Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hardlopen? - Forum Wereldfietser

Hardlopen?

Fietsers zijn duursporters.
Veel fietsers doen ook aan hardlopen waarbij met name de langere afstanden niet geschuwd worden.
Zo heeft afgelopen zaterdag nog een groepje van 4 wereldfietsers mee gedaan met de Haagse CPC loop (2x 10 en 2x 21 km).

Vraag: zijn er meer wereldfietsers die ook (wereld)lopers blijken te zijn?
Het is natuurlijk altijd leuk om met een groep fietsers mee te doen aan een hardloopevenement. Binnenkort staat o.a. de 10 km of de hele marathon van Rotterdam op het programma.

Wie heeft er zin om eens mee te doen aan zo'n loop?
Altijd leuk om een groepje te hebben voor dit soort evenementen, in binnen- en buitenland!

Ben benieuwd!

Groeten,
Freek

Check! Leuk initiatief. Ik doe 15 april mee in Rotterdam.

Hoi Freek,
Zaterdag bij de cpc-loop al met je besproken.....doe natuurlijk mee.....stukkie lopen is altijd goed....De Wereldloper :lol:

Heb afgelopen zondag mijn vierde 10 km wedstrijd gelopen(Lenteloop(nou ja lente) in Almere.

Is leuk om een keer samen een loopje te doen! Marathon red ik niet, lijkt me. Maar een 10 of 15 moet lukken.

Vraag me trouwens af of jullie iets merken van jullie hardlooptraining bij het fietsen?

Groet Marieke

Ha Arjen: leuk, zie ik je de 15e!! Heb jij nog een (snelle) tijd in gedachten?

Marco de wereldloper: doen we vaker! Doe jij ook niet gewoon mee de 15e?

Marieke: ja, conditioneel merk ik dat zeker dat je langer door kunt gaan; alhoewel je compleet andere spiergroepen schijnt te gebruiken. En voor een duurloop van 10 of 15 km ben ik ook altijd te porren!

Groeten!
Freek

Hier nog een wereldloper: ik loop 15 april samen met nog 8 collega's ook mee met de 10km loop. Let op of je shirtjes met een mooie grote wereldbol erop ziet! :lol:

Wat betreft spieropbouw: het zijn allebei duursporten, maar na deze actie ga ik toch maar weer wat meer fietsen om van de zomer 4 maanden te kunnen gaan fietsen in Centraal-Azie. Met wellicht nog ergens een mooie trekking om de loopspieren ook niet te vergeten.

Dag lopers/fietsers,

Het lijkt mij leuk om eens met een groepje mee te doen aan een RUN-BIKE-RUN ook wel duathlon genoemd.

Meestal zijn de afstanden wel te overzien; 5 km lopen, 28 fietsen, 3 km lopen, of zoiets. Soms wat meer soms wat minder. Er zijn ook off-the-road varianten.

Google maar eens!

Misschien zijn er meer enthousiastelingen?
(Heb zelf overigens nog nooit aan zoiets mee gedaan en geen race-fiets maar het lijkt me een geinige wf-activiteit)
Groet Marieke
Ja hier weer een hardloper. :D

Deze jongen is van plan (al getraind en al maar je weet maar nooit) 15 april ook te gaan lopen, maar dan in Parijs. :lol: :lol: Met mijn vrouw die haar derde marathon loopt. Mijn PR gaat eraan als het aan mij ligt. Dit wordt mijn tweede marathon.

Samen lopen met een groepje van de wereldfietser lijkt me een goed plan.
Estafette marathon (2x10 1x7 en 3x5)?

Was van plan ook aan een (Estafette marathon) mee te doen (Ekiden Zwolle) maar die was begin april ipv eind waardoor dat niet gaat lukken.

Als het in de trainingen agenda past ben ik er voor in!

Groetjes en succes voor diegene die 15 april op "moeten"
:? :) :) :)
Menno

Wilde voor het eerst de CPC doen. Was net te laat voor de 10K inschrijving. Loop 2 keer per week 5K (in ca. 21-22 min). Dus 10K in eens zou wel moeten lukken. Volgend jaar wil ik er zeker bij zijn!

Grappig om te lezen dat fietsers ook hardlopen. Ik zit wel eens stiekem bij een motorclubje ( 8) ) en daar gaan we regelmatig met elkaar ATB-en. Zondag misschien in Eerbeek 40K rijden op de ongeveerde Avaghon :D
Hoi Menno,

Weet wel dat de marathon in Parijs zeer druk is, na het 35 km punt kreeg ik wat ruimte om me heen, echt hudje mutje lopen hoor.....
Maar wel een geweldige omgeving natuurlijk !

Succes, een ex marathonloper ( probleempje gehad met een zeer waarschijnlijk ontstoken slijmbeursontsteking in de heup gecombineerd met een lichte slijtage, daarom loop ik niet meer, ga het wel weer doen in de toekomst maar denk ik gfeen marathons meer...)

Nogmaals succes !

Ook ik ga naar parijs, maar hoe herken je andere wereldfietsers in de massa???
Jolanda
Hoi Jolanda,
Ik kom uit Ede en train bij VAV (Veenendaal). Misschien ben jij de andere jolanda die bij onze LAG (Lange Afstands Groep) loopt?
Wij krijgen binnenkort sponserkleding Een rood jasje een wit shirt en een zwarte (korte) broek. Dat wordt dus moeilijk onderscheiden.
Misschien vinden we elkaar?
Anders heel veel succes.
Ik heb mijn mobiel bij me als je het leuk vind kan je me bellen. Ik stuur je wel een Pb.

Groet,

Menno

Alle hardlopers voor dit weekend: veel succes!!!
Arjen, hoe kan ik jou herkennen? Ik heb waarschijnlijk een rood shirt aan met iets van Amsterdam op de voorkant...

Groeten!
Freek

Ik neem aan dat het over de Rotterdam marathon gaat.
FV schreef:Ik heb waarschijnlijk een rood shirt aan met iets van Amsterdam op de voorkant...
Zou je dat wel doen? :wink:
In ieder geval iedereen die deze uitdaging aangaat: succes.

Groet,
Robbert

Beetje reclame maken voor de mooiste stad van het land, nietwaar?
I am sterdam 8)

Beste WereldLopers,

Iedereen die morgen loopt: heel veel succes!
Oh ja, Freek: het is in Rotterdam..... :lol:
Volgens jaar een team met Wereldfietsers aan de start? Wie ontwerpt alvast een hardlooop-wereldfiets-pr-shirtje? :lol:

Fotootje van een van de trainingslopen....

Afbeelding

Beste Marco, was jij het niet die dacht dat de City Pier City ook in Rotterdam werd gehouden?

Ha alle hardlopers,

ben wel benieuwd hoe het jullie vergaan is.
Tijdens mijn loop werd er na 39 (!) km omgeroepen dat de marathon geannuleerd werd; iedereen werd verzocht wandelend de kortste route naar de Coolsingel te nemen, vanwege de hitte. :(
Dat advies maar in de wind geslagen en de laatste 3 km gewoon hardgelopen op het parcours. Net onder de 4 uur gefinished; niet slecht met dit weer (om 11:45 gaf een thermometer langs de weg al 32 graden aan....)

Hoe is het de andere lopers (Arjen, Marco, Lisette) vergaan?
En de lopers in Parijs?

Groet,
Freek

Ha Marco (en alle andere lopers),

hoezo wachten tot volgend jaar met de groep wereldfietsers aan de start? Wat dacht je van de (halve) marathon van Berlijn, eind september??

Groeten,
Freek

Zou ik in principe niets op tegen hebben, integendeel......zit alleen dan in centraal azie.....voor een tijdje....