Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 128 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33993 berichten
Welke "Dutch Mountains" ? 8) :lol:

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/28730163[/wfvimeo]
Shane schreef:Welke "Dutch Mountains" ? 8) :lol:
Achterhoek, Montferland :wink:

Hettenheuvel (93m), de Galgenberg (77m) en de Hulzenberg (85m).
Shane, je zegt het zelf al in de video, Achterhoek. En nu denk ik bij heide aan de Holterberg, maar dat is eigenlijk Salland, de achterhoek ligt volgens mij meer achter Zutphen en daar hebben ze geen bergen volgens mij.
Toen ik de foto zag moest ik meteen aan dit kasteeltje denken. Waar staat dit gebouw?
Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Ik heb gisteren, op een van de zeldzame mooie zonnige dagen van de regenzomer 2011, een mooie fietstocht van 77 km gemaakt.
Daarbij maakte ik een foto van deze witte villa. Ik stel drie vragen: waar staat dit huis, wie heeft daar gewoond en welke beroemde stripverhalen hebben daar uit zijn handen het dagslicht aangeschouwd?

Afbeelding
Pman schreef:Shane, je zegt het zelf al in de video, Achterhoek. En nu denk ik bij heide aan de Holterberg, maar dat is eigenlijk Salland, de achterhoek ligt volgens mij meer achter Zutphen en daar hebben ze geen bergen volgens mij.
Toch niet ingetrapt :lol: Achterhoek, Twente, Overijssel lijkt allemaal hetzelfde voor mij, mensen die raar praten en veel bejaarden op de fiets :wink:

Het was idd de Sallandse heuvelrug, Holterberg op de fiets, Noetselerberg te voet en later (niet op de film) Lemelerberg.

"once again my plan for world domination is foiled...."
tuinhek schreef:Waar staat dit gebouw?
Afbeelding
Niet in Nederland vermoed ik :wink:
One of the merry-man!

Afbeelding
frank bueters schreef:One of the merry-man!
Zal wel in het Spreulder- en Sprielderbos zijn :wink:
Even nieuw leven inblazen; waar staat deze opvallende kerktoren :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Deze bedoel je? :wink:
De tovenaar schreef: Deze bedoel je? :wink:
Yip, is dezelfde :wink:
Afbeelding

Dit is niet op Paaseiland, maar waar wel?
Michael W schreef:Even nieuw leven inblazen; waar staat deze opvallende kerktoren :wink:

Afbeelding
Veel te beroemd om te raden en vaak gezien: Vor Frelsers Kirke in København, Danmark. Gebouwd in 1696.
Martin E. van Doornik schreef: Veel te beroemd om te raden en vaak gezien: Vor Frelsers Kirke in København, Danmark. Gebouwd in 1696.
Yip Martin :wink:
Afbeelding

Ditmaal geen foto vanuit de fiets gemaakt, maar vorig jaar heb ik daar wel rondgefietst en foto's gemaakt.
Mijn moeder maakte als 14-jarig meisje op 2 april 1944 deze tekening en liet deze inlijsten. Ongetwijfeld als verjaardagscadeau voor haar moeder op 6 april daarop, mijn oma dus. Je kan moeilijk in de oorlog een cadeau kopen. Deze tekening hangt nu bij mij thuis.
Waar staat deze kerktoren? Tip: in een zekere TV-serie komt die af en toe in beeld.
Martin E. van Doornik schreef: Waar staat deze kerktoren?
Engelmunduskerk in Velsen-Zuid; dateert oorspronkelijk uit 722 :wink:
http://www.engelmunduskerkvelsenzuid.nl/
De tovenaar schreef:Afbeelding

Dit is niet op Paaseiland, maar waar wel?
En deze heb je ook nog niet geraden Michael ;-)
De tovenaar schreef: En deze heb je ook nog niet geraden Michael ;-)
Geef maar een paar tips; die moai's zijn veel te modern :wink:
Voor een googelaar als jij hoef ik geen tips te geven :lol:
De tovenaar schreef: Dit is niet op Paaseiland, maar waar wel?
Locatie
Het terrein waar de wandeling is te bezoeken bevindt zich in de bossen achter het openluchtmuseum Ellert en Brammert. De toegang via een zandpad bevindt zich aan de Tramweg tuusen de huisnummers 81 en 83. In het bos is voldoende parkeergelegenheid en daar wordt ook de route duidelijk aangegeven.