Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel kilometer per dag ? - Forum Wereldfietser

Hoeveel kilometer per dag ?

Ik vroeg me zo eens af : Hoeveel kilometer per dag plant een vakantiefietser in wanneer hij/zij de vakantieroute plant. Ik probeer altijd zo'n 100 km, maar soms is dat echt zware kost!



[/b]

Tja, het is vakantie hè. En als het afgelopen is kun je weer aan het werk waar je je aan de planning moet houden. Ikzelf houdt daarom van een zo flexibel mogelijk planning.

Ik fiets ook wel aardige afstanden, maar toen ik afgelopen jaar door een park met Sequia’s fietste deed ik op een dag maar 30 km. Als ik er dan toch ben wil ik die bomen zien ook.

Mijn route plan ik op een elektronische atlas waarop de afstand in vogelvlucht heel makkelijk te bepalen is. Dan nog een correctiefactor er overheen omdat de wegen altijd omlopen en je zit in de buurt van de werkelijke afstand. Dan delen door de gemiddelde dagafstand van de voorgaande vakantie en je weet ongeveer waar je aan toe bent.

De zwaarte is enigszins in te schatten (klimmen), maar vooral het weer (wind, regen, temperatuur) kan een onzekere factor voor een planning zijn. Als je een rondje fietst kun je ook zorgen dat je die wat uitbreid of inkort als het mee- of tegenvalt.

Voor tochten door europa, zonder al te extreme bergen mik ik op 100 per dag, inclusief eventuele rustdagen.

ga ik buiten europa, dan gaat het gemiddelde omlaag naar 70 per dag(wederom inclusief rustdagen en eventuele pech onderweg etc)
goedings schreef:Ik vroeg me zo eens af : Hoeveel kilometer per dag plant een vakantiefietser in wanneer hij/zij de vakantieroute plant. Ik probeer altijd zo'n 100 km, maar soms is dat echt zware kost![/b]
Oude vraag, zelfde antwoord:
Leon schreef:
Roselien schreef:Hoeveel kilometer fietsen jullie ongeveer per dag?
Hoi Roselien,
Laat dat nou precies een poll zijn geweest op deze site.
Aantal deelnemers 1354
Eerste stem: Woensdag 1 Juni 2005
Laatste stem: Zondag 11 September 2005
Vraag: Hoeveel km fiets je per fietsdag tijdens je fietsvakantie?
0 - 60 km (166) 12.3%
60 - 80 km (390) 28.8%
80 - 100 km (478) 35.3%
100 - 120 km (188) 13.9%
meer dan 120 km (132) 9.7%
De grootste hoop zit dus rond de 80 km/dag.
Groeten,
Leon

Wij plannen een daggemiddelde van 70 kilometer. In werkelijkheid is dit dus meer omdat je ook nog rustdagen hebt. We fietsen meestal tussen de 70 en 120 kilometer per dag afhankelijk van vele factoren als weer, overnachtingsmogelijkheid, landschap, wat kom je tegen onderweg, en hoe voel je jezelf.