Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langste afstand ooit aan een stuk gefietst? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Langste afstand ooit aan een stuk gefietst?

149 berichten

Voor je lief heb je zo een afstand natuurlijk over, of toch minstens één keer.

Tot je weet hoever je ervoor moet fietsen.

Willem

On- topic: Boven de 200 km fiets ik alleen zonder bagage, dan lukt 240/250km goed. Het lukt mij minder goed met bagage. Wellicht komt dat door die puisten die ik in de alpen tegenkom. Er ist nog een leuke tocht in aankomst op 29 juni. Duurt twee dagen. €20,- inschrijfgeld. Fietsverlichting verplicht.
Voor diegene die niet van links houden en niet goed zijn in Italiaans: 440 km, 11300 hoogemeters (negen colletjes), finishen binnen 24 uur.


http://www.faustocoppi.net/viewobj.asp?id=226

remco

Mwah, die Faustocoppi rit is wat erg kort.

Met bagage haal ik 440km net niet.

Hoi,

1 keertje in China 120 km (wel met 30kg bagage en tegenwind), ik ben niet zo een LAF en neem lekker de tijd voor een praatje en een plaatje.

Fiets de wereld (op mijn gemak),
Whisky

Tilburg - Maastricht - Tilburg 2006 (243 km) op een Batavus Jakima met 1 achtertas. Ik wilde eigenlijk enkele reis, maar het ging zo voorspoedig dat ik terug ben gefietst van station naar station. Als ik alsnog wilde stoppen, zou dat makkelijk gaan.

Elfstedentocht 2007 op een racefiets (235 km inclusief een aantal km naar en van onze auto naar de start en finish). Tweede helft van de tocht alleen maar regen gehad.

Diekirch - Valkenswaard 2007 op een racefiets (265 km inclusief een aantal km naar de start en naar huis). Net na de eerste stempelpost op ongeveer 75 km kreeg ik verschrikkelijk veel pijn aan de buitenkant van mijn linkerknie, dus ik moest een stuk langzamer dan mijn fietsmaten doortrappen. Helaas is die pijn niet meer echt weggegaan. Gevolg: vorige week heb ik een spuit in mijn knie gehad omdat andere dingen niet hielpen. Ik doe 's winters vooral aan hardlopen en dat gaat nu echt niet prettig. Nu twee weken rust en hopelijk gaat het herstel dan wel voorspoedig.

piet66 schreef:Tilburg - Maastricht - Tilburg 2006 (243 km) op een Batavus Jakima met 1 achtertas. Ik wilde eigenlijk enkele reis, maar het ging zo voorspoedig dat ik terug ben gefietst van station naar station. Als ik alsnog wilde stoppen, zou dat makkelijk gaan.

Elfstedentocht 2007 op een racefiets (235 km inclusief een aantal km naar en van onze auto naar de start en finish). Tweede helft van de tocht alleen maar regen gehad.

Diekirch - Valkenswaard 2007 op een racefiets (265 km inclusief een aantal km naar de start en naar huis). Net na de eerste stempelpost op ongeveer 75 km kreeg ik verschrikkelijk veel pijn aan de buitenkant van mijn linkerknie, dus ik moest een stuk langzamer dan mijn fietsmaten doortrappen. Helaas is die pijn niet meer echt weggegaan. Gevolg: vorige week heb ik een spuit in mijn knie gehad omdat andere dingen niet hielpen. Ik doe 's winters vooral aan hardlopen en dat gaat nu echt niet prettig. Nu twee weken rust en hopelijk gaat het herstel dan wel voorspoedig.
Veel beterschap en dat je binnenkort weer goed kan fietsen! Zelfs de pijn in mijn schouder van de smak op 20 september 2007 is nog niet helemaal over, ik ben nog wekelijks in behandeling bij een fysiotherapeut.

Martin E. van Doornik schreef:Veel beterschap en dat je binnenkort weer goed kan fietsen! Zelfs de pijn in mijn schouder van de smak op 20 september 2007 is nog niet helemaal over, ik ben nog wekelijks in behandeling bij een fysiotherapeut.
Dan wens ik jou ook veel beterschap. Ik hoop dat ik niet hetzelfde traject moet afleggen. Ik ben namelijk nogal ongeduldig van aard. Ik voel nu, na een week volledige rust, nog steeds af en toe mijn knie. Op die momenten denk ik dat het nooit meer goed komt. En dat zeg ik dan ook tegen mijn vrouw. De blik in haar ogen zegt dan: wat heb je toch een medelijden met jezelf :D.

Gisteren van Den Bosch naar Drachten gefietst: 233km. Wel 50km verder dan gedacht - klein detail - maar het ging hartstikke goed. Om hongerklop te voorkomen de hele dag blijven eten, met als beloning Chinees.

Enne, Nederland is zo lelijk nog niet. Vele mooie stukjes: tussen Geldermalsen en Amerongen, ten oosten van Utrecht, tussen Elburg en Kampen, langs de Linde ten zuiden van Wolvega: prachtig!

Met bagage (tent, souvenirs....) : Schiphol - Aalst (B) 240km. Dat als gevolg van een weddenschap met een collega die mij uitdaagde om na 6 weken India toch niet met de trein thuis te komen zeker, maar met de fiets...
Het leek mij op voorhand best te doen, maarrrr.... de volgende factoren zaten tegen :
- ik had zware dysenterie gehad in India en was 9kg kwijt (en daar zat ook spierweefsel bij...)
- de vlucht Delhi-Schiphol die op papier om 8u 's morgens moest toekomen had serieuze vertraging en we zaten pas om 14u op de fiets...
- dat het een nachtvlucht zou zijn, dat ik eigenlijk nooit slaap in een vliegtuig, en dat we ook nog eens de uren jetlag tegen hadden... daar had ik niet bij stilgestaan :oops: ....
- er stond een zwoel zuiderwindje :evil: ...
- in de buurt van Wuustwezel was er een avondmarkt aan de gang, we namen op de bonnefooi een alternatieve route en reden verloren in de bossen...
- na een bepaald uur 's nachts (zondag bovendien) is alles dicht, en moet je maar op reserve doorrijden...

Resultaat : aankomst op maandagmorgen om 7u15, compleet leeg :oops: ... maar wel een heroïsch verhaal rijker 8) .

Zonder bagage : Salzburger Fahrradmarathon, 216km.

Ik ben zelf wel nieuwsgierig om te weten of er hier mensen op het forum zitten die ooit Parijs Brest Parijs reden ? Welke voorbereiding ze daarvoor ondernamen ?

jansenius schreef:Met bagage (tent, souvenirs....) : Schiphol - Aalst (B) 240km.
Zonder bagage : Salzburger Fahrradmarathon, 216km.
...waarmee bewezen is dat je met bagage alleen maar verder fietst! 8)

jansenius schreef:Ik ben zelf wel nieuwsgierig om te weten of er hier mensen op het forum zitten die ooit Parijs Brest Parijs reden ? Welke voorbereiding ze daarvoor ondernamen ?
Jazeker, 4x tot nu toe. Mijn voorbereiding, als alles goed gaat, is een volledige randonneursserie aangevuld met een vroeg 1000km brevet. Daarnaast als aanvulling een aantal klimmersbrevetten. Een fietsvakantie een tijdje voor PBP met een aantal keer een forse dagafstand is ook nooit weg.

Amai :shock: ! Met 4x ben je een recidivist :) die ongetwijfeld heel wat nuttige info kan geven aan totale leken (zoals ik).

Wat mij intrigeert (en wat ik bv. niet terugvind op de site vna PBP 2007) : hoe ga je om met slaap bij dergelijke afstanden ? of euh ... slaap je gewoon niet, maar blijf je voortdieselen ? Bij 200, 300 of extreem zelfs 400km kan ik me iets voorstellen, maar 1200km (en zelfs 600km) is toch iets van een totaal andere orde... vandaar mijn vraag...

jansenius schreef:Amai :shock: ! Met 4x ben je een recidivist :) die ongetwijfeld heel wat nuttige info kan geven aan totale leken (zoals ik).
Bovenop PBP nog 3x LEL en starts (maar DNF) bij Vologda-Onega-Ladoga en Sofia-Varna-Sofia.
Wat mij intrigeert (en wat ik bv. niet terugvind op de site vna PBP 2007) : hoe ga je om met slaap bij dergelijke afstanden ? of euh ... slaap je gewoon niet, maar blijf je voortdieselen ? Bij 200, 300 of extreem zelfs 400km kan ik me iets voorstellen, maar 1200km (en zelfs 600km) is toch iets van een totaal andere orde... vandaar mijn vraag...
De beste plek om Nederlandstalige randonneurs te ontmoeten is de PBP-fietsers lijst op yahoogroups. Verder zitten er een aantal PBP gangers op wielertoerist.be.
Slaap is idd een heikel punt. Ik ben meer van het systeem voortdieselen en af en toe 1-2 uur slapen. Dit kan heel lang goedgaan. Een 600 rij ik meestal zonder slaap. Boven de 600 is tenminste 1 slaappauze noodzakelijk. Het strategisch plannen van slaap is dan heel belangrijk. Bij een situatie zoals bij VOL met overdag forse tegenwind en 's nachts windstil is het beter om overdag je slaappauze te plannen. Bij de afgelopen PBP moest ik vanwege, wederom, aanhoudende tegenwind en het missen van een pijl mijn slaappauze in de 3e nacht opgeven. Dat leverde een slaapaanval op op een uiterst vervelend moment met als gevolg een opgave.

jansenius schreef:Amai :shock: ! Met 4x ben je een recidivist :) die ongetwijfeld heel wat nuttige info kan geven aan totale leken (zoals ik).

Wat mij intrigeert (en wat ik bv. niet terugvind op de site vna PBP 2007) : hoe ga je om met slaap bij dergelijke afstanden ? of euh ... slaap je gewoon niet, maar blijf je voortdieselen ? Bij 200, 300 of extreem zelfs 400km kan ik me iets voorstellen, maar 1200km (en zelfs 600km) is toch iets van een totaal andere orde... vandaar mijn vraag...
hie iets bij? http://www.randonneurs.bc.ca/pbp/storie ... _2007.html

220 km is te doen, maar niet elke dag. De eerste keer was een tocht van Brussel tot een camping bij Renkum. Ik was zelf verrast dat het mogelijk was om met bagage zo'n afstand te fietsen. Nadien heb is het me nog een paar keer gelukt: o.a. van Tlen (Bory Tucholskie in Polen) tot aan de Warta. Een jaar later van een camping bij Wronki tot Kowalewo Pomorskie. Zonder bagage is 240 km mijn record.

Ook wij proefden vorig jaar van PBP. Het bleek vooral een mentale uitdaging te zijn, ons verslag op http://www.movingaround.be/?cat=15

Groet
Tine & Wim

Bedankt, Marten en Ivo, voor de interessante links !
Tine&Wim : wat toevallig zeg... een paar jaar geleden heb ik de movingsouth trip van Wim gevolgd (op het scherm weliswaar 8) ).
Bedankt voor je droogsappige pbp-relaas :-) .

De grootste dagafstand dit jaar was 185 km. Een rondje Rotterdam-kopje van Blemendaal en weer terug. Op de dag dat in de Tour de etappe naar de Alpe d'Huez werd gereden. Het was heerlijk weer. Met mijn maatje die uit Bleiswijk komt hebben we de etappe in een kroegje kunnen zien.

Het was een heerlijke week, de dag erna ontmoette ik de vrouw die nu mijn nieuwe lief is :D Wat dat met afstanden fietsen te maken heeft? Ze woont in a'dam en meestal fiets ik er naar toe.