Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wandel/begrschoenen - Forum Wereldfietser

wandel/begrschoenen

Vindje wandel/bergschoenen lelijk?

ja
17%
3
nee
83%
15

Ik las laatst in een verhaaltje van iemand dat zij wandelen wel leuk vond maar wandel/bergschoenen zooo lelijk vond staan en ik vroeg me af: Zijn er meer mensen die dat vinden?
Ik vind het juist wel sportief staan maar m'n broertje vindt ze lomp.

Mieke.

tsja... Ik vind ze niet lelijk en daarnaast ga ik vooral voor lekker zittende schoenen om te wandelen! Ben blij dat ik wandelschoenen en bergschoenen heb, zeker de komende dagen.... 4DAAGSE!!!!!
mieke schreef:Ik las laatst in een verhaaltje van iemand dat zij wandelen wel leuk vond maar wandel/bergschoenen zooo lelijk vond staan en ik vroeg me af: Zijn er meer mensen die dat vinden?
Ik vind het juist wel sportief staan maar m'n broertje vindt ze lomp.

Mieke.
Dames, deze site is voor Fietsers.

Straks krijgen we een poll over: hockeysticks, boksballen, judopakken etc. etc..

Schorpioen. :mrgreen:
mieke schreef:Ik las laatst in een verhaaltje van iemand dat zij wandelen wel leuk vond maar wandel/bergschoenen zooo lelijk vond staan en ik vroeg me af: Zijn er meer mensen die dat vinden?
Ik vind het juist wel sportief staan maar m'n broertje vindt ze lomp.

Mieke.
Het is maar wat je smaak is. Misschien dat z'n smaak meer driedelig grijze kostuums zijn?

Maar ik loop ook graag op wandelschoenen. En het staat ook lekker sportief.
Schorpioen schreef:
mieke schreef:Ik las laatst in een verhaaltje van iemand dat zij wandelen wel leuk vond maar wandel/bergschoenen zooo lelijk vond staan en ik vroeg me af: Zijn er meer mensen die dat vinden?
Ik vind het juist wel sportief staan maar m'n broertje vindt ze lomp.

Mieke.
Dames, deze site is voor Fietsers.

Straks krijgen we een poll over: hockeysticks, boksballen, judopakken etc. etc..

Schorpioen. :mrgreen:
@Schorpioen: Je moet wel een moeilijk leven hebben als je over alles en iedereen wat te zeiken hebt! :roll:
Get a life en stop eens met de voortdurende gezeik op andermans topic's!

@Mieke: Ik denk dat het voornamelijk persoonlijke voorkeur is en sterk afhankelijk van wat je naast de fiest gaat doen.
Wil je een paar extra/blits stappers meenemen voor naast je fietsschoenen of wil je met een enkel paar degelijke stappers klaar zijn.
Bergschoenen op een racefiets kan misschien net iets minder dan bergschoenen op een stevige vakantiefiets.
Eigenlijk moet iedereen gewoon de schoenen dragen die hij/zij wil!
Persoonlijk maak ik me er niet druk om wat andere wel of niet van m'n schoenen vinden:)

Het gaat er toch niet om of ze mooi of lelijk staan?
Het gaat erom of ze een doel dienen. In principe zo licht mogelijke schoenen meenemen maar als er een goede reden is trek je de schoenen aan die bij je tocht horen.
Cubeman schreef:
Schorpioen schreef:
mieke schreef:Ik las laatst in een verhaaltje van iemand dat zij wandelen wel leuk vond maar wandel/bergschoenen zooo lelijk vond staan en ik vroeg me af: Zijn er meer mensen die dat vinden?
Ik vind het juist wel sportief staan maar m'n broertje vindt ze lomp.

Mieke.
Dames, deze site is voor Fietsers.

Straks krijgen we een poll over: hockeysticks, boksballen, judopakken etc. etc..

Schorpioen. :mrgreen:
@Schorpioen: Je moet wel een moeilijk even hebben als je over alles en iedereen wta te zeiken hebt! :roll:
Get a life en stop eens met de voortdurende gezeik op andermans topic's!

@Mieke: Ik denk dat het voornamelijk persoonlijke voorkeur is en afhankelijk van wat je naast de fiest gaat doen.
Wil je een paar extra/blits stappers meenemen voor naast je fietsschoenen of wil je met een enkel paar degelijke stappers klaar zijn.
Bergschoenen op een racefiets kan misschien net iets minder dan bergschoenen op een stevige vakantiefiets.
Eigenlijk moet iedereen gewoon de schoenen dragen die hij/zij wil!
Persoonlijk maak ik me er niet druk om wat andere wel of niet van m'n schoenen vinden:)
================================================
Cubeman:

Ik vetrek zelf over 30 dagen naar IJsland voor een rugzaktrekking in het binnenland.
Ik kan nu al niet meer wachten...

==================================================

Hallo Cubeman,

Vandaar je nerveusiteit, irritatie en taalgebruik!

Schorpioen. :mrgreen:
Schorpioen schreef:
Cubeman schreef:
Schorpioen schreef: Dames, deze site is voor Fietsers.

Straks krijgen we een poll over: hockeysticks, boksballen, judopakken etc. etc..

Schorpioen. :mrgreen:
@Schorpioen: Je moet wel een moeilijk even hebben als je over alles en iedereen wta te zeiken hebt! :roll:
Get a life en stop eens met de voortdurende gezeik op andermans topic's!

@Mieke: Ik denk dat het voornamelijk persoonlijke voorkeur is en afhankelijk van wat je naast de fiest gaat doen.
Wil je een paar extra/blits stappers meenemen voor naast je fietsschoenen of wil je met een enkel paar degelijke stappers klaar zijn.
Bergschoenen op een racefiets kan misschien net iets minder dan bergschoenen op een stevige vakantiefiets.
Eigenlijk moet iedereen gewoon de schoenen dragen die hij/zij wil!
Persoonlijk maak ik me er niet druk om wat andere wel of niet van m'n schoenen vinden:)
================================================
Cubeman:

Ik vetrek zelf over 30 dagen naar IJsland voor een rugzaktrekking in het binnenland.
Ik kan nu al niet meer wachten...

==================================================

Hallo Cubeman,

Vandaar je nerveusiteit, irritatie en taalgebruik!

Schorpioen. :mrgreen:
Hallo Schorpioen,

[edit] die uitspraak ging misschien wat ver[/edit]
Soms lijkt het er op dat je post om het posten, en niet om zinnig iets bij te dragen.
Beetje mensen op de kast jagen, veel woorden weinig inhoud, dat soort fratsen.
Correct me iff I'm wrong:)

Ik vind bergschoenen praktisch, maar niet mooi.
Maar ik vind een fietsbroekje ook praktisch, maar zou ik ook niet aandoen tijdens een anvondje stappen of een middagje shoppen.
Op vakantie vind ik het belangrijk dat ik zo min mogelijk mee kan nemen en dat alles goed zit en het doel dient zoals ook Marco zegt.
Ik moet er niet aan denken om na een dag fietsen me op te tutten en te gaan kijken of mijn kleding wel volgens de laatste mode is.
Dus als jij bergschoenen praktisch vind, loop je er toch op? Half Nederland doet dat zo'n beetje tijdens de vakantie.

Hoi Anouk,
Mee eens.
Maaaaaarrrrrr (altijd weer die maar :lol: ) er zijn ook landen waarbij de wijze van kleding je ook toegang kan verschaffen tot andere culturen (en daarbij gaat het niet alleen om islamitische landen!). In veel derde wereldlanden begrijpt men niet waarom reizigers uit Europa zich soms zo armoedig kleden. Wij vinden dat vaak makkelijk en willen graag opgaan in de plaatselijke cultuur. De plaatselijke bevolking vindt die manier van kleden echter vaak respectloos.
Dit heeft helemaal niets met de bergschoenen te maken (sorry Mieke :oops: )

Om terug te komen op je eigenlijke vraag: ik vind ze in veel situaties prima staan...in sommige situaties staan ze wat minder goed.

groet,
marco

Hi,

als 24 op 24 bergschoen gebruiker moet ik eerlijk bekennen dat ik zelfs geen andere schoenen bezit... maarja als zelfs op directie vergaderingen iedereen op bergpantoffels rondstapt dan kan dat wel... (voordeel van mijn vakgebied..)

Maar idd, meestal zorg ik er toch wel voor dat ik iets "fatsoenlijks" bij heb voor bepaalde momenten als ik op stap ben.

Maar ik kan vanwege mij knieen ook niet oip iets anders loopen, dus de afgelopen 10 jaar ook niet naar iets anders gekeken.

Bas

Hoi Marco,

Goh, ik wist dat niet, dat het als respectloos wordt ervaren als je je makkelijk en in hun ogen armoedig kleed. Maar wel goed om te weten.
Dit jaar gaan wij naar Indonesie, en daar houden we ook rekening met de cultuur door ons niet te blood en te provocerend te kleden.

Maar zoals de meeste mensen hier al schrijven: Mieke trek gewoon lekker je bergschoenen aan.
Cubeman schreef:
Schorpioen schreef:
Cubeman schreef:
================================================
Cubeman:

Ik vetrek zelf over 30 dagen naar IJsland voor een rugzaktrekking in het binnenland.
Ik kan nu al niet meer wachten...

==================================================

Hallo Cubeman,

Vandaar je nerveusiteit, irritatie en taalgebruik!

Schorpioen. :mrgreen:


Hallo Schorpioen,

Fietsen in Libanon geen idee voor jou? Of anders de Gazastrook?

Correct me iff I'm wrong:)

Cubeman,

Deze opmerking is respectloos t.o.v. de kinderen, vrouwen en mannen die daar met in een oorlog te maken hebben!

Maar Schorpioen had al iets opgemerkt over het "taalgebruik".

Wil.

ps. jammer dat je nog 30 dagen moet wachten.
Wil schreef:
Cubeman schreef:
Schorpioen schreef:
Dat steekt er geloof ik niet achter, maar als iemand dat zo ervaart bij deze mijn excuus....
Maar ik geloof dat er elders al een topic loopt over "bejegenen" dus bij deze ga ik in ieder geval hier weer on topic!

Wel of geen bergschoenen tijdens fietsvakantie is strikt persoonlijk.
Zelf gebruik ik klikpedalen en die sluiten bergschoenen alweer zo goed als uit.
Ik gebruik zelf daarom Shimano MT90 fietsschoenen die een tussenvorm zijn.
Goretex voering, halfhoog model, Vibram zool maar wel geschikt voor montage van cleats.
Elders op dit forum loopt een topic over dit model.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2532

ps. nog 22 dagen 8)

Kappen met die onzin!
Hou het op kleding/schoenen, enz!

Mensen, het doel van dit forum is het uitwisselen van informatie. We gaan er daarbij vanuit dat een ieder met enig fatsoen zijn of haar informatie aanbiedt.

Het is absoluut niet de bedoeling dat er zinloze discussies, verwijten en andere overbodige berichten worden geplaatst. Ik wijs iedereen dan ook ten overvloede op de tekst die bovenaan het forum staat:
Het forum van De Wereldfietser staat open voor alle fietsreizigers. De Wereldfietser behoudt zich echter het recht voor om berichten die kwetsend, discriminerend, indruisen tegen de Nederlandse wet, of niets met fiets- en/of reis-thema's te maken hebben, zonder opgaaf van reden te verwijderen.
Iedereen die het nodig acht toch af te wijken van deze richtlijnen zal worden verwijderd. Dit topic gaat bij deze op slot.