Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten

SjirkM schreef:oh ja, ik ben gepromoveerd, werk nu bij de brandweer en ben dus ambtenaar.
Sjirk
Volgens mij heb ik je naam wel eens horen rondzingen in het externe veiligheidswereldje. Werk je toevallig bij de regio?

Goed, ik zit dus in hetzelfde wereldje als Sjirk, maar dan niet als ambtenaar. Ik werk als adviseur bij een groot adviesbureau, op het gebied van milieu & ruimtelijke ordening (met een aardig deel op veiligheidsgebied). Is dat de categorie overig?

Overigens ben ik eigenlijk nog geen wereldreiziger, maar zit ik vooral op dit forum om info te halen voor mijn 1e fietsvakantie. Dus misschien hoort mijn naam nog niet in het rijtje thuis...:?

groet,
Robbert

A frika
M idden-Oosten
B ulgarije
T urkije
E stland
N amibie
A zie
A merika
R usland

Staat allemaal nog op mijn lijstje om te befietsen. Ben tot nu toe een ambtenaar (bij Rijkswaterstaat) die kortere fietsvakanties houdt.

Karin
Veni vidi fietsie

TOA-BiNaSk en roostermaker op scholengemeenschap (alle niveau's) en twee dagen per maand fietsenmaker/verkoper bij ligfietwinkel. Daarvoor laborant bij Vredestein fietsbanden en bij SGS (lokatie KEMA).

Als OOP'er (*) 'slechts' 5 weken zomervakantie :( (en herfst-, kerst-, krokus- en meivakantie). Maar omdat ik nogal wat overuren heb gemaakt hoef ik dit schooljaar eigenlijk nog maar twee weken te werken :D

Frank

* OOP= onderwijs ondersteunend personeel en die hebben twee weken minder zomervakantie dan docenten.

audrey schreef:Er wordt nog steeds gereageerd dus bij deze nog even een tussenstand:

19 Leerkrachten 18,1%

15 studenten 14,2%

10 ambtenaren 9,5%

57 overigen 54,3%

3 werklozen 2,9%

1 AOW-er 0,9%

Hi Audrey,


Opvallend is nu dat er ook veel studenten zijn onder ons. Zou Walter dan toch gelijk hebben?: Leerkrachten en studenten hebben veel meer vrije dagen en gaan daarom met de fiets op vakantie. Dat zou best wel eens waar kunnen zijn!
Maar waarschijnlijk is het voor studenten toch meer uit financieel opzicht? :lol:
wat ook een interessante invalshoek is van "wie zijn die vakantiefietsers nu eigenlijk" is die van, zijn er kinderen??? Hoewel het (soms) :wink: erg leuk is vormen kinderen een enorme beperking in de (sociale) mobiliteit. Hoewel dat manco weer een grond kan vormen om juist te gaan fietsen :lol:

Maar wat een reacties op die vraagstelling van jou!! :shock:

Hou de voortgang van het door jou aangdragen onderwerp met belangstelling bij!!

Groeten Walter

Ha, leuk topic
iedereen vind het natuurlijk leuk om eens (voor een keertje) over iets anders te praten dan fietsen, en het gaat nog eens over jezelf ook!
Ikke:23 jaar oud
heb een eenmanszaak hoveniers bedrijfje, onderhoud en aanleg van tuinen. Ik heb veel werk, lage incl. huur, en géén stomme oto (tuingereedschap gaat in een simpele fietskar). Allemaal heerlijk, voor mij geen loze duren dingen inruil voor je vrijheid (hypotheek afbetalen..)

Mijn fietsende vriendin woont in Zuid Korea, deze zomer gaan we weer samen 2,5 maand op pad.

Hovenier dus.

Vriendelijke groet,
Jan willem -Arnhem (tuin doen?)

Hi JW,

ken hier in Velp wel een 'ovenier met een bakfiets... grappig, ben eigenlijk ook Hovenier (kaderfunctionaris grootgroenvoorziening, heb de mas gedaan in Breda.) ben nu bezig op Larenstein.

Bas

Al enige tijd volg ik deze 'kletspraat' en wat ik doe (leerkracht bo) heb ik al vermeld. Maar wat ik wel grappig vind is dat er in de eerste reactie wordt gezegd:"Komt dat omdat leraren meer vakantie hebben?" Ik vind juist dat je als leerkracht erg wordt beperkt in je vakanties. Je hebt maar 1 langere vakantie en dat is de zomervakantie. Deze is misschien voor het oog van velen erg lang, zes weken. Vergeet echter niet dat je als leerkracht altijd eerder op school bent dan de leerlingen. Vaak al op de woensdag of donderdag voor de school weer begint, dus maar 5.5 week vakantie. Daarnaast heb je geen enkele lange vakantie, maar alleen maar vakanties van een weekje.
Ik merkte juist toen ik nog in het bedrijfsleven zat dat mijn vakanties veel flexibeler waren. Ik kon makelijker vrij nemen, op de dagen die ik zelf wilde en ik kon zelf weten hoe lang ik ging (uiteraard moest je je wel houden aan de vakantie en adv dagen).

Ik denk dat ook niet het beroep, maar de levensinstelling van veel wereldfietsers hetzelfde is. Veel wereldfietsers nemen voor langere tijd vrij, waardoor ze geen cariere opbouwen. Ze zijn over het algemeen met minder sociale zekerheden tevreden. (Ikzelf trouwens niet en daarom blijf ik ook een vakantiefietser).

B@se schreef:Hi JW,

ken hier in Velp wel een 'ovenier met een bakfiets... grappig, ben eigenlijk ook Hovenier (kaderfunctionaris grootgroenvoorziening, heb de mas gedaan in Breda.) ben nu bezig op Larenstein.

Bas
een conculega op een bakfiets?
Heb hem nog nooit ontmoet..
Ben wel benieuwd.
Larenstein yes heb ik ook op gezeten, woon er tegenover

JW

www.dewarande.nl/ligfiets

Ik weet het niet Anouk, maar het komt toch een beetje vreemd op mij over: Je zegt dat je "maar 5,5 weken vakantie" hebt in de zomer en "daarnaast alleen maar" vakanties van een week.
Dat is voor mij in elk geval een grote luxe. Ikzelf heb over het hele jaar gezien minder dan 5 weken vakantie, en ik weet dat ik niet de enige ben.
Ik gun het je evenwel van harte, zoveel vakantie. Geniet er vooral van! :D

Ik bedoel daarmee dat ik in het bedrijfsleven 8 weken vakantie had over de hele week, met een werkweek van 38 uur,
en dat je in het onderwijs een stuk minder vrijheid hebt in het kiezen van je vakantie met een 42urige werkweek.(die vakantieuren moeten immers toch ergens vandaan komen).
Voor een weekje ga je niet zo makkelijk weg, terwijl je in het bedrijfsleven makkelijker tussendoor nog eens 2 weken vrij neemt, of een keer een extra vrijdag of maandag aan je vakantie plakt.

Spironski,

Je moet toch eens met je werkgever in de slag over meer vakantiedagen!!!!

Hmm, ik geloof het ook! Nu moet ik wel zeggen dat ik ook nog vijf adv dagen heb, maar dan nog.....
Toch hoor ik meer mensen "klagen" dat ze maar 20-25 vakantiedagen in het jaar hebben. En wat te denken van mijn Amerikaanse vrienden, die maar twee- drie weken hebben?! :shock:
Om nu een nieuw draadje te openen met "hoeveel vakantie dagen heb jij?" ...

Ik begrijp denk ik jou (kleine) "frustratie" wel Anouk. Als je gewend was om te "dealen" met je vakantie uren ben je in het onderwijs wel meer gebonden alhoewel de gemiddelde vakantiefietser zit te kwijlen bij het horen van 6 weken zomervakantie.

Gelukkig kan ik heel veel regelen op mijn werk als ik maar ruim vantevoren aangeef wat mijn plannen zijn. Zo kan ik het ene jaar uren sparen om ze het volgende jaar te gebruiken. Op die manier kan ik ook extra gewerkte uren opbouwen en meenemen naar het volgende jaar.

Ik ben ook wel benieuwd of er hier mensen zijn die op hun werk uren kunnen kopen of verkopen?

Nog een studente hier :) (bijna) tweedejaars Slavische Talen en Culturen en eerstejaars Duitse Taal en Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Om in te gaan op de vraag waarom studenten op fietsvakantie gaan: die vakantie valt nog wel mee, vind ik zelf. 6 weken is waarschijnlijk meer dan de gemiddelde werkende, maar de rest van het jaar behalve met de kerst zijn we dan ook niet vrij. Financiële situatie speelt denk ik meer mee en misschien zijn studenten gemiddeld avontuurlijker dan >40? Jullie natuurlijk niet, maar gemiddeld genomen...? :)

en misschien zijn studenten gemiddeld avontuurlijker dan >40? Jullie natuurlijk niet, maar gemiddeld genomen...?
velen onder ons zijn ook jong begonnen... :wink: en nog steeds avontuurlijk... :)

Wat een reacties en de laatste alweer zo lang geleden! Snel weer even laten opbloeien?

Kerkorganist vind ik net zo min "overig" als welke andere kerkmusicus ook en daar ik cantor ben (kerkkoordirigent als grove omschrijving) beschouw ik mezelf niet als "overig" maar ja die hokjes he....

Het brood verdien ik trouwens aan de telefoon: klantenservice.... nogal "overig"

Hou het koel en tot een volgende topic,
Helma

Ik ben bouwkundig tekenaar in een ziekenhuis.

Ik ben vanaf 1 september weer baanzoekend. Op zoek naar wat anders in de hoek van organistaties, veranderingen, contacten met anderen buiten het bedrijf, liefts op befietsbare afstand van (in) Amsterdam.

Nu werkzaam op de ledenadministratie van een not-for-profit organisatie waar ik de oude situatie met financieel beheer door een extern bureau en de eigen administratie heb geïntegreerd. In deze baan had ik naar mijn zin te weinig contact met andere bedrijven, het is een binnenzitfunctie. Het was wel leuk om na te denken over hoe nieuwe en bestaande leden, en natuurlijk lokale besturen, uit Den Haag ondersteund kunnen worden.
Eerder heb ik bij een kleine Arbodienst gewerkt waar ik de volledige klantenportefeuille ondersteunde en waar mijn hoofdtaak het vinden van nieuwe klanten was.

(Mocht je iemand weten waar ik vooraf al contact mee kan leggen om daarna een nieuwe uitdaging te vinden...:-) PB)

Maar eerst van binnenzitten een maand in zuid-oost Polen, Slowakije, Noord Roemenië en Oekraine gaan fietsen. Of ik naar Sebastopol ga of misschien toch richting Bulgarije, Griekenland, afbuig weet ik nog niet; half september plan ik om weg te gaan. (Minke hielp mij met zijn website verder op weg)

Fietsgroet,

Hans

Minko attendeerde mij op zijn website, (mooi opgezet met veel praktisch info en leuk te lezen)

Hoi,
Ik heb ongeveer een dergelijke route gefietst in 2003, van Krakau->Slowakije->Hongarije->Roemenië naar Bulgarije en teruggevlogen vanuit Griekenland (Thessaloniki). Zie http://wizardofoh.nl/2003 voor een uitgebreid verslag. Misschien heb je er wat aan,
Fiets ze,
Minko

Hm, net student af (HTS/TU bouwkunde & (interactieve) architectuur), momenteel werkzoekend maar binnenkort assistent ontwerper op een architectenbureau. Mijn vooruitzicht is niet heel erg rooskleurig wat fietsvakanties betreft. 4-5 weken bouwvak, 1 week met kerst en vooral heel veel werken. Heb mn studie een half jaar onderbroken om te werken en dat waren 50-60 uur per week... met de bovengenoemde vakantiedata.

Maar goed, eerst maar eens kijken hoe dingen lopen, misschien vallen er wel dingen te regelen en anders maar een paar jaar harder werken met wat minder vakantie en dan 1 of 1/2 vrij nemen.