Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldrecord zonder lekke banden wereldfietsen - Forum Wereldfietser

wereldrecord zonder lekke banden wereldfietsen

Kan iemand mij vertellen wat het wereldrecord zonder lekke banden wereldfietsen is? Heeft iemand een geweldig lange afstand gefietst zonder lekke banden? :shock:
We zijn nu al een tijdje onderweg (maandje of zes) en hebben nog maar vier lekke banden gehad !! En de laatste was al weer bijna 5000 kilometer geleden (van Sonya). Ikzelf ben al weer 6400 kilometer lekvrij.
Wie overtreft ons? :D

Groetjes vanuit zonnig Thessaloniki
Aaldrik

Ik niet... Ik heb nu een krappe 5000 gefietst en al zeker 8 lekke banden gehad... Wel hoofdzakelijk in bebouwde kom (lees: langs ingeslagen bushokjes) maargoed.
Bah.
Succes met je poging!
Groet,
Maurits

Dan wil ik wel weten met welke banden, en onder welke omstandigheden.
Wim

Schwalbe Marathon
Hoofdzakelijk verharde wegen
van Ned, via Dui, Bel, Lux, Fra, Spa, Por, Spa, Fra, Ita naar Gri
met heeel veel glas langs de weg!!

:?
sonali schreef:Kan iemand mij vertellen wat het wereldrecord zonder lekke banden wereldfietsen is?
Kijk eens hier: http://www.ralphtuijn.nl/index.php?newsid=108
Groetjes,
Leon

Een veertienduizend kilometer met Schwalbe Marathons XR's in Belgie, Thailand, Laos, Cambodia, Indonesie, Burma, Nieuw-Zeeland, Portugal, Spanje, Frankrijk en Nederland.
sonali schreef:Kan iemand mij vertellen wat het wereldrecord zonder lekke banden wereldfietsen is?
Wie overtreft ons? :D
Thomas Stevens? :D

1 lekke band op ongeveer 7500 km, Schwalbe marathon XR voornamelijk asfalt. Geen record dus, maar wel een heel aangename score :wink:

Ben zelf zeer verbaasd.
Nu ongeveer 16500 km.
Met verschillende fietsen: Koga Miyata, Vittorio, Bike Friday.
Met Conti Town & Country's, oude Conti TopTouring's die werden opgevolgd door TT2000's en 20" Schwalbe Big Apple'tjes.
Slechts een vakantie heb ik op Schwalbe XR's gereden. Lekvrij dat wel maar langzaam en bonkerig.
Alleen met de Town & Country's onverhard. (fijne banden!)
Nooit mijn banden helemaal opgereden.
Altijd met een binnenband die dik genoeg is.
Goed kijken en op spanning houden.
niko

Hoi!

Na ongeveer 900 km had ik een lekke band (nieuwe Marathon XR) in Jordanie.
Ik fietste daar over de vluchtstrook tussen Wadi Musa (Petra) en Wadi Rum. De vluchtstrook lag vol met spijkers, glas, moertjes en wat niet al. De boosdoener: een piepklein stukje keramiek.

Helaas geen wereldrecord voor mij :(

Fiets de wereld (zonder lekke banden aub),
Whisky

Ik fietste 10.000 kilometer op Schwalbe Hurricane's toen ik mijn eerste lekke band kreeg.

Ik fietste zowel verhard als onverhard, in binnen- en buitenland (naar Rome, twee maanden Noorwegen en nogmaals tot in Italië).

De band ging lek in Trento, doordat ik een tak met doorns te laat zag en niet meer kon ontwijken... :?

De banden zouden het volgens de fietsenmaker normaalgesproken na zo'n 4000 kilometer wel voor gezien moeten houden...

Tot nu toe heeft'ie het beter gedaan dan de Conti Travelcontact van JW die al na 2500 kilometer (al) lek ging...

Gudrun

Hallo Gudrun,

we zullen zien, tot nu toe heb ik op mijn Travelcontacts al ruim 5000 km gereden zonder een lekke band.

Groetjes,
Frank