Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langste afstand ooit aan een stuk gefietst? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Langste afstand ooit aan een stuk gefietst?

149 berichten
Op 12 mei 1979 fietste ik vanuit mijn (vroegere) woonplaats Den Andel (Gr.) naar Bremen in Duitsland op één dag. Weinig bagage, zoals zeep, tandenborstel, Simson-doosje, geen spatborden etc. om zoveel mogelijk gewicht uit te sparen. Ook speciaal voor deze tocht gewacht op een dag met gunstige windrichting (WNW).
Vertrek om 3.15 uur 's morgens, aankomst 18.00 uur. Totaal 205 km. Overnacht in de jeugdherberg van Bremen en de volgende dag per trein naar huis gegaan.

Nog iets langer: 226 km op één dag van Den Andel naar Essen (D) op 11 mei 1980 via Emmen, Emlicheim en Winterswijk. Ook nauwelijks bagage. Helaas op de terugweg door een niet oplettende rechtsaf slaande auto (ik reed 42 km/u!) aangereden ***crash*** en ben per ambulance naar het Kreiskrankenhaus in Wesel gebracht :( . Gelukkig daarna genezen, maar fiets en camera total loss. Ik kon bij de aanrijder thuis in Schermbeck (met drie bloedmooie dochters :lol: ) verder bijkomen en twee weken later thuis gekomen.

Langste afstand mét volle bepakking was van Coloma in Michigan naar Chicago in Illinois (USA) via Indiana, in juli 1982, afstand 178 km. Zonnig weer en zwakke noordenwind gehad. Vertrek 7 uur 's morgens en aankomst 8 uur 's avonds (volgende time-zone).

Langste afstand ooit in de stromende regen gefietst: 140 kilometer van Kraków naar Zagnansk (ten noorden van Kielçe) in Polen op 29 juli 1981.

Snelste tocht: 26 km in 20 minuten bergafwaarts van jeugdherberg Rosh Pinna naar jeugdherberg Tiberias in Israël, zeg maar 78 km/u! Hoogteverschil ruim 1100 meter. Jeetje, wat gingen mijn fietswielen zo hard als een cirkelzaag!

Allerlangste fietsvakantie ooit: 2320 km in bijna 4 weken door Canada en USA in 1982.

frank F schreef:op mijn 17de heb ik mijn eerste fietsvakantie gemaakt op de 7de dag rook ik mijn stal en fietste ik op een ligfiets van nijmegen naar baflo 225 km.
dit record heeft lang gestaan eigenlijk staat het nog steeds want andere, langere afstanden, heb ik zonder bagage gefietst.
ik wil nog wel een keer de 300 grens halen.met of zonder bagage
Wat toevallig dat ik je hier tegenkom! Ik ken jou, de broer van Daan en zoon van Paulus en Coby. Je hebt vorig jaar van Mongolië naar Thailand gefietst, 7 maanden lang.

langste dagafstand met bagage (zijn er 2 die min of meer gelijk zijn)
van diep in de Eiffel naar huis in Arnhem 270 km.
en van de afslag naar de Noordkaap bij Russenes naar de Noordkaap en weer terug naar Russenes 275 km. met vele duizenden hoogtemeters.

ik las hier ergens: wie gaat er nou met 35 kg bagage rijden ?
nou ik heb dat jaren gedaan toen ik nog niet in het bezit was van een aantal lichtgewicht spullen die ik nu wel bezit. ik heb er nooit spijt van gehad. het is heerlijk om alles bij je te hebben wat je nodig hebt en soms zelfs meer dan dat (een kleine bbq bijvoorbeeld, heerlijk :-))

In 1 dag: 240 km van Cuneo naar Arona. door de Po vlakte die helemaal niet zo saai bleek als ik dacht. De heenweg van die vakantie kende een ander persoonlijk record: Van Vaals in 4 dagen naar 30 km voor Grenoble met een gemiddelde van 200 per dag.

Het was een leuke vakantie: een aantal vrienden en kennissen hadden afgesproken op een bepaalde dag en tijd voor het Negresco hotel in Nice. Gereisd werd per trein, auto, liftend en ik dus per fiets. Ik was smoorverliefd op Judith en had een brief van haar zus bij me die ze me bij vertrek had meegegeven. Ik gebruikte haar naam als mantra wanneer ik het zwaar had. Bij aankomst bleek daar nog een jongen te zijn die verliefd op haar was. Die avond bleek dat Judith al een vriendje had. Ach, elk fietsdoel is goed. Geluk is immers de weg en niet het doel :D.
Langste tocht met bagage is van diekirch (lux) naar westerhoven (NB) dit was 248,5km en was de laatste dag van de fietsvakantie

Langste tocht zonder bagage was een week later op de racefiets tijdens de tourtocht diekirch-valkenswaard, dit was 253km

Langste tocht ooit was in één dag van Groningen naar klooster Corsendonk in België, waar een vriend van mij ging trouwen. Wat smaakte het bier goed na de 306 kilometer !

Met bepakking is mijn langste tocht ooit 189 kilometer langs de Deense kust, regelmatig onderbroken door een duik in de verrassend warme (zomer 2006) Noordzee.

En de kortste tocht was ook in Denemarken, toen het na aankomst in Flensburg begon te gieten en we na acht kilometer maar de eerste Deense camping opzochten...

peter b schreef:we na acht kilometer maar de eerste Deense camping opzochten...
Ah, die zijn er dus wel. Wij gingen daar zonder kaart weg (alleen boekje oostzee route) en kwamen na 15 km de eerste 'budget' overnachtingsmogelijkheid tegen. Een jeugdherberg á EUR 75 p.p.p.n., de eerste camping was toch geloof ik 40km. Hadden ons toch beter moeten voorbereiden. Onze reden wat trouwens gewoon omdat het bij aankomst knetters nacht was (ja, Duitse treinen hebben ook vertraging)

Torching Vark schreef:
peter b schreef:we na acht kilometer maar de eerste Deense camping opzochten...
Een jeugdherberg á EUR 75 p.p.p.n.
Nou zeg, extreem duur is dat :shock: ! Welke jeugdherberg? Nog nooit meegemaakt in mijn 39 jaar jeugdherberg-ervaringen. In Italië betaalde ik bij de AIG hooguit 15 tot 19 euro p.p.p.n.

haha, ik denk dat mijn lange afstand record nog steeds stamt uit groep 6, toen ik zelf een jaar of 9 - 10 was.

Heb in die goede oude mei vakantie de zuiderzee route gefietst met mijn ouders + zus. Vanuit Giethoorn zouden we richting Harderwijk fietsen, om daar de laatste nacht door te brengen.

Echter, door het slechte weer (regen + onweer) zijn we toen in één keer naar huis gereden. (Amersfoort) volgens mij is dat een afstand van +/- 100 kilometer.

De mooiste herinnering aan die tocht is toch wel dat we bij aankomst thuis de tv aanzetten, om de finale van de Amstelcup te kijken!

Zal binnenkort eens even die afstand teniet rijden! :!:

Martin E. van Doornik schreef:
Torching Vark schreef:Een jeugdherberg á EUR 75 p.p.p.n.
Nou zeg, extreem duur is dat :shock: ! Welke jeugdherberg?
Die in Padborg, zag dat het nu nog 'maar' EUR 51,40 is voor een nacht. Maar dat kan ook zijn omdat het off-season is. Mijn Deens is niet zo goed.

Torching Vark schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Torching Vark schreef:Een jeugdherberg á EUR 75 p.p.p.n.
Nou zeg, extreem duur is dat :shock: ! Welke jeugdherberg?
Die in Padborg, zag dat het nu nog 'maar' EUR 51,40 is voor een nacht. Maar dat kan ook zijn omdat het off-season is. Mijn Deens is niet zo goed.
Basisprijs per nacht = 300 Dk = 40,25 euro
Volgens http://www.dansleep.dk/web494.asp?toppkt=85

Blijft wel erg duur !!

Michael W schreef:
Torching Vark schreef: zag dat het nu nog 'maar' EUR 51,40 is voor een nacht. ... Mijn Deens is niet zo goed.
Misschien is je omrekenkunst wel niet zo goed ;-)
Basisprijs per nacht = 300 Dk = 40,25 euro
Begin op http://www.danhostel.dk/composite-185.h ... gionAbb=SJ, klik op Padborg (onderste in kaartje links). Klik op Book online. Voor vanacht, dubbele kamer (dobbelt værelse, iets anders hebben ze daar niet, toen niet iig) => prijs staat gegeven in euro's.
Via http://www.wisselkoersen.nl/ (heb je die gebruikt?) is DKK 370,- = EUR 49,65
Weet niet wat waar is. Punt is dat het duur is. We hadden toen ook nog jeugdherberg kaarten nodig á DKK35,- en was in 't hoogseizoen.

Zucht, zinnige discussie.

Torching Vark schreef: Voor vanacht, dubbele kamer (dobbelt værelse, iets anders hebben ze daar niet, toen niet iig) => prijs staat gegeven in euro's.Via http://www.wisselkoersen.nl/ (heb je die gebruikt?) is DKK 370,- = EUR 49,65
Enkel = Enkelt = 335 DK = 44,95 vlgs Wisselkoersen.nl / 46,55 euro vlgs onlineboeking.

Onbeschoft duur !!
Ik ben niet voor niets nooit verder gekomen dan Rudbøl om het dranktoerisme te bewonderen ;-)

Kan kloppen. Deense jeugdherbergen staan erom bekend dat ze erg duur zijn. Jammer, zo'n prachtig fietsland als Denemarken maar voor een jeugdherbergliefhebber als ik haast niet meer te doen. Afgelopen zomer betaalde ik nog 102 euro voor 3 personen in Sakskøbing vandrerhjem (met een Nederlandse vrouw als beheerster) op het eiland Lolland. Jammer voor Danhostel, maar daar kom ik nooit weer. Ik kan de Deense taal wel redelijk lezen want het lijkt op het Zweeds die ik vloeiend beheers.

Een prima website voor geldwisselkoersen is www.xe.com , zowat alle valuta's ter wereld! Die gebruik ik zeer regelmatig omdat ik in Zweden een huis (dus ook een extra fiets) bezit en het wordt dan ook door Zweedse banken en makelaars aanbevolen.

wordt dit niet een beetje off-topic?

Als het topic mij compleet ontgaat, dan zal het wel off-topic zijn, maar in de kletspraat sectie, ben je dan aan het juiste adres.

Willem

Zelfs kletspraat heeft een onderwerp, in dit geval 'Wat is de langste afstand ooit gefietst?. Wisselkoersen zijn zo interessant dat je daar een nieuw topic over zou kunnen beginnen.

Nou mijn langste afstand ooit gefietst met bagage is iets van 145, met bagage, dat was dwars door de oostkantons en de eifel, het was net die dag meer dan 30 graden, op sommige plaatsen zijn gewoon te weinig campings.

Uiteindelijk denk ik wel dat zo een inspanning zich wel wreekt achteraf, ik vind het in feite veel van het goede. Er zijn dagen geweest later die vakantie dat ik het gevoel had dat ik die afstand niet zou halen, maar de nood was er niet, dus dan doe je dat ook niet.

Er zijn er die zulke afstanden dagelijks fietsen, op fietsvakantie. Op vlak terrein lijkt me dat haalbaar, maar nog te veel om van vakantie te spreken.

Willem

De afstand Breda-Alkmaar, waar mijn lief toen woonde, een eeuwigheid geleden, is me het meeste bij gebleven.
Ongetraind, de dag na Pasen. Eerst wachten tot de bakker open was, want ik had niets te eten in huis. Dus pas om 10 uur 's morgens op de fiets. Bij het Noordzeekanaal dacht ik dat ik er al bijna was... Toen ik eindelijk in Alkmaar was kon ik de straat niet vinden en mobieltjes om me binnen te loodsen waren er nog niet. Ik heb een hele dag erna nodig gehad om bij te komen.
Zulke tochten blijven je wel bij :?