Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De fietsvakantie komt dichterbij! - Forum Wereldfietser

De fietsvakantie komt dichterbij!

Een jaar geleden alweer kwam het idee om met de fiets op vakantie te gaan. Het werd steeds iets serieuzer en concreter en ik begon er steeds meer naar uit te kijken.

Ik zou erdoor bijna mijn andere reisjes vergeten. Ik was zo gelukkig om op kosten van 'Brussel' een studieproject te mogen doen in Finland. Van 3 juni tot 16 juni zat ik in Finland, tijdens mijn verblijf daar was het kwik vaker boven de 25 dan eronder ( en was de zon zo een 21-22 uur zichtbaar! ). Drie dagen later zat ik alweer in Sardinie ( Italië ). Dit keer voor een week en dit keer had ik niet de verplichting om van 9.00 tot 17.00 achter de schoolbanken te zitten maar mocht ik lekker aan het strand hangen ( en meer dan dat uiteraard ). Ruim 3 weken van huis en een geweldige tijd gehad, best fijn om daar ook weer even bij stil te staan. Maar ook deze 3 weken keek ik steeds meer uit naar de fietsvakantie ( zeker na het dagje mountainbiken op Sardinie ).

Nu is het de dag waarop we oorspronkelijk zouden vertrekken. Omdat het beter uit kwam hebben we de fietsvakantie toch het weekend over getilt. Ik kijk nog steeds uit naar deze vakantie, maar vervolgens hoor ik de regen alweer op mn ramen tikken en baal ik daarvan als een stekker. Geluk dat ik heb gehad om bijna een maand lang weg te zijn, heb ik bijna niets meegepikt van een maand lang rot weer. Mede daardoor heb ik er eigenlijk niet bij stil gestaan dat het weer ook onwijs kan tegen zitten. Ik vrees dat ik maar heel snel aan dat idee moet wennen. Want zoals het weer de afgelopen periode is geweest en voorzover de weersvoorspellingen nu vooruit kunnen kijken is het weer bijna de gehele route even beroerd. Belgie, Luxemburg en Frankrijk, overal onweer en regen. Pas tegen de Middellanse Zee kust begint het weer erop te lijken. Maar tegen de tijd dat ik daar ben mag ik hopen dat het in de rest van europa ook weer is opgeknapt.


Tot zover mijn geklaag over het weer. Dat moest ik even kwijt...en dat terwijl ik dus eigenlijk zo verwend ben de afgelopen periode. :p


Hoe kijk jij aan tegen je naderende fietsvakantie?!

Ik vertrek as dinsdag,de Jutlandfietsroute. tót gisteren niet zo erg met het weer bezig geweest, dacht steeds 'dat komt wel goed'.
Gisteren baalde ik echt, het was koud, guur en vooral nat.Daar ik dit jaar aan de julimaand gebonden ben heb ik bewust gekozen voor scandinavie, niet zo heet, lekker gematigd klimaat. Al die plannen gemaakt met de herinnering aan juli 2006. Toen was het overal te heet behalve daar...
Maar goed, ik begin dinsdag en pak wat warmere kleding in en de regenbroek gaat mee. (voor het eerst), 1 groot voordeel, ik heb de wind in de rug :lol:
Jullie ook een geweldig leuke vakantie gewenst! en realiseer je dat wanneer je doorweekt een tentje opzet, er zitten meer dus in hetzelfde schuitje.
Groetjes! Marjan.

zo'n dag als vandaag, wil ik er wel 2 weken van 8)
Knijtert schreef:Hoe kijk jij aan tegen je naderende fietsvakantie?!
Vrees dat ik pas over een maand of elf vertrek... (ben net terug)

Kan wel zeggen dat óók met slecht weer, het nog wel prima fietsen kan zijn! Heb zojuist veel kou, regen, wind, mist en hagel gehad in noord-Noorwegen, maar juist dát gaf de reis ook wel iets bijzonders!
(hoewel ik volgend jaar denk ik wel weer naar het zuiden fiets om de kans op mooi weer te vergroten!)

Anyway, iedereen die nog gaat fietsen; geniet ervan (weer of geen weer!)

Het zit niet heel erg mee... Reis word uitgesteld. Ik baal maar mijn reisgenoot baalt nog erger. Hij heeft onwijze kiespijn en de verdoving slaat niet meer aan. Hij is al naar de tandarts geweest, die zag niets en dus moesten er foto's worden genomen. Maar daarna is het dus alleen maar erger geworden.

Waarschijnlijk moeten we nu de reis inkorten omdat hij per se 10 augustus thuis wil zijn. Als dit maar niet ten koste gaat van de Alpen want dat zou het hoogtepunt van de reis moeten worden :cry:

Maar om niet op de zaken vooruit te lopen moeten we eerst maar hopen dat het snel geneesd. Anders kunnen we helemaal niet meer weg :evil: :evil: :evil:

Wij vertrekken vrijdag naar Malawi en Zambia en daar is het het ultime fietsweer zag ik net op weeronline. Tussen de 23 en 26 graden en 's nachts koelt het daar af. Met de afgelopen zomers in het achterhoofd plan ik zeker een weerzekere vakantie