Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langste afstand ooit aan een stuk gefietst? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Langste afstand ooit aan een stuk gefietst?

149 berichten
Amanda Coker reed in 365 dagen tijd een afstand van 139.208 kilometer :shock:
“Mijn aanvankelijke doel was om het wereldrecord voor vrouwen te breken”, zegt Coker tegen Guinness World Records. Dat record stond op 47.641 kilometer en is in 1938 gevestigd door Billie Fleming. Maar halverwege september, toen ze pas vier maanden onderweg was, had ze die afstand al bereikt.
“Ik had nog twee derde jaar over, dus besloot ik de aanval in te zetten op het wereldrecord van Kurt Searvogel, dat op 122.432 kilometer stond.” Begin april, met nog veertig dagen te gaan, had ze ook dat doel bereikt. In de resterende tijd gooide ze daar nog eens 17.000 kilometer bij op. Haar record is officieel opgenomen door Guinness World Records. Het wereldrecord fietsen werd gereden in de periode van 15 mei 2016 tot en met 14 mei 2017.
http://www.guinnessworldrecords.com/wor ... -year-umca
Friso* schreef:Amanda Coker reed in 365 dagen tijd een afstand van 139.208 kilometer :shock:
“Mijn aanvankelijke doel was om het wereldrecord voor vrouwen te breken”, zegt Coker tegen Guinness World Records. Dat record stond op 47.641 kilometer en is in 1938 gevestigd door Billie Fleming. Maar halverwege september, toen ze pas vier maanden onderweg was, had ze die afstand al bereikt.
“Ik had nog twee derde jaar over, dus besloot ik de aanval in te zetten op het wereldrecord van Kurt Searvogel, dat op 122.432 kilometer stond.” Begin april, met nog veertig dagen te gaan, had ze ook dat doel bereikt. In de resterende tijd gooide ze daar nog eens 17.000 kilometer bij op. Haar record is officieel opgenomen door Guinness World Records. Het wereldrecord fietsen werd gereden in de periode van 15 mei 2016 tot en met 14 mei 2017.
http://www.guinnessworldrecords.com/wor ... -year-umca
En dat in de aller saaiste, Amerikaanse en gecontroleerde omstandigheden die mogelijk zijn. Zij heeft het gepresteerd het plezier uit fietsplezier te halen. Haar redenen zijn leuk en aardig, valpartijen, ongeluk, iets met haar vader en weet ik veel wat niet, maar buiten het doorzettingsvermogen vind ik het een prestatie van niks.

Voor de duidelijkheid, ze heeft alle 140.000km in een rondje van 10km in een dicht bebost volkomen vlak park gereden in sunny Florida en elke dag zoveel mogelijk mensen uitgenodigd om haar uit de wind te houden, te bevoorraden, en afgewisseld met ligfietsen en de hele reutemeteut met pappie en mammie die haar van het bed naar de fiets en terug hebben getild.

Heel bijzonder hoe ze zich 365 dagen op rij (want ze heeft ook écht geen dag overgeslagen) met het verstand op 0 door het leven heeft weten te bewegen (op de vlucht voor de realiteit).

Ik klink als een azijnzijker en ben dat voor de verandering misschien ook wel, maar ik heb haar posts een beetje gevolgd en het is ook gewoon echt geen leuk mens.
Edwin* schreef:Ik geef de aan mijn zoon toegekende trofee dan ook met respect en bewondering door aan de kinderen van Blokdoorn. Petje af!
Onderling tussen de kinderen is er wel een groot verschil, wat mij vooral verwondert is dat hij het dus leuk blijft vinden en er uit zichzelf juist uitdaging in zoekt om grenzen te verleggen. Zelf vind ik 100km op een dag met bagage e.d. en de vermoeienissen van kamperen ook best al een hele mijlpaal.

Bedenk ook dat ze dagelijks zo'n 20 km fietsen om de basisschool te bezoeken en we vaak dagjes weg gaan met al snel zo'n 70km verspreid over een lange dag, dus ze hebben waarschijnlijk een goede basisconditie. Ook werkt erg mee dat overwegend vlak fietsen langs de Moezel heel makkelijk aanvoelt als je eerst hele dagen continu op en af hebt gefietst. Ook goed om te melden is dat die afstanden vanzelf ontstaan zijn, en dus niet gepland, maar dan komen we op de dagindeling, waarover later meer.
En dat in de aller saaiste, Amerikaanse en gecontroleerde omstandigheden die mogelijk zijn. Zij heeft het gepresteerd het plezier uit fietsplezier te halen.
Kennen jullie de firm "Les convoyeurs attendent"?

Ik citeer de website van De Filmkrant:

" ... een tweederangs persfotograaf (... ) is vastbesloten om een plaatsje in het Guiness Book of Records te verwerven. Na een mislukte poging om het curieuze record olijvenpit-spuwen te verbreken, dwingt hij zijn ietwat sullige zoon om het record 'deuropenen' aan te vallen. Een moddervette tweederangs coach, compleet met fluitje en trainingspak, moet hem klaarstomen om in 24 uur 40.000 keer dezelfde deur open en dicht te doen."

Ik ben die film destijds niet gaan bekijken, want ik vond het allemaal nogal overdreven. En dan lees je over Amanda Coker.
Ypuh schreef: Voor de duidelijkheid, ze heeft alle 140.000km in een rondje van 10km in een dicht bebost volkomen vlak park gereden in sunny Florida en elke dag zoveel mogelijk mensen uitgenodigd om haar uit de wind te houden, te bevoorraden, en afgewisseld met ligfietsen en de hele reutemeteut met pappie en mammie die haar van het bed naar de fiets en terug hebben getild.
Ah dat is mij nu pas duidelijk. :?
Forst Gump leek al te overdrijven met zijn joggingtrekkings van kust naar kust, maar zoals zo vaak is de werkelijkheid gekker dan de film. :shock:
A bike is like a box of chocolates.
Ha, zojuist een nieuw persoonlijk record behaald qua kortste afstand: van de camping naar een hostel in de buurt. Het plan was een rustdag houden, maar de camping was volledig verlaten, zelfs de beheerder was 'm gepeerd, er was geen eten in de buurt, de brandstof voor mijn brander was op, en het begon te regenen en zou de komende dagen niet meer ophouden. Om 1 uur 's middags in de regen ingepakt en 4 hele kilometers gefietst.
Langste afstand -geen idee, mischien venbahhn heen en terug
Gisteren avond heb ik alleen 160km gefietst - 15.00 vertrokken naar Zuid Holland via biesbos, barbecue en terug naar huis. Ik was om 12.30u /0:30AM thuis. Opvallend was dat de fietspadden waren verlicht. Alleen de natuurgebieden waren donker.

PS Gisteren las ik deze
http://hoevelaker.nl/binnen-24-uur-van- ... etsen/8226