Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langste afstand ooit aan een stuk gefietst? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Langste afstand ooit aan een stuk gefietst?

149 berichten

Kortste, 8 km,
Dichtsbijzijnde natuurcamping, ik had gewoon zin om in mijn tent te slapen in plaats van in mijn bed :D

Langste 150km,
In de ochtend dwars door Parijs van zuid naar noord en dan duurt het een uurtje of wat voordat er eindelijk eens een camping komt ten Noorden van Compeigne.

Langste tocht met bepakking was 166 km in Cambodja. Van Kirirom rsort naar ?? weet ik even niet meer. De avond ervoor was in het hotel waar ik en mijn huidige exvriendin overnachtten, net een ander Nederlands stel aangekomen en die hadden ook nog de kamer naast ons. Het volgende rustpunt op de route was zo'n 70/80 km verder, maar het was niet geheel duidelijk of daar wel een hotel was.

We vertrokken ongeveer gelijktijdig en tijdens de rit was het telkens haasje over. Aangekomen op de geplande eindbestemming gewacht op onze buurtjes en gezamenlijk op zoektocht naar het hotel. Niet kunnen vinden en toen gevieren besloten om met z'n vieren door te rijden naar de volgende mogelijkheid. Dat was dus wel zo'n ruime 80 km verderop. Daar hadden we nog wel moeite om een schoon hotel te vinden dat plaats had voor vier personen. Eerst nog wel een mooi hotel gevonden waar 1 stel kon blijven (vanwege de leeftijd wilden we dat met liefde aan onze onverwachte reisgenoten geven, maar die hadden zoiets van samen uit - samen thuis) maar we gingen verder op zoek waar we met z'n allen konden overnachten. Toch nog een leuk hotel gevonden waar ze heerlijke vruchtenmilkshakes maakten. Bij aankomst voelde ik me nog zo fit als een hoentje en liep zelfs meerdere keren naar boven en beneden om tassen te sjouwen. Na de douche zakte ik in. Ben nog wel meegelopen naar het restaurant maar had geen eens puf om te eten.

De kortste tocht met bepakking was de volgende dag. Net 20 km naar een plaatstje aan de kust en dat waren de langste 20 km ooit. De vermoeidheid van de dag ervoor zat nog duidelijk in m'n benen.

Langste beklimming aan 1 stuk was 10 km, in Zwitserland van Grindelwald naar Grosse Scheidegge. Maar een paar iets vlakkere stukjes en voor de rest continu 10% stijging.

Op 1 na langste beklimming zo'n 8 km met gemiddeld 6% stijging, in Vietnam na een heuvelachtige tocht met tegenwind van 90 km lang. En dan moet je het laatste stukje nog naar Da Lat rijden.
nee

Langste afstand op een dag: met dochter van 14, tijdens de Zuiderzeeroute, van Vollenhove naar Purmerend: 145 km.
Dochter reed mee om te kijken of ze zo'n fietsvakantiedag wel leuk vond, in aanloop naar een eventuele fietstocht naar Berlijn. Na de 145 km was ze kapot maar ook enthousiast genoeg om naar Berlijn te willen fietsen :lol: .

Langste afstand met bepakking: 130 km (Noord-Italie incl Alpenpas).
Langste afstand zonder bepakking: 180 km.
Gisteren zonder bepakking gefietst: 136 km (heerlijk weer!).

Ik zal nooit maar dan ook nooit aan 250km komen, hoe krijg je het voor elkaar Jeroen?! Hoe dik zijn jouw kuiten?

Zonder bepakking: 240 km (fietselfstedentocht)

Met bepakking: 146 km (ergens in Frankrijk tijdens hittegolf 2003)

Met BoB en bepakking: 115 km (in Nederland, zwaar onweer)

op één dag? 190 kilometer (Hermeskeil - Viernheim (Duitsland)).

nee

Ik blijf het knap vinden hoor.

250 met bepakking vond ik wel zwaar hoor! :wink:

Met bagage voor en achter: 180 km van Proserpine naar Home Hill.

Zonder bagage: 210 km van Amsterdam grotendeels langs Ijsselmeer naar Den Helder en door de duinen terug naar Amsterdam.

Gerd

op mijn 17de heb ik mijn eerste fietsvakantie gemaakt op de 7de dag rook ik mijn stal en fietste ik op een ligfiets van nijmegen naar baflo 225 km.
dit record heeft lang gestaan eigenlijk staat het nog steeds want andere, langere afstanden, heb ik zonder bagage gefietst.
ik wil nog wel een keer de 300 grens halen.met of zonder bagage

250 km fietsen op een dag is best lang, maar valt in het niet bij deze prestatie:

http://www.tiscali.nl/content/article/n ... 513436.htm

mazzeltovv schreef:Zonder bepakking: 240 km (fietselfstedentocht)

Met bepakking: 146 km (ergens in Frankrijk tijdens hittegolf 2003)

Met BoB en bepakking: 115 km (in Nederland, zwaar onweer)
Met BoB en bepakking: 170 km (van Schaijk naar Deventer)

Vorige week maandag fietsen 11.584 mensen >240km door het altijd winderige maar nu even niet Friesland. Ik ging wel op de gemakkelijke manier: mijn enige bagage was 10kg fiets, 2x0,75l vocht en volgepropte achterzakken.
Die kerel die op z'n oude Kronan (wel goed onderhouden) met dik 30 voorbij kwam zetten had beste kuiten, ik heb hem niet meer gezien. Respect voor die vrouw die 'm de dag ervoor al op de step had gedaan, en die twee mensen met een handbike!

Hy all,

Wij zijn erik en tjeerd en zijn onderweg van Rotterdam naar in eerste instantie Istanboel en daarna door naar Jakarta.
Vandaag vertrekken we uit Sofia.
Om ff in te gaan op het onderwerp;
Onze langste etappe tot nu toe was in Roemenie, waar we door het gebrek aan Campings, geforceerd werden door te fietsen.
Het was een zware dag (30+ 'C) met de eerste 3 uur behoorlijke tegenwind en vervolgens iets minder wind en vals plat omhoog.
Oja bijna vergeten we zeulen ieder ook nog 30-35kg mee:)
Na de theebreak gingen we nog iets verder omhoog richting de 500 meter.
Bij de eerste Camping die we tegenkwamen stond er 181 kilometer op de teller, hadden we 8 uur effectief gefiets en was het negen uur s'avonds en bijna donker.
De twee dagen erna waren weinig produktief meer.

Voor wie meer wil lezen zie onze site;
www.erikentjeerd.waarbenjij.nu

Met viendelijke fietsgroeten :)

Dat zal afgelopen reis geweest zijn. Met bepakking volgens mij rond de 150 kilometer:
Dag 15: Commensacq - Sauveterre-de-Béarn

Het heeft vannacht gehoost! En de wigwam was niet volledig waterdicht. Gelukkig was hij groot genoeg om op een andere plek te liggen. Eigenlijk was de bedoeling vandaag vroeg te vertrekken, maar ik heb eerst maar gewacht tot het droog werd. Dat was rond 9 uur, maar niet voor lang. Compleet tegen mijn principes in heb ik op die eindeloze kaarsrechte wegen in de regen mijn muziek maar opgezet.
Maar, na het eerste - geïmproviseerde, want het apparaat was kapot - kopje koffie. Is het droog geworden en dat is het de rest van de dag gebleven. Na Dax kon de jas zelfs uit. Hier begonnen de heuvels ook weer, waarmee een enorm mooi stuk route begon, zeker met dit weer.
Uiteindelijk ben ik veel verder gekomen dan ik had gedacht. Het is nog maar 40 kilometer naar Orolon, waar ik op de Katharen-Baskenroute overstap.
Als avondeten had ik een blikje "Tripes à la Tomate". Ik weet nog steeds niet wat het was, maar nadat het blikje open was moest ik meteen aan hondenvoer denken. De dikke gelei bleek echter een tomatensaus te worden. Het was niet echt was, maar om het nou nog een keer te nemen, nee....

156 km Van Lilongwe- Malawi naar Chipata- Zambia.
Op de kaart van Malawi stond dat dit 90km was. Inschattingsfoutje dus.
Vooral de laatste 20 km voor de grens bergop was erg. Met volledige kampeer bepakking.
Het leuke was wel dat de safaribus die op de camping in Lilongwe stond 's avonds ook weer in Chipata op de camping stond. Dus wie zegt dat de auto altijd sneller is.....

Op dit moment wordt de tocht der tochten gereden: Parijs Brest Parijs, ruim 1200 km achtereen. Zie http://www.parisbrestparis.tv/
Hulde voor de helden,
Wim

En het blijft maar op het verlanglijstje staan... :roll:

Wanneer leren die Fransen nu eens Engels ofzo?! Elke keer dat vertalen, en woorden zoeken die een relatie hebben met een Spaans woord, wordt soms wel vermoeiend!

Maar het geld voor een leuke fiets voor PBP en aanverwanten blijft nog even op zak: eerst maar eens een mooi objectief (Tokina 12-24 :lol: ) voor de volgende reis!