Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langste afstand ooit aan een stuk gefietst? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Langste afstand ooit aan een stuk gefietst?

149 berichten

244,9 kilometer in 10 uur en 47 minuten. Geen 'recordtijden' maar omdat de langste afstand daarvoor voor mij 140 kilometer op een dag was, is iets meer dan 100 kilometer extra helemaal niet gek.

Dit was overigens met mijn velomobiel (fiets van 45 kg) en ik ben die dag ook een keer of 2 (of was het 3 keer, ik weet het niet meer) de Postbank over geweest. Die extra kilogrammen merk je dan wel heel erg goed.

Jemelig...

Hoe meer antwoorden op dit topic, hoe meer ik deemoedig het hoofd buig :oops: . Tot nu toe was ik best wel trots op mijn 173 KM met volle bepakking dwars door de Cubaanse citrusplantages en moerassen... en ik zou bij god niet weten hoe lang ik daarover gedaan heb (ik zou zo zeggen van zonsop- tot zonsondergang, met siësta en de nodige drankstops)

Sjapo voor de records, ook al blijft kilometervreten natuurlijk bijzaak voor de fietsreiziger...

Groet,

Astrid

Avanher schreef:Hoe meer antwoorden op dit topic, hoe meer ik deemoedig het hoofd buig :oops: . Tot nu toe was ik best wel trots op mijn 173 KM met volle bepakking dwars door de Cubaanse citrusplantages en moerassen... en ik zou bij god niet weten hoe lang ik daarover gedaan heb (ik zou zo zeggen van zonsop- tot zonsondergang, met siësta en de nodige drankstops)
'jaloers' zijn op afstanden kan natuurlijk..... alleen mag ik jaloers zijn op je ritje door de Cubaanse citrusplantages en moerassen? Ik ben Europa nog niet eens uit geweest. Mijn enige fietservaringen in het buitenland blijven beperkt tot enkele kilometers in Hongarije (kilometertje of 10) en Duitsland (de doorsteek in de 'hap' tussen Drenthe en Overijssel) :)
Ieder heeft wel 'iets' leuks denk ik (en ik ben ook 'jaloers' op gasten die monstertochten rijden van 1200 kilometer..... (zoek maar eens op 'parijs brest parijs'))

Ho... misverstand... ik zei niet dat ik jaloers was... alleen dat ik deemoedig het hoofd moest buigen (mijn meerderen moest erkennen). Zoals gezegd: kilometervreten is niet mijn grootste doel.

En je mag natuurlijk best jaloers zijn... maar zo heb je nog iets om over te dromen voor een toekomstige fietsreis!

Groetjes,

Astrid
Ah leuk, weer eens een onderwerp dat nergens over gaat :-)

Net zoals het rondje IJsselmeer met startpunt ergens in Twente. 't Eindpunt was dan wel station Amersfoort, maar daar was ik dan via de afsluitdijk gekomen. Dat was eerst 150km met slechts een enkele stop om de bidons te hervullen, dan 30km over de afsluitdijk, uurtje in het gras liggen en verder peddelen tot in Amersfoort de teller op:

312km

stond. 't Gekke is wel dat daarna de trip Leuven - Westerhaar (dat zelfde punt in Twente) dan tegenvalt, omdat het minder dan die 312km is. Dat is eigenlijk het meest intrigerende: het moet altijd meer....

Met bepakking (geen tent evenwel) is het record 200km: Parijs - Valencienne. Helemaal bepakt zit het geloof ik ergens tussen de 150 en 180. Maar ja, dan heb ik ook vakantie natuurlijk!

hmm,

mijn record is denk ik tijdens stage, vanuit BoZ naar belgie fietsen voor een herpetofauna onderzoek, dus per dag van 07 to 19:00 weg van huis, iets van 170 Km per dag maar dan wel ieder keer bij een bos/weide poel van de fiets, metingen doen, met het te grote schepnet diertjes van en determineren... was wel heel leuk en redelijk zwaar, krijg je het wel van aan oe ammezuur...

Afbeelding

Bas

Mijn eigen record... als daar van te spreken is, want ik fiets meestal gewoon waar ik heen moet gaan, end e afstand is bijzaak.

is 180km op een 1 versnellings fiets(gazelle tour de france, die niet meer z'n 5 naaf achter had) met volle/teveel bagage achterop.

het record van m'n broer is iets leuker, dat is een slordige 275-280km, van frankrijk naar rotterdam in een ruk aan het einde van zijn fiets vakantie. (op een zondag, geen supermarkten weinig campings, en uiteindelijk denken, ach we rijden die laatste 40km naar huis dan ook nog maar ff)

Als ik oooit voor een record afstand ga, dan leen ik wel een quest(zo een bananen kar/ingebouwde ligfiets) van een vriend van me. voorlopig vind ik 140 op m'n 1 versnellings fiets prima, alhoewel die nu na zo een 40.000 km erop gefietst te hebben als overleden mag worden beschouwd... alles moet worden vervangen ondertussen... :(

Hoi,

Mijn record met toerfiets zonder bepakking is 230 kilometer. Gewoon op het gemak in tien uur Luik-Bastenaken-Luik gereden. Mijn record met volbepakte trekkingfiets is 178 kilometer op Vancouver Island. Vroeg vertrokken en na 100 kilometer rond 13.00 uur kwam ik langs een plaatsje. Ik vond het nog wel erg vroeg op de dag en geheel niet moe, dus ben ik maar naar het volgende plaatsje doorgereden.

Ik ben ooit op IJsland een Duitse fietser tegen gekomen die stellig beweerd ooit in Syrie in een dag 300 kilometer met bepakking heeft gefietst. Met dank aan de enorme rugwind heeft hij dat in 12 uur afgelegd.
Zelf geloof ik dat graag. Ik deed overigens op de dag dat ik met hem sprak 80 kilometer (en met veel tegenwind), hij zou die dag nog 160 kilometer afleggen.


Wat is overigens jullie record kortste afstand ooit met bepakking gefietst? Bij mij is dat 23 kilometer geloof ik. Het regende tijdens die vakantie in Canada zo hard dat ik in een leuk cafe zat en absoltuut niet verder wilde. Ik kon achter het pand kamperen.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
schrijver van het boek fietsen langs brouwerijen (en met al die pintjes kom je toch wat minder ver)

hmm, kortste fietsdag....


dat zal in Pas-de-Calais zijn geweest, max 50km vanwege de hitte en het extreem stijle klifgebeuren... paar keer echt van de fiets gemoeten en als je dan ongeveer 2 liter water per uur doet... gelukkig een camping ('isch) tegengekomen dus dat was het wel voor die dag.... 2 dagen later wel 130 km gedaan na laat opstaan, dus das dan wel weer ok.

Bas

Rutger schreef:Hoi,


Wat is overigens jullie record kortste afstand ooit met bepakking gefietst? Bij mij is dat 23 kilometer geloof ik. Het regende tijdens die vakantie in Canada zo hard dat ik in een leuk cafe zat en absoltuut niet verder wilde. Ik kon achter het pand kamperen.

Rutger
Da's ook een leuke.... het was eigenlijk de bedoeling juist een lengte record te fietsen: jaren geleden, ik was denk ik een jaar of 15 a 16. Samen met mijn broer vanaf mijn opa in Alblasserdam terug naar huis (in Twente) fietsen, een afstand van ruim 200 km, op een normale fiets met 3 versnellingen. 's Zaterdags waren we naar Alblasserdam gefietst, tegen de wind, met wat regen, 's zondags scheen de zon en hadden we wind mee. Na ongeveer 3km klapte mijn eigenlijk al volledig versleten achterband.

3 hele kilometers dus....

Terwijl mijn opa - en de rest van de Alblasserwaard - braaf in de kerk zat, liepen mijn broer en ik naar station Sliedrecht, kochten een kaartje tot Amersfoort - meer geld hadden we niet - en lieten ons door onze ouders ophalen. En de zon maar lekker schijnen......

Langste afstand met bepakking rondje IJsselmeer, in 2 dagen iets van 215 km en 205. In het buitenland zijn de langste afstanden ca. 175-185 km. Nu vind ik het in het buitenland makkelijker grotere afstanden af te leggen dan in ons land, omdat er minder verkeer en minder wegen/afslagen zijn, en meestal ook geen stoplichten e.d. Ook al is het terrein geaccidenteerder dan hier. Kortste afstand met bepakking is altijd bij verplaatsingen van camping naar station of naar de veerhaven of luchthaven, dus dat telt eigenlijk niet. En anders zal het wel iets van minimaal 40-50 km zijn tussen etappeplaats A en B.

Rutger schreef: Wat is overigens jullie record kortste afstand ooit met bepakking gefietst? Bij mij is dat 23 kilometer geloof ik. Het regende tijdens die vakantie in Canada zo hard dat ik in een leuk cafe zat en absoltuut niet verder wilde. Ik kon achter het pand kamperen.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
schrijver van het boek fietsen langs brouwerijen (en met al die pintjes kom je toch wat minder ver)
Aaaii!! dat win ik net niet! 24,3 km ergens in de Belgische Ardennen

Geen geld op zak en in eerste instantie geen flappentap te vinden. Dan er een vinden maar die hield rust op de dag des Heren. Dus nog geen flappen, dus ook geen brood kopen bij de bakker. Dan maar een wat grotere stad proberen. Verviers; daar kom je met een bloedgang binnen, de eerste automaat vond mijn kaart niet goed genoeg en spuugde deze weer nijdig en met minachting uit. Gelukkig was er 15 meter een andere die mijn kaart goed genoeg vond. Geld = bakker = brood = eten, is lekker.
Maar ondertussen is het dik 12.00 uur geweest, dus de bakker kun je dan wel vergeten. Dus dat werd een terrasje. Eten en drinken de schreeuwende maag tevreden stellen; genieten. Buik en geldbuidel allebei weer dik gevuld, en tevreden de stress van je laten afglijden en lekker in een licht verwarmend ietwat schraal zonnetje in slaap vallen. Tot je weer wakker wordt, en langzaam tot het groeiende besef komt dat de dag ruim over de helft is, en dat het bloedstollende tempo waarmee je de stad bent binnen gesjeesd, ook nog wel eens een consequentie zou kunnen hebben, namelijk in heel hard trappen, maar niet in een bloedstollend tempo...... :wink:

met fietspech was dat bij mij ook zoiets. na 7km al dikke pech, en dan de overige 20km te voet. Niet leuk, als het een klakband is waardoor je fiets niet mag bollen met al die bagage erop. Een week later kozen we ervoor richting Eindhoven te fietsen om daar 2de hands een nieuwe fiets te kopen. :wink:

We hadden net denieuwe fiets, en we reden er weer mooi 175km op één dagje erbij.
Maar dat is natuurlijk nog niet als mijn bovengenoemde record. Door deze topic ben ik van plan om deze zomer eens wat extra records te breken trouwens.

Willem Jongman schreef:OK, hier komen wat van de beloofde links. De sport heet audax fietsen, ...
En om bij de oorspronkelijke vraag te blijven: op
http://www.ralphtuijn.nl/index.php?newsid=108 vinden we een lijst met records, met daarbij:
"* Longest distance (Audax style) : 840km
Ivo Miesen biked 840km with audax-gear as a max (1 hour of accumulated sleep over that stretch).
Record made by Ivo Miesen
"
Nu ken ik Ivo, want hij woont bij mij in de buurt. Ik kom hem wel eens tegen en meestal zegt hij dat hij die dag net een stukje wil gaan fietsen. Ik redt me er meestal wel op een of andere manier uit, maar om eerlijk te zijn is ook een stukje voor mij al veel te veel. Ik ben ooit eens na 122 km van de fiets gerold; oké, met 35 kg bagage en 2000 hoogtemeters, dat wel, maar bij Ivo stolt het waarschijnlijk vet in de lagers als hij minder dan die afstand fietst :lol:
Groeten,
Leon

Wie neemt nou 35 kg! bagage mee?
Had je een reservefiets mee ofzo?

willem.megens schreef:Wie neemt nou 35 km bagage mee?
Had je een reservefiets mee ofzo?
lijkt me dat je met 35 km bagage wel meer dan één reservefiets nodig hebt :lol:

willem.megens schreef:Wie neemt nou 35 kg! bagage mee?
Toen had ik nog geen lichtgewicht uitrusting. Overgens vergeten de veel mensen bij het wegen van de bagage de tassen, de boodschappen, het water in de bidons en de kleren die ze aanhebben. Ik niet in dit geval. En het fietsen gaat prima overigens, alleen bergop zo'n 8% langzamer dan met 25% bagage :-)
Leon

willem.megens schreef:Wie neemt nou 35 kg! bagage mee?
Deze fietsers misschien? :lol:
Afbeelding

Ik ken iemend die hele lange stukken fietst. Telt dat ook?
Eerst had hij 3 weken in Marokko gefietst met 230km/dag gemiddeld. Dan in de zomer nog in Frankrijk waar hij de regen zat werd en toen is hij in een ruk vanuit noord Frankrijk naar huis gereden. 320 km geloof ik. Wat een bikkel! Hij zei achteraf wel dat hij dat niet meer zou doen. Geen idee waarom..
het langste stuk wat ik ooit heb gereden was van molenhoek naar remagen met bepakking,doe ik n ooit meer maar ja ik moest en zou 's-avonds op de camping daar staan,stond ik ook om 23.00u!!

oh en de elfstedenfietstocht maar dat was in een groete groep!

gr,

Joris-Jan