Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten
Zeer divers werk gedaan, uiteindelijk universiteit (avondstudie), onderwijs, langzaam in verhuur vastgoed gerold en onderwijs m.i. op tijd uitgerold, nu, naast de verhuur, veel tijd voor allemaal ook andere leuke dingen zoals fietsen, schilderen, lezen, wandelen (klifpaden Engeland), kunst(geschiedenis) en wat nog gaat komen. Rob
Ach, gewoon hard werken en flink sparen (vakantiedagen dus). Maar, eerlijk is eerlijk, wel ooit begonnen als student. Had toen al een vakantie geboekt naar Marokko, maar nog tijd over. Dus fietsmaatjes gezocht, rekjes op mijn Koga Myate racefiets (RoadWinner, als ik het me goed herinner), een set Karrimortassen gekocht, tentje en slaapzak bij Slee, met de trein naar Midden-Frankrijk en.... fietsen maar. Pyreneeën over en via Middellandse Zee en Central Massif terug. 't Ja, en eenmaal bevangen door het fietsvirus... (nu al 30 jaar lang :wink: ).

Maar of ik nou op de fiets op vakantie ging, of anders, ik probeerde altijd zo lang mogelijk weg te zijn. En dat lukte, mede door ADV en ATV-dagen en zo. Dus ook in banen als de mijne: International Management of Personal Assistant bij diverse concerns, en nu Project Manager bij een marketingadviesbureau. Ik manage vooral mijn eigen (vrije) tijd dus goed. :wink:
:lol:
Ik ben leerkracht basisonderwijs. Dit zijn chique woorden voor 'juf'. Een baan met veel vakantiedagen. Toch ga ik alleen op fietsvakantie in de zomer. In die andere vakanties moet ik meestal bijtanken d.m.v. rust, rommelen en vooral niets MOETEN.
Loes.
Ik werk als roostermaker bij een hogeschool in Amsterdam (maar niet de HvA). Veel gepuzzel maar leuk werk. Ieder jaar ruim de tijd om op vakantie te gaan, het enige waar ik een beetje rekening mee moet houden is dat de roosters voor iedere periode op tijd af zijn.
Hallo,

Ik werk deeltijd in een eigen praktijk en werk deeltijd in het onderwijs als onderwijsassistent op een MBO. Erg lange fietsvakanties heb ik (nog?) niet gemaakt maar ik kan erg genieten van een dag of 4à5 er tussenuit op de fiets, camperen en zoveel mogelijk buiten zijn. Niet minder een vakantiegevoel. Langere vakanties waren altijd te voet in de bergen of heuvels.
De kortere vakanties in het onderwijs gebruik ik ook graag om een beetje aan te rommelen en vooral ook niets te MOETEN. Of "ff chillen" zoals de leerlingen dat noemen :D

Groetjes,
Monique
Hallo, ik heb niet alle berichten gelezen ben dus benieuwd of er meer buschauffeurs tussen zitten :) Ik ben dus buschauffeur en was in de jaren negentig chauffeur bij de OAD en heb menig fietser naar Dax/ Hendaye en naar Poznan en Warschau gebracht per slaapbus, fantastische tijd, maar wel errg zwaar. Ben nu ( noodgedwongen) chauffeur bij CONNEXXION in Deventer. In Duitsland, waar ik 10 jaar gewoond heb heb ik een 2 en een half jaar durende opleiding tot Masseur und medizinische Bademeister gevolgd en heb in die branche 3 jaar gewerkt ( physiotherapiepraktijk , priveklinik)

Groet, Wibo
Per 1juni komt er een eind aan mijn 36 jarig dienstverband bij onze nationale trots KLM :wink:
Ik ben daar werkzaam geweest bij de technische dienst, varierend van techneut tot manager en uiteindelijk coachend en ondersteuning gevend aan het management.

Ik ga met pre-pensioen :D ,maar dat zal zeker niet gelden voor de fiets kilometers die ik (samen met mijn vrouw) nog wil gaan maken :lol:
Vandaag heb ik, na vele discussies, toestemming gekregen om 3vakantieweken mee te mogen nemen naar volgend jaar. Zodoende kan ik dan een deel van de Nortsea cycleroute gaan fietsen. Ik ben voltijds werkzaam als begeleidster in de verslavingspsychiatrie. Chronisch personeelstekort en grote werkdruk...

Groet,
Helma
banketbakker
oud topic maar had niks te doen :)

Vrachtwagenchauffeur.

verre reizen gewoon al mijn vakantiedagen opnemen ik doe dat niet vaak, dus 4,5 weken vrijnemen.
korte reizen spreekt voor zich
Ik ben teamleider bij een beveiligingsbedrijf op Schiphol. 20 uur per week vast en kan als ik wil genoeg overwerken of invallen voor anderen zodat ik genoeg tijd kan opbouwen om 3 maanden per jaar weg te kunnen.
Das superdeluxe. Ik werk al 20 jaar zo en ga er ook nooit meer weg. :)
Gr, Michel
ex- ict manager
wachtend op wia en dus veel tijd om te fietsen.
Projectleider Meet&Regeltechniek.
Op 3 november 2006 schreef ik in dit topic nog dat ik inspiciënt (technicus bij een toneelgezelschap) was.
Maar te oud (krakkemikkig) voor dat rock&roll bestaan geworden en al 4 jaar docent aan de theaterschool in Amsterdam.
Topic nog niet eerder tegengekomen, dus bij deze:
Ik ben, na 18 jaar huisman, in 2008 weer heringetreden als administratieve kracht bij VluchtelingenWerk. Daar ga ik in 2013 30 uur per week aan besteden, op 3 lokaties. Een van de basis-zaken van mijn fietsgedrag i het woon-werk-verkeer.

Mijn vrouw werkt na 29 jaar Rabobank en 1 jaar thuiszitten nu sinds een klein jaar als controller support kredietbeheer bij een grote ziektekostenverzekering.

Wat jammer is is dat de extrea-uren die zij had opgebouwd bij de bank, bedoeld voor een lange reis, niet mee konden naar de nieuwe werkgever... Het worden dus voorlopig fietsreizen van 3 weken max.
Geinig dit topic, nog niet eerder gezien en ik vraag/vroeg me ook wel eens af hoe sommige mensen zo lang weg kunnen.

Ik werk op een nieuwe media afdeling van een publieke omroep, in de zomer is het rustig en dan kan ik max 4 weken vrij krijgen. Ik heb maar 22 vakantiedagen dus dan ben ik er ook al snel doorheen. :(

Door wat antwoorden van andere mensen te lezen heb ik iig een idee gekregen wat ik evt. bij een nieuwe baan (bezuinigingen) in het arbeidsvoorwaardelijke gesprek kan aangeven. Misschien kan ik dan wat langere tochten maken.
Ik ben pas 32 dus heb nog alle tijd om dat ook daadwerkelijk te doen.
Ik ben verpleegkundige op een geriatrisch-palliatieve afdeling. Daar doe ik nachten, ochtend- en avondpost en soms gewoon van 8 tot 5 als ik inspring voor de hoofdverpleegkundige. Veel vakantie heb ik niet, werken op feestdagen en om het ander weekend. Maar over het loon klaag ik niet.

Dus enkel korte vakantie's nu ... Flink sparen en ooit zal ik er wel een tijdje uitstappen om weer echt te reizen.
Weer hoog tijd voor iemand uit het onderwijs.
Ik geef les en trainingen bij Hogeschool Windesheim en ik heb een klein eigen trainingsbedrijf.
Ik werk ±70% bij Windesheim. Ik ga met enige regelmaat (om de 3 jaar*) ook buiten de zomervakantie om ongeveer 6 weken weg. Dit is goed te regelen als je aardige collega's hebt en daarnaast projecten doet die extra tijd en inzet vragen en dan valt er genoeg te onderhandelen. Vaak is men enorm blij dat iemand extra klussen wil doen en als compensatie dan buiten de grote vakantie om weg mag.
Het blijft uiteraard een spel om te onderhandelen, maar tot nu toe loopt dat goed. Stel je niet eisend op want dan verlies je het altijd van formele regels. Maak het vooral een win-win situatie.

*Ik zou wel vaker willen, maar zoals ik in een ander topic al eens heb aangegeven is onderhandeling met het thuisfront complexer dan op het werk :wink: . Gelukkig mag ik dit jaar weer 5 weken (in de zomervakantie) naar Malawi en Zambia.

Erik Veenstra

Re:

Martin E. van Doornik schreef:Ik werk op een drukkerij van de gemeente Groningen, samen met verschillende grafische bedrijven op mijn CV al 39 jaar in het vak: DTP-en met de computer, drukken op een Heidelberger degelpers, papier snijden op een Polar machine, blocs (vooral politiebekeuringsboekjes!) met nietjes hechten, filmmontage, offsetplaten belichten en ontwikkelen. Full-colour is mijn specialiteit. In mijn beginjaren was ik loodzetter met losse letters. Ik krijg ongeveer twee maanden vakantie per jaar. Daarin valt wel wat te fietsen.
Er hangen nu sombere buien boven de zaak: op 1 november 2008 sluit de drukkerij! En ik ben 57 jaar, wat nu?
Na ruim 3 jaar werkloosheid (maar wel 100% doorbetaald) werk ik nu als woonconfecteur voor Leen Bakker. Ik maak gordijnen voor vestigingen in heel Nederland.
Heel divers...

levenskunstenaar :D

- Eigen slagerij.
- 20 jaar gewerkt bij de Voedsel en Waren Autoriteit VWA.
- Onderhoud Beheer Handhaving OBH, IJsseldelta-Twentekanaal Rijkswaterstaat.
- Weginspecteur incidentmanagment+ Rijkswaterstaat district Veluwe/Den-Bosch.

sabbatical gehad in 2009.

Ambtenaar dus.:wink:
Kan al 25 jaar 2 maanden p/jr. onafgebroken op de fiets.


Henk

kunst en fietswerk