor mij één van de hoogtepunten van Montenegro. Daar in de buurt loopt ook een weg waar de George du Verdon bij verbleekt (en dan ook nog zonder ander verkeer).....

Veel plezier!!

Eric

@Willem: Officieel 3 werelddelen inderdaad :D. Al zou er 1 maar relatief kort moeten zijn. :oops:

Nog niet zeker, maar in de voorbereiding is voor het eerst - uitgezonderd de schoolfietsvakantie 4 dagen van de 6e klas lagere school in 1962 - een fietsvakantie in juni. Of vanuit huis via de oostgrens- Utrechtse heuvelrug- Vecht- Noord-Holland- afsluitdijk- Friesland- home. Schat 425km in 10 dagen. Of het wordt een fietstocht langs de Weser, van Bremervörde naar de bron of andersom. Grootste probleem vinden we het overnachten, tent of andere harde ondergrond is met onze bijna 60-jarige ruggen niet meer aan de orde. Geef gerust wat tips voor overnachtingen; we moeten het immers nog leren?

"Vrienden op de fiets"?

Bedoeling word Parijs op en neer. Planning is maximaal 3 weken erv oor uit te trekken.

Gr Ashwin

Wij nemen dit jaar de trein naar Wenen. Vanaf Wenen pikken we de Donauroute op naar Boedapest. Ben benieuwd hoe de Donauroute me gaat bevallen. Vorig jaar hebben we een stuk Voie Vert gereden en dat vond ik wat eentonig. Na anderhalve dag had ik dat wel gezien.
Vanaf Boedapest laten bestaande routes dus ook voor wat ze zijn en gaan we richting de Sloveense kust fietsen. Het plan is om zeker Dubrovnic aan te doen. Bij de kust aangekomen steken we over naar Venetië om daar vervolgens de nachttrein naar Nice te nemen. Vanuit Nice rijden we naar een klein dorpje in de buurt van San Remo waar we familie van me treffen.

Ik heb gezien dat er vanuit Nice weer een trein naar Brussel rijdt dus dat zal de afsluiter van de vakantie wel vormen.

Tips voor deze route zijn natuurlijk van harte welkom!

30 juni vertrek ik naar Praag, 16 juli de trein terug naar Amsterdam, geboekt bij de treinreiswinkel.

heb het boekje "fietsen naar Praag', FIS.
Onderweg kamperen.

Hallo,
Op 1 augustus ga ik samen met mijn zus richting Lourdes. We starten in noord Nederland, hebben vier weken tijd om daar te belanden. De 29e moeten we echt in de trein zitten richting Nederland. Het wordt onze eerste fietsvakantie. We gaan via de Jacobsroute en slaan dan af naar Lourdes.

Oh wat krijg ik ontzettend zin in vakantie van het lezen van al die geweldige plannen :D

Wij gaan voor het eerst (op een weekendje met alleen de 2 oudsten vorig jaar na) met de kinders op fietsvakantie. Ze zijn pas 2,3 en net 5. De oudste moet dus wel fietsen, anders is het echt geen doen, dus ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen!

Voor het voorjaar staan er al heel wat tochtjes 'op de agenda' (maar we wachten wel op mooi weer ;) )naar verschillende boerderijen in de buurt en van de zomer willen we dan twee weken gaan fietsen; ws met de fietsbus naar denemarken, maar we weten het nog niet zeker, hangt ook af van hoe oudste de weekendjes doet.

Doordat we grote uitgaven hebben gedaan, zijn we van plan onze vakantieplannen wat te wijzigen. De kampeervakantie-met-dagtochtjes-fietsen van twee weken in Frankrijk wordt omgezet naar een fietsvakantie van een week in Nederland. (Rondje Brabant: Cuijk-St. Oedenrode-Kaatsheuvel-Breda en dan met de trein weer terug).

Dat wordt onze eerste echte fietsvakantie. Wel moeten we nog wat uitrusting versneld aanschaffen (een deel van de fietstassen, slaapmatjes en nog wat kleiner spul). Ik heb er zin an: bezuinigen was nog nooit zo leuk :D.

Robertjan schreef:"Vrienden op de fiets"?
Ken ik, een vriendin van ons heeft een genoemde halteplaats.

Maarten W schreef:Wij nemen dit jaar de trein naar Wenen. Vanaf Wenen pikken we de Donauroute op naar Boedapest. Ben benieuwd hoe de Donauroute me gaat bevallen.
Tips voor deze route zijn natuurlijk van harte welkom!
Donauradweg: Passau-Wenen in juni 2000 gereden in 8 dagen. Ongeveer 425km. Prachtige ingerichte route met veel bezienswaardigheden. Passau prachtige plaats en vooral het begin heel mooi(Dounaerschlucht). Nabij Linz - mooie stad trouwens - wordt het op de route minder mooi(fietspad langs autoweg/industrieterreinen). Helaas was er toen een hittegolf in Europa en reden we in 38 graden over een net nieuw ge-asfalteerd fietspad tussen 2 dorpjes. M'n keel verbrandde(dorst) van de zengende hitte.