Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Josie Dew - Een gaijin op de fiets - Forum Wereldfietser

Josie Dew - Een gaijin op de fiets

Gezien bij V&D voor slechts €2,50

Afbeelding

Leuk boek.

Ook bij V&D, maar dan voor € 5,-:

Alle remmen los : fietsen langs de kust van Engeland / Josie Dew
("eerste helft van de vertaling van de oorspronkelijke engelse uitgave Slow coast home")

Zekers leuke boeken, fijn ook dat ze hier in de bieb staan :D :D

@harry, het vergroot niet echt de omzet van je boeken, maar wel een groter leespubliek misschien, je boek Afstand staat in bestelling bij de leverancier van de bieb hiero. :D :D ik ben erg benieuwd om het te gaan lezen.

Roald schreef:het vergroot niet echt de omzet van je boeken, maar wel een groter leespubliek misschien, je boek Afstand staat in bestelling bij de leverancier van de bieb
Geen probleem hoor. Voor alle bieblezers: je plaaatselijke bibliotheek kan het bestellen bij NBD-Biblion. :D (Heeft me nog de nodige moeite gekost.)

En 'Alle remmen los' vind ik helaas zelfs het Bieblezen niet waard :(

Nog meer nieuws voor bieblezers: je bibliotheek hoeft het niet eens zelf aan te schaffen, ze kunnen het ook uit een andere bibliotheek laten komen. Gewoon vragen of ze het via het IBL voor je willen laten komen (= InterBibliothecair Leenverkeer).
Krijgt de auteur weliswaar geen royalties, maar dan heeft-ie wel weer recht op een leenvergoeding....

groet
Ronald

(die inderdaad bibliothecaris is).

Deze bieb lezeres heeft het boek ook voor 2.50 gekocht bij V&D.

In volle vaart van Josie Dew hebben ze bij V&D voor 5 euro.

noorderlicht schreef:Krijgt de auteur weliswaar geen royalties, maar dan heeft-ie wel weer recht op een leenvergoeding....

groet
Ronald

(die inderdaad bibliothecaris is).

Ben wel benieuwd hoe die dan aan die vergoeding komt. En de uitgever wil vast ook wel een paar graantjes meepikken. Een uitgever die ook niet zo makkelijk zal laten weten wanneer er een boek naar een bibliotheek is gegaan.

Hallo Harry en andere belangstellenden,

Voor elk boek, dvd, cd e.d. die een bibliotheek uitleent moet leenrecht betaald worden aan de Stichting Leenrecht. Deze zorgt ervoor dat het geld bij de belanghebbende terecht komt.

Wie waarvoor in aanmerking komt kun je lezen op de volgende site±

www.cedar.nl/leenrecht

Groeten,
Annita (en bij deze is ook mijn beroep bekend, ook bibliothecaris)

Het boek is tekoop (nou ja?!) voor EUR 0.75 bij de Action (igg in Amsterdam)

Als een boek in de ramsj gaat (het wordt afgeschreven) krijg je bij een standaard auteurscontract geen royalties over de verkoop.
Maar als je het prettig uitonderhandelt, kun je dat wel wijzigen. Zo staat in mijn contract dat als mijn boeken in de Ramsj gaan, dat ik ze dan tegen kostprijs mag kopen.

Het boek van Bert Sitters (Via Plata) is in de ramsj bij De Slegte in Amsterdam. (saillant detail; De Slegte en zijn uitgever Elmar zijn hetzelfde bedrijf...)

Het was een aardig fietstochtje om een Action te vinden waar dat die lag, maar voor 0,79 Euri is ie toch in mijn bezit. :D :D
Zo'n fietstocht wil ik ook doen voor dat boek of meerdere boeken. Maar goed als het boek "om te sponsoren" meer kost wil ik ook wel daarheen fietsen :lol:

Eric Schuijt schreef:Maar als je het prettig uitonderhandelt, kun je dat wel wijzigen. Zo staat in mijn contract dat als mijn boeken in de Ramsj gaan, dat ik ze dan tegen kostprijs mag kopen.
En wat beschouwen ze als kostprijs Eric ??

Nou, Michael dat zou je ook aan Pirola kunnen vragen :lol: En gefeliciteerd met de mooie nieuwe uitgave van de Hanzeroute. Wanneer volgen de andere delen?

Nou in het geval van mijn laatste boek werden er iets van 3000 exemplaren van gedrukt en de prijs was iets van €2,50 per stuk (ex. btw). Een oplage van 2000 zou dan iets kosten van € 3,20 per stuk en een van 1000 € 5,- per stuk. Deze oplagebedragen zijn indicatief. Tegenwoordig kun je ook goedkoop boeken in China of in Oost-europa laten drukken. Maar ach, dat is net als kopen via Ebay of Marktplaats, garantie en aansprakelijkheid is lastig.

Eric Schuijt schreef:Nou, Michael dat zou je ook aan Pirola kunnen vragen :lol: En gefeliciteerd met de mooie nieuwe uitgave van de Hanzeroute. Wanneer volgen de andere delen?

Nou in het geval van mijn laatste boek werden er iets van 3000 exemplaren van gedrukt en de prijs was iets van €2,50 per stuk (ex. btw). Een oplage van 2000 zou dan iets kosten van € 3,20 per stuk en een van 1000 € 5,- per stuk. Deze oplagebedragen zijn indicatief. Tegenwoordig kun je ook goedkoop boeken in China of in Oost-europa laten drukken. Maar ach, dat is net als kopen via Ebay of Marktplaats, garantie en aansprakelijkheid is lastig.
Klopt Eric, zou ik aan Pirola kunnen vragen, maar iedere uitgever hanteert andere normen. Kostprijs kan zijn "alleen de echte drukkosten" of "drukkosten + gemaakte onkosten (rente, opslag etc)" of "noem maar op". Maar ik begrijp dat je ze tegen drukkosten kon overnemen, da's netjes.

De andere delen van de Hanze zijn klaar wat de kaarten en de opmaak betreft en gaan nu het narijcircuit in. Wel komt binnenkort 'fietsen vanuit Amsterdam" op de markt. Die wordt n.a.w gedrukt in Kroatië. Als een nederlandse drukker 25 e-cent duurder is per boekje, dan wordt het wel erg aantrekkelijk om de grens over te gaan.

Enne, bedankt voor het kompliment :?
==

Klopt Eric, zou ik aan Pirola kunnen vragen, maar iedere uitgever hanteert andere normen. Kostprijs kan zijn "alleen de echte drukkosten" of "drukkosten + gemaakte onkosten (rente,
Uit het standaard contract van een 'niet nader te noemen Uitgever' :-) :

Artikel 9
1.) Wanneer na verloop van twee jaar na verschijnen van enige druk blijkt dat het restant van de oplage bij de uitgever naar diens oordeel tegen de vastgestelde prijs onverkoopbaar is, is de uitgever bevoegd de prijs van het werk te verlagen.
2.) In het geval als in het vorige lid bedoeld, is de uitgever tevens bevoegd de prijs van het werk op te heffen en het restant van de oplage in de vorm van een partij ineens aan een opkoper of in de vorm van oud papier of anderszins van de hand te doen.
Wanner de boeken beneden de produktiekosten verkocht worden aan een opkoper worden er geen royalty's over dit bedrag uitgekeerd.
3.) In beide voornoemde gevallen is de uitgever verplicht de auteur van zijn voorbnemen op de hoogte te brengen en hem gedurende een termijn van 4 weken in de gelegenheid te stellen in het geval van lid 1 een door de auteur te bepalen aantal exemplaren van het werk tegen de in lid 1 bedoelde verlaagde prijs te kopen overeenkomstig het bepaalde in artikel 6, of in het geval van lid 2 het restant van de voorraad over te nemen tegen de prijs die een opkoper bereid is daarvoor te betalen.

Luc Oteman

Vanmiddag in de vrieskou 16 km gefietst naar de action in de buurt. Helemaal achterin het schap lag nog het laatste boekje van Josi Dew voor 0,79 eurocent!! Oh.. wat was ik blij., werd er helemaal warm van!! Weer een mooie aanwinst.
Luc, jou routeboekje fietsen in Ierland heb ik zaterdag bij de Slegte in Den Haag gekocht. Mazzel!!